Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
603
 

Bir bilge ve bildikleri

Bir bilgeye sormuşlar nasıl insan oluruz; Bilge cevap vermiş ‘3 sınıf atlama ile insan oluruz’. Burada hemen aklımıza gelen şudur; 3.sınıf insan küçük mahallelerde doğan ve oralardan dışarı çıkamayan insanlar. Bir fabrikada işçi baba 3-5 çocuk, komşuları olan, pazara bakkala giden bir anne..2. sınıf orta hallidir iyi sayılabilecek bir semtte bir apartman dairesinde oturan, çocuklarını okutmaya çalışan, sınıf atlamak için binlerce kez takla atan bir aile. Vee 1.sınıf VIP en lüks yerlerde oturan, en lüks yerlerde yemek yiyen, en lüks yerlerde gezen, parasının hesabını bilmeyen, baba şirket sahibi anne sürekli kuaförlerde, parti organizasyonlarında, çocuk ise kendisiyle pek ilgilenilmemiş hayatını yaşamaya çalışan biri. Bunların hepsini siz kurdunuz sayın Bilgemiz hiç de öyle düşünmüyor. Ona göre;

1. adım: Sana kötülük yapanlara kötülük düşünmemen gerek; bu nasıl olur aramızda bunu kim düşünebilir, kim uygulayabilir, kim kabullenebilir. Birinin bana kötülük düşündüğünü sezeyim daha o düşünce halinde iken ben taaruza geçerim bee...geçerim tabii..beni kim tutabilir kii..kimsecikler tutamaaaz..hem beni benden başka kim koruyabilir. Öyle değilmi? hııı biliyorum içinizi görüyorum aranızdan bir kişi bile bunu yutamaz. Aaa hiç öyle tepki vermeyin amaa, siz geçiniz bu 1.adımı 2.adım gelsin lüttfeeen….

2.adım: Kötülük yapanlara iyilik yap; Aa bu Bilge de çok oluyor ama..söylediğine bakarmısınız..Bilge dedik başımızın üstüne koyduk…oldu canııım adam bana kötülük yapsın, ben karşılık vermek şurda kalsın bi de teşekkür mahâyetinde iyilik..yahu bu nasıl olur. mümkünmüdür. Kim becerebilir. Hadi ben kendimi geçtim ama tanıdığım tüm sabırlı, ne istediğini bilen, iyi kalpli, insaniyetli! kişileri aklımdan geçirdim onlarda kısa bir zaman sonra tepki verirler..yok yok eski köye yeni adetler, bizi çabuk bozar bu durum…keşke hiç geçmeseydik 2. adıma..daha fazla kafa yormayalım buna direkt 3. maddeye geçeliiim lüttfenn…

3.adım; Sana iyilik yapanla kötülük yapan arasında bir fark hissetmeyecek hâle geldiğin zaman insan olursun; Ohhooo biz baştan kaybetmişiz abii…nasıl hissetmem ben kanlı canlı bir insanım, hem onların da amacı bu değimlidir iyi insan iyi olduğunu, kötü insan kötü olduğunu fark ettirmek ister. Alın birde buradan yakın sayın Bilge…Ayrıca bizi bu konuda büyüklerimiz taaa küçüklüğümüzde yetiştirdiler ve dediler ki; iyilik yapana iyilik kötülük yapana kötülük yanii başa baş, dişe diş. Savunma mekanizmamızı geliştirdiler-değiştirdiler. Eee bizde büyüklerimizi sayarız..aynen öyle yaptık hatta sayın Bilge’cim biz tüm insanları şöyle sınıflandırdık iyi insan-kötü insan. Çevremizdeki insanları da öyle sınıflandırdık sen iyi insansın geç şöyle yanıma..dur bakiiim nereye kötü insan! sen karşıma geç, net görmeliyim seni…

Bu Bilge mi çok oluyooo biz mi yanlış yapıyoruz anlayamadım…Bilge mi çok değer veriyor insanlığa yoksa bizim değer seviyemiz mi düşük?...Yoksa seviyeler iyi de önemsemiyormuyuz bu durumu…birde bilgenin fikrini alalım..ne diyorsunuz efendiiim…

Geçen gün biri bir soru sordu..

Soru : Bir insanın zekasını nerden anlarsınız?

Bilge: Konuşmasından.

Soru : Peki ya hiç konuşmazsa?

Bilge: O kadar zeki insan yoktur ki.


Anlıyorum efendiiim???????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

………………………………………..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çok güzel ve derin bir yazıydı aslında. Ne kadar espri katılıp renklendirmişsen de bu daha bir tat vermiş. 1. ve 2. adımı geçtiğime inanıyorum bu yıl tanıştığım ve eğitim aldığım bilgelerle. Ama 3. adım çok zor görünüyor şimdilik. Ailemi, sevdiklerimi ve eğer bulursam Aşkım'ı; Nasıl aynı kefeye koyabilirim kötülük yapan insanlarla??? Milyonlarca renk içinde saf sevgi olan uçan balonlar yolladım sana. Gözlerindeki o ışık hiç solmasın...

Ersin Yalın 
 15.08.2007 13:12
 

Bende çoook konuşuyorum nolcak bizim halimiz...Bilge ne der sence bu konuda:))))

Hoşsada 
 01.03.2007 10:17
Cevap :
bence bu konuyu bilgeye hiiç sormayalıım..yaa en zından burda sormayalım...zirâ zeki(bilgenin tanımlamasıyla az konuşan) bloggerlar bilgenin cevabından yeni bir konular çıkarabilir....hatta yazı başlıklarını bile görebiliyorum... bloggerlerın büyük hatası.... bilgeden 2 bloggera küçük ama büyük!! cevap...  01.03.2007 10:41
 

Yaşam öyle şeyler gösteriyor ki bize bir süre sonra bencil bir canlıya dönüşüveriyoruz. İyilik yapana iyilik kötülük yapana kötülük diyerek büyük bir hataya düşüyoruz. Oysaki sana sunulan doğru ve yanlışı bencil bir gözle değerlendirirsen o an için seni tatmin eden davranış aslında ne kadar yanlış olduğunu gün gelir kanıtlar. Bencil ruhlardan kurtulmak dileğiyle ve yazıdaki bilge gibi düşünüyorum.. Varmıdır sence dünyada o kadar zeki insan:)))) Kucak dolusu sevgiler...

Hoşsada 
 28.02.2007 20:00
Cevap :
'yazıdaki bilge gibi düşünüyorum'..ne hoş bir itiraf...biliyorum bugünkü yaşam şartlarında çok zor bu durum ama en azından okuduktan sonra 'evet bloggerın yazdıklarına katılmıyorum ama bilgenin yazdıklarını da uygulamıyorum' diye tezat bir düşünceye, hisse kaptırmaktı benim amacım...bencil ruhlardan kurtulmak ümidiylee.. .o kadar zeki insan varmıdır...çok konuşan biri olarak bu soruya yorumsuz kalmak lehime olacak sanırım...teşekkürler sevgili hoşsada...sevgiler...  01.03.2007 10:12
 

Bu bilge hikayeler kulağa hep hoş geliyor fakat bir de hipotalamus-limbik sistem-ön singulat lob-dopamin-amigdala muammasını çözebilseler ne güzel olurdu! Aslında hayat, sebebi olduğu en karmaşık sorulara bile en basit yanıtları hazırlıyor aynı zamanda. Gülün dikeni gibi. Bu sefa-cefa aleminde herkesin iyi olması, iyilik kavramını yok edecektir eğer her kavram, karşıtı ile varolur diyorsak. Değilse siyah ile beyazda, pozitif ile negatifte vs bir illüzyon olmalı ve durumu anladığımız gün, dünyadaki son insanın da ölmüş olacağı, yani bedenlerden sıyrılacağımız gündür ki aslında kötülük de bitmiş olacaktır fakat o zaman iyiliğin de olmayacağını düşünürsek, sanki iyi ya da kötü olma kavramlarının bizim gibi faniler tarafından değerlendirilmesinin mümkün olamayacağı da ortadadır. Bir de bu konuşarak anlaşma meselesine takan bilgeler var ki onları hiç anlamıyorum. Bu dil denen organ, göz denen organdan daha mı aşağıdır ki konuşmak bu denli ayıp sayılır? Beden işte! :) Teşekkürler...

Lale Beşe 
 27.02.2007 23:13
Cevap :
herkesin iyi olması iyilik kavramını yok edecektir...her kavram karşıtı ile varolur.. evet ama iyilik kavramı yok olursa zaten kötülükde olmaz...öyle değilmi? biliyorum bu doğaüstü subjektif bir düşüce bu ama neden olmasın??? ayrıca her insan yaşarken (en azından kendi çıkarları için) kötülüğe karşı mücadele verir.. tabii ki biz faniler Tanrı kadar net göremeyiz ama gördüğümüz kadarıylada iyi bir yaşam adına küçük mücadeleler şart...kabullenebilmesi en acı, en zor olanıdır bence kötülük...sevgili Lale hn. teşekkür ederim yorumunuza..sevgiler...  01.03.2007 10:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 26
Toplam yorum
: 224
Toplam mesaj
: 76
Ort. okunma sayısı
: 882
Kayıt tarihi
: 31.01.07
 
 

Hayata yayılarak yaşamayı düşlerken, zamana sıkıştığımı fark ettim, tek sebebini çalışma şartları..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster