Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '08

 
Kategori
Siyaset
 

Bir başbakan bu kadar konuşur mu?

Bir başbakan bu kadar konuşur mu?
 

Konuşmaları 'hoş' mu, yoksa 'boş' mu?


Bu soru, yazımın ilham kaynağı oldu..

Gerçekten başbakan çok mu konuşuyordu?

Konuşmaları 'hoş' mu, yoksa 'boş' muydu?

Bir bildiği mi vardı,

“Astığım astık, kestiğim kestik” veya

"Oraya gelirsem, kulağınızı çekerim" tarzı kendisine yakışıyor muydu?

‘Kibirli, bilgiç, aşağılayıcı, kavgacı, mahalle ağızlı, öfkeli’ cümlelerin bir başbakanın ağzından çıkması doğru muydu?

Sonra:

Her gün, her saat konuşmak ne derece doğruydu?

İhtiyacı mı vardı, ihtiyacımız mı vardı?

Bilmiyorum, anlamıyorum.

Biraz araştırdım, sadece bu yılın ilk 4 buçuk ayında 310 demecini 'göndermesini' buldum.

Hepsi de basında yerini almış.

İçlerinden sadece bir kaçını sizin için aldım, derledim ve sunuyorum.

Bakalım başbakanın bu konuşmalarına, tarzına sizler neler diyeceksiniz?

Detay için ilgili haberi “Tık” layabilirsiniz.

'kaşarlı'

‘senden bi yoğurt olmaz’

'İlahi... Sevsinler seni...'

'Nisan'a kadar dedik da'

'İş bilenun, kılıç kuşananın'

Bir gece ansızın arayabilirim.

'Kimsin sen ya...'

‘Yormayın kendinizi'

Ben laikim

Benim için; Rum, Yahudi diyorlar

Şimdide yavrusunu doğuruvermiş.

Ben senden memnunum

'…Eşeğe yeşil gözlük takıyor'

'Ananı da al git' , 'Gel ananın yanına'

Senin kendine güvenin yok

Valiler kömür dağıtmalı; yaparlarsa uçarız

Otur oturduğun yerde

‘Cahil’

'Sen ne anlarsın peygamberden

'Arpalık’ kavramını lügattan çıkardık

Biz beyaz çarşaflarla yola çıktık

En az 3 çocuk doğurun

İzmir’i de alacağız

Nerelerle paslaşıyordun?

İş bitti; Türkiye AB'ye üye oldu

Şecaat arz ederken sirkatini söylüyorsun

Yardım etmek istiyoruz, çok geri kaldılar

Dünya sizin halinizi ayıplıyor

Ayaklar baş olursa,

'5 liraya çıktıysa yemeyiver pirinci'

'Benden daha emekçi dost bulamazsınız'

'Galatasaray yenilgisi beni kahretti’

'Ayakların baş olduğu yerde kıyamet kopar'

Biz ortalama Türk’ün partisiyiz

Bin kişi toplayamadılar sonra iptal ettik dediler

Kendi partinde bile iktidar olamazsın

Başbakanın bundan sonra da incileri oldu.

Hem de ne inciler.

Yukarıdakiler ne ki...

Son dönemde 'şeref' gibi kavramları da olumsuz olarak kullanmaya başladı.

'Yalan' ve 'iftira' kelimeleri ağzından düşmez oldu.

Dedim ya;

"Bir başbakan bu kadar konuşur muydu?"

Bilmiyor, öğrenmek istiyorum.

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..