Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir bilge ve bildikleri

Bir bilgeye sormuşlar nasıl insan oluruz; Bilge cevap vermiş ‘3 sınıf atlama ile insan oluruz’. Burada hemen aklımıza gelen şudur; 3.sınıf insan küçük mahallelerde doğan ve oralardan dışarı çıkamayan insanlar. Bir fabrikada işçi baba 3-5 çocuk, komşuları olan, pazara bakkala giden bir anne..2. sınıf orta hallidir iyi sayılabilecek bir semtte bir apartman dairesinde oturan, çocuklarını okutmaya çalışan, sınıf atlamak için binlerce kez takla atan bir aile. Vee 1.sınıf VIP en lüks yerlerde oturan, en lüks yerlerde yemek yiyen, en lüks yerlerde gezen, parasının hesabını bilmeyen, baba şirket sahibi anne sürekli kuaförlerde, parti organizasyonlarında, çocuk ise kendisiyle pek ilgilenilmemiş hayatını yaşamaya çalışan biri. Bunların hepsini siz kurdunuz sayın Bilgemiz hiç de öyle düşünmüyor. Ona göre;

1. adım: Sana kötülük yapanlara kötülük düşünmemen gerek; bu nasıl olur aramızda bunu kim düşünebilir, kim uygulayabilir, kim kabullenebilir. Birinin bana kötülük düşündüğünü sezeyim daha o düşünce halinde iken ben taaruza geçerim bee...geçerim tabii..beni kim tutabilir kii..kimsecikler tutamaaaz..hem beni benden başka kim koruyabilir. Öyle değilmi? hııı biliyorum içinizi görüyorum aranızdan bir kişi bile bunu yutamaz. Aaa hiç öyle tepki vermeyin amaa, siz geçiniz bu 1.adımı 2.adım gelsin lüttfeeen….

2.adım: Kötülük yapanlara iyilik yap; Aa bu Bilge de çok oluyor ama..söylediğine bakarmısınız..Bilge dedik başımızın üstüne koyduk…oldu canııım adam bana kötülük yapsın, ben karşılık vermek şurda kalsın bi de teşekkür mahâyetinde iyilik..yahu bu nasıl olur. mümkünmüdür. Kim becerebilir. Hadi ben kendimi geçtim ama tanıdığım tüm sabırlı, ne istediğini bilen, iyi kalpli, insaniyetli! kişileri aklımdan geçirdim onlarda kısa bir zaman sonra tepki verirler..yok yok eski köye yeni adetler, bizi çabuk bozar bu durum…keşke hiç geçmeseydik 2. adıma..daha fazla kafa yormayalım buna direkt 3. maddeye geçeliiim lüttfenn…

3.adım; Sana iyilik yapanla kötülük yapan arasında bir fark hissetmeyecek hâle geldiğin zaman insan olursun; Ohhooo biz baştan kaybetmişiz abii…nasıl hissetmem ben kanlı canlı bir insanım, hem onların da amacı bu değimlidir iyi insan iyi olduğunu, kötü insan kötü olduğunu fark ettirmek ister. Alın birde buradan yakın sayın Bilge…Ayrıca bizi bu konuda büyüklerimiz taaa küçüklüğümüzde yetiştirdiler ve dediler ki; iyilik yapana iyilik kötülük yapana kötülük yanii başa baş, dişe diş. Savunma mekanizmamızı geliştirdiler-değiştirdiler. Eee bizde büyüklerimizi sayarız..aynen öyle yaptık hatta sayın Bilge’cim biz tüm insanları şöyle sınıflandırdık iyi insan-kötü insan. Çevremizdeki insanları da öyle sınıflandırdık sen iyi insansın geç şöyle yanıma..dur bakiiim nereye kötü insan! sen karşıma geç, net görmeliyim seni…

Bu Bilge mi çok oluyooo biz mi yanlış yapıyoruz anlayamadım…Bilge mi çok değer veriyor insanlığa yoksa bizim değer seviyemiz mi düşük?...Yoksa seviyeler iyi de önemsemiyormuyuz bu durumu…birde bilgenin fikrini alalım..ne diyorsunuz efendiiim…

Geçen gün biri bir soru sordu..

Soru : Bir insanın zekasını nerden anlarsınız?

Bilge: Konuşmasından.

Soru : Peki ya hiç konuşmazsa?

Bilge: O kadar zeki insan yoktur ki.


Anlıyorum efendiiim???????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

………………………………………..

 
Toplam blog
: 26
: 906
Kayıt tarihi
: 31.01.07
 
 

Hayata yayılarak yaşamayı düşlerken, zamana sıkıştığımı fark ettim, tek sebebini çalışma şartları..