Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '12

 
Kategori
Felsefe
 

Bir bilgeye sormuşlar

-Ben neyim?

-Sen duygularının, düşüncelerinin ve fikirlerinin dışında her şeysin.

-Benimle sizin aranızdaki fark nedir?

-Siz, benim olanlara da sahip çıkmak istiyorsunuz?

-Siz ne görüyorsunuz?

-Sizdeki şaşkınlığı görüyorum.

-Ben niye huzursuzum?

-Çünkü siz, ya geçmişte- bellekte- ya da gelecekte- beklenti içinde olduğunuz için, hiç kendinizde- şu anı- göremiyorsunuz.

-Ölüm nedir?

-Ölen bedendir, hayat ise kalıcıdır.

-Bilinç nedir?

-Arabanın (bedenin) şoförüdür.

-Sizce en kötü şey nedir?

-Davranışların inançlara ihanet etmesidir.

-Dünyanın var olduğunu niçin inkâr ediyorsunuz?

-Çünkü, sizi çok iyi tanıyorum.

-Size, soru sorulmasına bile karşısınız. Neden?

- Çünkü, her tarif, bellek-geçmiş-ten gelir.Ben ise-şimdi-yim.

-Siz, dünya iseniz, ben neyim?

-Siz, bellek ipliğinin üstündeki mandalsınız.

-Sözler ve eylemlerden hiç kaygı duymadığınız halde, yine de, Bilge olabiliyorsunuz!

-Çünkü ben, bir "hiç" olduğumuzun farkındayım.

-Siz, hiç mi hüzünlenmezsiniz?

-Huzursuz olan gerçek varlığınız değil, onun zihindeki yansıması huzursuz olarak görünür.

-"Zevk ve haz duyma" arzumdan kopamıyorum!

-Çünkü, ıstırap çekmeye alıştın.

-Huzuru ne bozar?

-Arzular ve korkulara tutsak olmak.

-Kendini bilmek ne demektir?

-"Ne olmadığını" bilebilmektir.

-Dünyada bir yön ve amaç görüyor musunuz?

-Dünya, benim içimdedir; dünya benim, ben dünyayım.

-Özgürlük nedir?

-Kendinin tek gerçek olduğunu ve diğer her şeyin geçici ve fani olduğunu bilmektir.

-"Hiçlik" nedir?

- Agzına kadar dolu olan ebedi bir `potansiyel`dir.

-Kendinizi nasıl `idrak´ ettiniz?

-"Haz ve acı", üzerimdeki egemenliklerini yitirdiklerini fark ettiğimde..

-"Kendini bilme" nin yararları ne?

-Sizin ne olmadığınızı anlamanıza yardım eder ve sizi, asılsız fikirlerden, arzulardan ve eylemlerden bağımsız kılar.

-Sevgide, neden bu kadar çok ıstırap vardır?

-Bütün ıstıraplar, "arzu" dan doğar.

-Istırabın gerçek nedeni nedir?

-Kendini "sınırlı olan" la özdeşleştirmektir.

-Hayat, niçin, çelişkilerle doludur?

-O, zihinsel gururun kırılmasına yardım eder.

-Sevgi nedir?

-Ayırt etme ve ayrılık duygusu olmadığında, buna, sevgi diyebilirsiniz.

-"Sevgi" nin içinde "acı" da olabilir mi?

-O zaman, siz ona 'şefkat' ve 'merhamet'(acımak) dersiniz.

-Mutluluk nedir?

- İç ile dış arasındaki uyumdur.

-"Ego" nun üzerinde, neden bu kadar çok duruluyor?

-Gerçek benliğin bulunabilmesi için, sahte olanın terk edilmesi zorunludur.

-"Sevgi" de "seks" in yeri nedir?

-Sevgi, "bir olma hali" dir. Seks ise, 'enerji'dir. Sevgi, bilge'dir; seks, kör'dür. İkisinin de gerçek doğası anlaşıldığında çatışma olmaz.

-Niçin, başarısız olur insan?

-Başarısızlık düşüncesi zihindedir. Yaşamak, hayatın tek amacı olduğuna göre, her adım, sizi hedefinize götürür.

-Ne ögrenmeliyim?

-"Ego" nuzu düşünmeden yaşamayı.

-"NEDEN-SONUÇ" için ne dersiniz?

-"Bunu da, sonraya birakalim" derim.

-Peki, ya adınız?

-SRI NISARGADATTA MAHARAJ-

Alaettin Morgül / 02.02.2012 - 17:50 

 
Toplam blog
: 193
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.02.10
 
 

İsveç`in Göteborg şehrinde oturmaktayım;  evli ve bir kiz bir oglan iki çocuğum var. İsveç`te..