Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
Blog
 

Bir blog kitabı mümkün mü? (bu iş zor yonca...)

Bir blog kitabı mümkün mü? (bu iş zor yonca...)
 

Kitap fikrini öne sürdüğümde bu fikrin fazla destekleneceğini sanmamıştım açıkcası. Sadece gelen yorumlarla değil, üzerine yazılan başka bloglar ve mail platformundaki tartışmalarla kafamdaki fikir biraz daha olgunlaştı. Başta beni etraflıca dşünmeye çağıran arkadaşım Alptekin Yıldız olmak üzere, diğer fikir beyan eden arkadaşlara da teşekkürü bir borç bilirim. Ama en son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim, bu iş zor...

Önümüzde iki tane seçenek var;

(i) geniş tabanlı katılım ve hatıra maksatlı bir kitap
(ii) az yazarın (misal 10) birden fazla yazı verdiği ticari olarak da çıkış arayan bir kitap.

(i) Önce birinci seçenekten bahsedelim. Benim fikrim şu ki, isteyen her yazarın en az bir yazısının yer alacağı belki de çift ciltli olabilecek bir kitap, "yapsak ne güzel olur" diyebileceğimiz bir şeyden çok öte, "yapmazsak ayıp" diyeceğimiz bir organizasyon. Fakat çok zor. Şu sebeplerden ;

+ MB idaresi bu konuda sorumluluk almayacak gibi gözüküyor. Oysa bu işi götürecek bir "ağır abiye" kesinlikle gereksinim var. İşin maddi kısmı katılımcılar tarafından rahatlıkla karşılanır ama idari yanı çok zor. Diyelim ki 300 yazı çıkacak bu kitapta. Basımevine para nasıl verilecek? (Misal) Ben parayı peşin versem, sonra 300 kişiden nasıl tek tek para toplayacağım? Her katılımcı parasını gönderse bile organizasyon olarak çok zor bu iş. 15 kişi hesap ödediğinizde, herkes iyi niyetli olmasına rağmen bu iş ne kadar zordur bir düşünün. Para az çıksa, kimden isteyeceksiniz. Çok çıksa kime geri vereceksiniz...

Bir de 300 kitabın tek tek adreslere postalanması var ki, bu da çok çok zor bir durum. Önce paraları toplasam, sonra yayınevine versem ve onlar dağıtsa misal, yine zor. Ya cebimde para artarsa? Bunu ne yapacağım?

İşte bu soruların cevabını bulamıyorum arkadaşlar. Ben herşeye kulaklarımı tıkarım ve bu gemiyi kıyıya vardırırım diyecek bir kişi varsa içimizde, yazıların nasıl seçileceği, editöryel hizmetin nasıl olacağı gibi konularda kendimce fikirlerim var. Ama idari işi üstenecek vakti ve sabrı bol, benim gibi parlamaya müsait değil de biraz daha ağırbaşlı, çilekeş bir dostumuz götürebilir ancak bu işi... O yüzden bu iş biraz zor.

(ii) Ben açıkcası birinci kitabın organizasyonunun yapılmasını daha çok tercih ediyorum. Çünkü ikinci seçenek bir blog kitabı değil, blog yazarlarının biraraya gelerek hariçten çıkaracakları bir kitap olabilir... Bu kitap ticari de olabilir. Biraraya gelen yazarlar sadece bu kitap için bir konsept belirleyip yeni yazılarda yazabilir... İşte bazı örnek öneriler;

gündelik yaşam yazarları bir konsept belirleyebilir (4 Mevsim)

her bir mevsim için bir bölüm olur kitapta ve o seçilen mevsimin hissini verecek öyküler ve denemeler yazılabilir. Misal, yeni evli bir çiftin çoşkusu ilkbahar kısmında anlatılabilir... (gibi)

ya da mizah yazıları da derlenebilir. yine seçilen bir konsept üzerine ( mesela ) yalnızlık temalı mizah yazılarından harika bir kitap olabilir.

(ii) için seçenekler sonsuza kadar gidebilir. az yazar olacağından organizasyon daha rahat olur. manevra kabileyeti yüksektir. ama benim fikrim yılda bir kere (i) nolu kitabın mutlaka çıkması. o yıl yayımlanan yazıların antolojisi şeklinde.

Geldiğimiz noktadan itibaren, (i) de oluşan tıkanaıklığı aşabilecek fikri olan arkadaşları yorum butonu ile başbaşa bırakıyorum. (ii) için ise hep birlikte harekete geçmemize gerek yok, tarzınızın uyduğunu ve bütünlük oluşturacağınıza inandığınız 4-5 kişi bir araya gelip bu işi deneyebilirsiniz. Ben şahsen deneyeceğim.

Sevgiler...

K.

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..