Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '14

 
Kategori
Şiir
 

Bir bina inşa ettim

Bir bina inşa ettim
 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun(görsel netten)


29 Ekim 1923’de ben geldim.
 
Düşmanlarla, hainlerle savaşarak,
 
Nice canları yokluk içinde vererek,
 
Şehit kanları ile vatan topraklarını sulayarak,
 
Bir bina inşa ettim.
 
Vatan sevgisinden kum,
 
Millet coşkusundan çimento,
 
Mehmetçik kanlarından sıva yaptım,
 
Savaşın kökünü yaktım kuruttum,
 
Vurgun oldu tüm dünya bu esere.
 
Kara geceleri aydınlığa çevirdim,
 
Çağdaşlığı, özgürlüğü getirdim,
 
Cehalet tohumlarını yıktım bitirdim.
 
Aydınlandı ülkem çağdaş uygarlıkla,
 
Benim adım Cumhuriyet,
 
Soyadım Hürriyet.
 
NAHİDE ÇELEBİ
 
(Hasrete Yolculuk isimli şiir kitabımdan)
 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..