Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir başkadır benim memleketim

Bir başkadır benim memleketim
 

Memleketim olan Hatay’ın Erzin ilçesinden yazıyorum bu yazımı sizlere. Hazır buralardayken Erzin’i anlatan bir yazı yazmak istedim. Erzin’in nesi meşhurdur diye soranların sorusuyla başlayayım yazıma…

Erzin’in toğgası, fellahı, nar ekşisi, ekşiye bağlı olarak ekşili çorbası, tutmacı, sini köftesi ve en önemlisi portakalı meşhurdur. Portakal deyince ilk akla gelen yer Antalya evet ama birçoğu bilmez Erzin portakalını. Portakalımız daha çok arap ülkelerine ihraç edildiği için Araplar daha iyi bilirler.

Erzin mutfağının daha neleri meşhurdur da aklıma gelenler şimdilik bunlar.

Ekşi deyince akla ilk gelen yer Erzin’dir. Nar zamanı gelince narlar çırpılır, teşt dediğimiz koca koca kazanlarda bahçede yakılan ateşin üstünde pişirilir ekşi. Hazır ateş yanmışken iş bitince ya bir közleme yapılır, ya da soğanlı-ıspanaklı börekler pişirilir. Közlemeye de ekşi konularak yenir. Ev ekmeği yapıldıktan sonrada yapılan bu böreğin tadı bambaşkadır.

Erzin’in girişinden itibaren portakal bahçeleri karşılar sizi. İstanbul’dan arkadaşlarım gelmişti buralara. Arkadaşlarımın geldiği zaman da bahardı ve portakal çiçekleri açmıştı. Etrafta buram buram portakal çiçekleri sanki misafirlerime hoş geldin diyordu. Bu yeşillik karşısında hayran kalan bazı arkadaşlarım kameralarını çıkarıp çekim yapmaya bile başlamışlardı. Erzin’in önceki isminin Yeşilkent olması da buradan kaynaklanıyor olmalı.

Erzin ilçe olalı 100 yıl olmuş, şirin bir ilçe açıkçası.

Zengin bir mutfağa sahip olan Erzin amanos dağları ile burnaz denizi arasında bir yer. Nüfusu yaklaşık 40 bin civarında olan bu ilçe Hatay’ın en temiz sokaklarına sahip. Yerde asla çöp bulamazsınız. Yollar parke taşı ile döşenmiş, ara sokakları ise asfalttır. Köyleri de dâhil toz duman olmaz yollarda. Almanya’nın Freiberg şehri ile kardeş olan Erzin’den bir yıl, diğer yıl Freiberg den gelip giden öğrenciler din, dil, ırk ve kültür farklılıklarının güzel dostluklar kurmalarına engel olmadığını ispat ediyorlar adeta.Bir yanı deniz bir yanı dağ olan bu ilçede aynı zamanda tarihin kokusunu İssos Harabelerinde duyabilir, Ilıcalarda her derde deva acı suyumuzdan içebilir, kokar suda yıkanabilir, içmelerde tav’a attırabilirsiniz.

Daha önce ki yazımda (Erzin’de tav’a attıralım) tav’a hakkında bilgi vermiştim.

Aslında Erzin ile ilgili o kadar çok şey var ki. Ama bazen çok detaya girmemek gerektiğini düşünüyorum. Bazı şeyleri tadında bırakmak adına. Merak edenler için http://www.erzin.bel.tr/ adresinden Erzin’in resimlerine bakabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..