Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir At Arabam Olsun İstiyorum

Bir At Arabam Olsun İstiyorum
 

At Arabası - Nazan Şara Şatana


Bir arabamız olmalı ikimizin,

araba dedimse öyle şimdikilerden olmasın.

Hani eskilerde arabalar olurmuş ya iki atın çektiği,

alt kısmı tahtadan yapılırmış,

üstüne de kalın beyaz branda cinsi kumaştan.

Ben böyle bir araba istiyorum…

 

Yuvarlak girişi olurmuş, örtü kapısı.

Ön tarafında yine kubbemsi ahşaptan

bir geçiş ve atları deh - deh demek için

gemlerini tutup ta oturmak için bir yer…

Dört teker çekermiş posta arabası türü arabayı…

Ben böyle bir araba istiyorum

 

İki de at demiştik ya.

Atların boyun altlarına kadar arabadan

Tahtadan büyük gem misali tutmalık olurmuş.

Çok önemli, at çekecek ya arabayı.

Tutmalık kalın ipler atlara tutturulurmuş.

Ben böyle bir araba istiyorum

 

Atlar aileden, ayrıca çok da ihtiyaçtan

bazı zamanlarda aileden önemli.

O olmasa nerelere gidilir, kim çeker onları.

Atlar iyi beslenmeli, su içmeli, dinlenmeli

Bir göz kendimizde ise, bir gözde atlarda olmalı…

Ben böyle bir araba istiyorum

 

Araba evimiz farkındasınız değil mi?

Onda yatıyoruz, onda yemek yapıyoruz,

onda oturup dinleniyoruz, devri alem misali geziyoruz.

Kışı da bu arabada, yazıda bu arabada

En güzeli de baharların neşesi ile hüznünü de

Ben böyle bir araba istiyorum.

 

Akşamlar serin olsa ne çıkar bizim yünden yatağımız,

Yastığımız, yorganımız var, sıcacık.

Üşümeyiz. Yemek yapmak için mangal yakarız

çoğu zamanda onda ısınırız.

Çayımız kahvemizde onda olur.

Ben böyle bir araba istiyorum.

 

Yeşillikler bizi bekler,

hayatımız piknik misali neşelidir nasıl olsa.

Başka iller, başka kültür, başka dünya!

Müzik, resim, şiir bizimle

Ne oldu şimdi? Yapma yeni yatmıştım!

Bütün bunlar hele de araba rüya mıydı?

 

Olsun ben gerçekte de böyle bir araba istiyorum.

Sen değil miydin hayallerini yüksek tut diyen.

Yüksek derken büyük olmalıyı kast etmiştin.

Benim hayalim öyle olmayacak bir şey de değil.

Tek yapılması gereken istemek.

Ve demek ki evet bizim bir at arabamız olsun, bizi alsın kötülüklerin olmadığı yerlere götürsün.

 

 

 

Nazan Şara Şatana

Nazanss.blogspot.com

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....