Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Bir bachata dansı rekoru ve yine kör olmayasıca hatıralar …

Bir bachata dansı rekoru ve yine kör olmayasıca hatıralar …
 

Geçenlerde Atatürk Havalimanı ‘ nda, 198 çift aynı anda Bachata Dansı yaparak Guinness Rekorlar Kitabı ‘ na girmeyi başardı… Bu rekor bir çok kişi ve medya kuruluşu tarafından garip ve anlaşılmaz olarak karşılanmasına rağmen, benim için farklı anlamlar ifade ediyordu…

Çünkü herkes için sıradan ya da anlaşılmaz olacak bu haber, beni yine çok kısa bir süre içinde, ilk gençlik yıllarıma götürdü ve getirdi… Ne zaman sahilde bir ateş yaksak ve klasik gitarı olan bir arkadaş yakalasak, içme muhabbetimizin ardından sabahı Bachata Dansı yaparak karşılardık…

Aman sakın ha, sözlerimden beni bir dans dahisi zannetmeyin lütfen… Bildiğim bir kaç sayılı tür dışında, neredeyse danstan hiç anlamam… Ama içkili kafayla ve çiftin ile iç içe geçen vücut hareketleriyle sabahın ilk saatlerini, gitar eşliğinde karşılamanın en iyi yoludur Bachata …

Bu durumu bilmeyen varsa, hemen aktarayım istedim… Neşeyle ve coşkuyla yapılan bir danstan ziyade biraz hüzün ve biraz da geçmişi anma duyguları eşliğinde gerçekleştirirsiniz Bachata Dansı ‘ nı… Ayrılığın, yani terkedişin yada terk edilmişliğin dansıdır O …

Bir ya da bir kaç gecelik aşkların ardından, bir tür kapanış seromonisi yerine geçer… Tam da o esnada, eski sevgililerinizi hatırlar ve hüzünlenirsiniz elinde olmadan… Ya da sadece kendi adıma konuşmam gerekirse, ben o hissiyatla yapardım kör topal halde Bachata Dansı ‘ nı…

Hüzünlü ve aşk acısı kokan şarkıların dansıdır ve ne kadar tutku dolu figürleri varmış gibi dursa da, partneriniz olan sevgiliyle vedalaşma anlamı taşır o iç gıcıklayan hareketler… Zaten uçmuş haldeyken de teknik taktik umursamadan bir yas havasında yaparsınız dansınızı ve bir kaç saat yada gün içinde ayrılırsınız o partnerden…

Dedim ya, bir çok kişi için sıradan ve garip bir rekor denemesi haberi olmuş olabilir o Bachata Dans girişimi… Ama beni alıp bam başka yerlere götürdü ve hüzün yağmurları içinde ıslatarak geri getirdi… Ne kadar uzun zaman olmuş Bachata Dansı ‘ nın adını duymayalı…

Yani bu da, yeniden aşık olmayalı ve ayrılmayalı ne kadar uzun zaman olmuş anlamına da geliyor aynı zamanda… Çoluk çocuğa karışmak kalbin de ayarlarını bozuyormuş demek ki… Bazen her şeyi unutup ve geride bırakıp hayat sıfırdan başlamayı düşünüyor insan, ama biliyorsun ki bu imkansız ve anlamsız, işte o kadar, hepsi bu…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/bir-bachata-dansi-rekoru-ve-yine-kor-olmayasica-hatiralar/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..