Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir bayan asla bir erkeğe yer vermemeli

Bir bayan asla bir erkeğe yer vermemeli
 

Dedi yaşlı, ama çok yaşlı adam..

Sıcak bir yaz günü Kızılay’dan Gaziosmanpaşa’ya gitmek için otobüse bindim. Arkalarda, boş yerlerden birine oturdum ki anında yer kalmadı zaten. Bir durak sonra oldukça zayıf ama oldukça şık giyinmiş, saçları özenle taranmış yaşlı ama gerçekten çok yaşlı bir amca bindi otobüse. Gerçi şimdi yazarken bile “amca” kelimesi sanki kaba kaçacakmış gibi geliyor. Amcadan ziyade beyefendi ya da ne bileyim daha tumturaklı bir sıfat bulmalı. Oysa “amca” veya “teyze” kelimelerinin sıcak çağrışımları vardır bende. Neyse saniye gibi çok kısa bir zaman diliminde onu izledikten sonra yer vermek için kalktım ve “buyrun lütfen” dedim…hay demez olsa mıydım acaba dedim sonradan kendi kendime. Benim öyle dememle birlikte kaşlarını hafifçe çattı ve işaret parmağını havaya kaldırarak “Bir bayan asla bir erkeğe yer vermemeli” dedi ve parmağıyla havada dediklerinin altını çizdi ya da bana öyle geldi. Bunu dedikten sonra da yüzünde “sakın bir daha böyle bir şey yapma” der gibi baktı ve alt dudağını aşağı sarkıtıp, başını salladı. Çizgi filmlerdeki gibi şaşkınlıktan gözlerimin içinde spiraller döner vaziyette öylece kalakaldım bir süre. “Ama ben….” şeklinde başlayan cümleler kurmaya yeltendim ki yuttum dilimin ucuna gelenleri, bu kararlılık karşısında ne söylesem havada kalacaktı, çok saçma olacaktı. Ben de afallamış bir şekilde sessizce yerime süzüldüm tekrar. Ben sessizce süzüldüm ama bütün otobüs bizi seyrediyordu bu sırada. Onlar bizi seyrederken ben de hayat derslerimden birini daha almıştım kısa şehir içi otobüs yolculuğunda. Doğrusu o yaşta -80lerinde olmalıydı hatta 90da olabilir- titizliğine, direncine ve kararlılığına hayran kalmamak elde değildi.

O günden sonra ne zaman otobüse binsem yaşlı teyzelere yer vermeye gayret ediyorum ama yaşlı “amca” lar la karşılaşınca yer vermek ile vermemek arasında gidip geliyorum. Ve sütten ağzım yandığı için bir bayan olarak bir erkeğe yer vermiyorum, veremiyorum.

 
Toplam blog
: 78
: 874
Kayıt tarihi
: 03.10.08
 
 

Yaş olarak 35 dolaylarında, bir arkeoloğum. Çoğu zaman eksileri artılarından fazla da olsa mesleğ..