Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bir Başkasının Bebeğini Emzirir misiniz?

Bir Başkasının Bebeğini Emzirir misiniz?
 

Ya da kendi bebeğinizin başka biri tarafından emzirilmesini ister misiniz?

Bizim kültürümüze çok da uzak değil sanırım bu. Eskiler sohbet ederken ‘süt anne’ tabirini duymuşsunuzdur. Anadolu’da eminim çokça vardır hala başkasının bebeğini emzirenler. Modern toplumlarda artık pek yaygın bir uygulama olmadığını düşünüyorum. 19 yüzyıldan itibaren Batı, ‘süt annelik’i rafa kaldırmış görünüyordu. Ben böyle düşünüyordum ta ki silikonlu göğüsleri bozulmasın veya yüksek kariyerleri sekteye uğramasın diye emzirmeyip bebeklerini süt annelere teslim edenlerin olduğunu duyana kadar. Bu yöntemi tercih edenlerin bir kısmı da evlat edindikleri bebeğe haklı olarak anne sütü vermek isteyenlermiş.

İyi de,

bir başkasının bebeğini emzirmek...

bebeğin için ürettiğin, içine en özel en muhteşem içerikleri koyduğun gizli formülünü başka bir bebeğe sunmak...

kucağında, başka bir bebek. Senin tenine başka birinin bebeği değecek…

Zorunlu olarak yani annenin sütünün olmadığı durumlarda süt annelik yapanlar, bunun öyle kötü bir his olmadığını anlatıyorlar. Ama değişikmiş. Bir bebeğin karnını doyurduğun için de kendini mutlu hissediyormuşsun. Düşünsenize hiç suçu olmayan minicik aç bir yavru. İhtiyacı olan tek şey anne sütü. O da kendi annesinde yok. Başka bir annenin ona bu besini sağlaması kabul edilemez mi?

İlk başta kulağa oldukça dokunaklı geliyor ancak bazı kadın&çocuk sağlığı örgütleri bu süt anneliğe çok sıcak bakmıyorlar. Çünkü anne sütü ile hastalıklar, virüsler bebeğe geçebiliyormuş. Ayrıca bir kadının ürettiği süt kendi bebeğinin o anki gelişim özelliklerine göre değişim gösterirmiş. Mesela bebek ishal oldu, annenin sütü anında bebeğin ishalini kesecek içeriklerle donanırmış. Üstelik bir başkasının bebeğini emzireyim derken, kendi bebeğinize yeterli sütü sağlayamayabilirmişsiniz. Bir diğer ilginç nokta ise 4 aydan büyük bebeklerin çoğunlukla başka biri tarafından emzirilmeyi reddediyor olmaları. Demek ki bir şekilde rahatsız oluyorlar. Normal bir durum olmadığını fark ediyorlar.

Formül sütler var ya! diye düşünüyor insan. Belki eskiden mamalar olmadığı için millet birbirinin bebeğini emzirmiştir. -miştir değil kesin öyle. Bazı sorular sorulamıyor bugünlerde. Aydınlanma çağındayız güya ama tabulardan kurtulamıyoruz. Hem de her konuda. Soruyorum işte. İlla anne sütü alacak diye bir başka annenin sütü ile beslenmek zorunda mı bebek? Formül sütler belki de daha güvenlidir. Anne sütünden daha iyi olamaz mama ama bir başka annenin sütü de bebeğe iyi gelmeyebilirmiş.

Mamaya ne kadar karşı olduğumu. Oğluma zorunlu olarak 9. ayında emmeyi kesince 1.5 ay mama verdiğimi blogu takip edenler biliyor. Dayanamayıp 11 aylık civarı su katılmış inek sütü vermeye başlamıştım bile. O yüzden bu soruya gelecek eleştirileri kendi adıma bertaraf ettiğimi düşünüyorum.

Afrika'da emziremeyen kadınlar var. Selma Hayek’in tetanoz aşı kampanyası için Sierra Leone’de bulunduğu sırada açlıktan ölmek üzere olan minicik bir bebeği kameralar önünde emzirdiğini hatırladım. Afrika’da erkekler, kadınlar emzirdiği sürece seks yapılmasının yasak olduğunu düşündükleri için karılarının bebeklerini emzirmelerini istemiyorlarmış. Bu da her geçen gün daha sağlıksız nesiller yetişmesinin nedenlerinden biri olarak görülüyor.

Peki ya ben? Ben emzirir miydim? Sanırım emziremezdim. En azından zorunlu olmadıkça. Yeteri kadar sütü gelmediği için bebeği ağlayan bir anneye kendiminkini önermek yerine bir pompa veya mama bulmak için uğraşırdım. Bebeğimi de başka bir kadının emzirmesi fikri açıkçası hoşuma gitmedi. Yine de bilinmez. Sütüm vardı. Emzirdim 9 ay. İhtiyacı olanı fazlasıyla verdiğimi düşünüyorum. Eğer sütüm olmasaydı, bebeğime başka bir annenin emzirmesini ister miydim? Emzirmesini değil ama belki biberonla vermeyi düşünebilirdim.

Irem

SlingoMOM.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..