Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '19

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Bir Arada Olmamızda Fayda Var

 Sevgililer günü etkinliğimiz beklediğimden fazla ilgi gördü. Biz hep beyaz baston dağıtıyorduk. Farklı sesli cihazlar da dağıtmamızın gereklilik olduğunu kavramış olduk. Sponsor bulduğumuzda baston sesli ateş ölçer tansiyon şeker ölçüm cihazları konuşan saat dağıtabiliriz. Elimizde bulunan para tanıma aparatlarını da arkadaşlarımıza hediye edebiliriz. Şunu anladım bir arada olmak çok faydalı.

Ben gelen konuşan arkadaşlardan farklı şeyler öğrendim. Bazı sorunların saptanarak üzerine gitmek gerekliliğini de öğrenmiş olduk. Görmeyenlerle ilgili bir tez okuyorum. Bu yüksek lisans tezi çok faydalı oldu. Hem öğreniyorum hem de kendi yaşadıklarımla harmanlıyorum. Özellikle eğitim sorunları. Ben de ilkokul sonunda parasız yatılı sınavında şiveli konuşan bir hocaya rastlamıştım. Kredi ve yurtlar sınavında bana bir okuyucu tahsis edilmişti. Biz sınava başladık. Yanımızdaki demez mi benim okuyucuma biraz sessiz olun sayın okuyucum işitme engelli olduğunu söylemişti. Tabi ne oldu ben o sınavı kazanamadım. Tezi okurken bireylerin yaşadıkları sorunları kendi gibi olanlarla paylaşacakları ortamları fazla bulamadığını gördüm. Bazı arkadaşlarımızda bilgi eksiklikleri gördüm. Örneğin görme engelliler çocuklarını ders çalıştırmakta zorlanıyor. Biz yıllardır görmeyenlere farklı etkinlikler ve matematik başta olmak üzere ders çalıştırma etkinlikleri yaptık. Evlere gönüllüler gönderdik. Niye bıraktık aileler yeterince ilgi göstermediği için. Bir gurup oluşsa üniversitelerle yazışılabilinir ve gerekirse hibeler alınarak projeler düzenlenebilir. Bunda beyazay derneğine duyulan ön yargılarında payı olduğunu düşünüyorum. Tercih sizin biz buyuz iletişime de açığız farklı konferans panel proje ve etkinliklere açığız. Atalarımız ne demiş düğün elilen harman yel inen ben tek başıma etkinlik yapacak değilim ya.

Benim görme engellilere en büyük tavsiyem önce bağımsız hareket baston eğitimi. Braill yazı ve bilgisayar mutlaka öğrensinler hayatları değişecektir. Bizim beş adet bilgisayar yatıyor. Memurluk sınavlarına gireceklere bilgisayar sertifikası gerekliliğini hatırlatalım. Ön yargılar evet ön yargılar çok ama toplumsal hayata katıldıkça birlikte yaşama kültürü arttıkca azalacaktır. Bağımsız hareket ve baston kullanımı olmayınca görme engelli anne ve babalar çocuklarına doğru rol modellerde olamıyor gören bir çocuk ömür boyu görmeyen annesini ve babasını gezdiriyor. Olumlu tutumlar geliştirmesini bekler misiniz maalesef olayın sadece toplum kısmı yok bizden kaynaklı sorunlar da var.

Tezi okumaya devam başka tezler bulursam onları da okuyacağım. Engellilerle ilgili akademik çalışmalar artırılmalı ama engellileri tanımadan kâğıt üzerindeki çalışmalar faydalı olmaz. Bir hoca vardı. Dedi ki ben bir görmeyen Kemeraltı'nda nasıl gezer diye araştırma yapacağım dedi. Ben de sayılı kişiler dışında görmeyenler tek başına Kemeraltı'nda gezemez demiştim. Görme engellilerle ilgili araştırma yapacak bir hocamıza da önceki araştırmalardan bahsedince ben İzmir'de araştırma yapacağım diğer iller beni ilgilendirmez demişti. Ben de bu yaklaşımı yadırgamıştım. Anket ve farklı bilgiler geldiğinde doldurarak faydalı olmaya çalışıyoruz. İşte bir arada olursak akademik çalışmaları da yönlendiririz ve mış gibi olmaz ve hayatımıza dokunur.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..