Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '07

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
Okunma Sayısı
9985
 

Bir bankanın müşteri temsilcisi

Bir bankanın müşteri temsilcisi
 

"Varlığın bir dert yokluğun yara, para para para" diye çocukluk yıllarımızın şarkısı vardı. İnsan oğlu tarihte ilk yıllardan beri mal alış verişi ile değişim yaparken daha sonra para mübadele aracı olarak kullanılmaya başlanmış, akabinde para ile ilgili kurumlar yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlamıştır...

Günümüzde ise bankalar para işi ile uğraşırken, müşterilerinin sorunları ve istekleri ile ilgili olarak "Müşteri Temsilcisi" veya "Satış Temsilcisi" adı altında birimler kurmuşlardır. Bu temsilciler günümüzde çok önemli görevler üstlenmiş olup, banka ile müşteri arasındaki köprüyü kurarak, müşterilerin bankaya olan güvenini sağlayıp, bankanın sürekli müşterileri arasına katmaktır.

Bir de diğer taraftan şöyle düşünün siz 15 yıldır çalıştığınız ve bankanızla ödemeler veya herhangibir konuda hiç bir sorun çıkmadığını ama banka el değiştirdiğinde önce internette işlem yapamadığınızı, bu sizi demorilize etmeye başladığını, ardında kredi kartınızı borcu için 4000 ytl kredi talep ettiğinizde merkezden kredinizin onaylanmadığını, size söylediklerinde ne yaparsınız? Kredinin verilmemesinin sebebi ise son bir kaç ay ödemelerinin sadece asgari tutarlarını ödemeniz olarak gösterilirse, bu da yeni banka sahibinin müşteri temsilcilerince düzensiz ödeme olarak kabul edilmesi. Tamam bunada okey, vermedin krediyi, o zaman bana şimdi niye bankanın gold kredi kartını gönderiyorsunuz, benimle dalga geçmek için mi, yok ben biliyorum beni daha fazla söğüşlemek için, ben o kartı ne yapacağımı çok iyi biliyorum, şu taksitli ödemelerim bitsin, o zama n o kredi kartını bana kredi vermeyen temsilcilere postalayacağım. Faturalı ödemelerimide kapatacağım... Bankayla yakındana uzaktan ilgim kalmayacak, maaş ödemeleri haricinde.

Bu olayların sonucunda bende başka bankaya, çalışma arkadaşım Harun Sağlam tarafından yönledirildim. İyiki de yönlendirilmişim. Gerçek bir müşteri temsilcisinin nasıl olduğunu ve müşteri ile banka arasında ne kadar önemli olduğunu görmüş oldum. Tabi bu arada da ben kendi işimi gönül rahatlığı ve güvenle halletmiş oldum. İlk önce sizi güler yüzü ve tebessümü ile karşılarken, işlemlerinizi yaparken, en önemlisi sizin için, evet sizin için hangi şartların daha iyi olacağını, neleri nasıl yapabileceğinizi, kısacası sizin avantajlarınızı korumak adına her türü bilgiyi sabırla size anlatıp, yönlendirmekte, kredimizi nerdeyse bankaya gitmeden alacağız. (imza için gittik tabii). Her hangi bir sorun olduğunda bir telefon kadar yakın ve sizi banka ve para konusunda aydınlattığında güvenle telefonu kapatıyorsunuz. Kendi avantajına olmasına karşılık, etik olmayan davranışlardan kaçınan Şükran Akdeniz hanım, daha önce Garanti Bankasının Yeşilbağlar şubesinde görevli iken kredimizi ordan aldığımızdan, daha sonra kendisi Masko şubesine tayini çıkmasına rağmen ikinci bir araç kredisini onun olduğu şubeden almak istememize rağmen, etik açıdan uygun olmayacağını söyleyerek bizi eski şubeye yönlendirmesi gerçekten takdir edilecek bir davranıştı.

İşte Şükran hanım böyle bir banka müşteri temsilcisi, insanla devamlı birebir muhatıp olduğu ve bir o kadarda stresli bir işi başarıyla yürütmekte olup, görevini bence layıkıyla yapmaktadır.

Bence her banka şubesine böyle bir müşteri temsilcisi gerekiyor.

Bu vesili ile Şükran hanımı canı gönülden kutluyorum. Başarılarının devamı dileğiyle...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bir müşteri hizmetleri temsilcisi biliyordum. Sabancı'nın bankası. Memur maaşlarını o banka vermeye başlamış. Temsilci bayan bankada hesabı olan tüm müşterilerin adlarını biliyor onlara isimleri ile hitap ediyordu. Çalışkanlığı sayesinde merkeze yükseldi. Saygılarımla.

Eşit Ağırlık 
 05.05.2007 15:56
Cevap :
Evet Harun Hocam doğru söylüyorsunuz. Burda da Şükran hanım gerçekten konunu uzmanı gibi , insanlara verdiği elektrik gerçekten pozatif..Bir bankada insan kendini iyi hssetmek istiyor. En derin saygılarımla..  06.05.2007 0:38
 

Bu bankalar ilginç Mehmet abi. Kredi için başvurduğumda özel sektörde çalıştığım için kredi talebimi olumsuz cevapladılar. Özeldeysen halin kötü yani :(Reklamlar süper ama konu gerçeğe dönüştüğünde o kadar iyi bir hizmet sergilenmiyor. Müşteri temsilcilerinin çoğu insanı iten cinsten. Kibarlık ve yardım etme konusunda çok az kişi var bence..Sevgiler,selamlar

Hoşsada 
 05.05.2007 15:10
Cevap :
Sevgili Seda işte böyle günümüzde herşey olabiliyor. Bir tarfta olumsuzluklar, bir tarafta ise senin için olumlu yaklaşımlar, ama hep kaybeden her ne konuda olursa olsun insanlara olumsuz yaklaşımlar ve yaklaşanlar olmaktadır.En derin sevgi ve saygılrımla..  06.05.2007 0:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 318
Toplam yorum
: 949
Toplam mesaj
: 311
Ort. okunma sayısı
: 4894
Kayıt tarihi
: 14.06.06
 
 

25.08.1963 İstanbul doğumluyum. A.Ö.F İşletme mezunuyum. 8 sene profesyonel kalecilik yaptım. (Eyüps..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster