Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '07

 
Kategori
Blog
 

Bir blog öyküsü: Aceleyle yazılınca hata olabilir.

Bir blog öyküsü: Aceleyle yazılınca hata olabilir.
 

Bugün öğle sıralarında bir toplantı için çıkacakken televizyonda “alçaktan uçanların yakıtı” sloganıyla biten bir reklam sık sık yinelenince bunun sürücüler için kötü bir mesaj olduğunu düşünüp yazmaya başladım. Hızlı bir şekilde yazıp yayına gönderdim. Trafik kategorisinde yayınlamak için hazırlamıştım ancak yazı tamamlanınca futbol ağırlıklı olduğunu düşünüp Futbol kategorisinde yayınladım (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=42814).

Saat 17 sıralarında toplantıdan çıkınca bu blogun yayınlandığını ancak henüz hiç kimsenin okumadığını farkettim. Aceleyle yazıp gönderdiğim için belki hata vardır diye bir kez daha okudum, birkaç düzenleme yapıp yayına gönderdim. Henüz hiç kimse tarafından okunmamış bloglar yeniden gönderildiği saatle yayına giriyor. Bir süredir bunun farkındayım. İyi bir uygulama olduğunu düşünüyorum.

Az sonra bir yorum geldi, yorumda Zakkum rumuzuyla yazan blog yazarımız (http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=49268) bir Galatasaraylı olarak yazdıklarıma katıldığını, dava konusu olduğunu benim yazımdan öğrendiğini yazmış.

Bu yorumu okuduğum anda aceleyle yazdığım için çok pişman oldum. Bir dava konusu olduğunu otobüste giderken ön koltukta gazete okuyan birisinin gazetesine göz ucu ile bakıp görmüştüm ve ayrıntısından haberim yoktu. İyice araştırmadan yazmamalıydım.

Hemen Google’da aradım ve Milliyet’te bir haber buldum (http://www.milliyet.com.tr/2007/05/25/son/soneko25.asp). Şirket yetkilisi reklam kampanyasında ''Sporda dostluk ve yardımlaşma'' teması çerçevesinde esprili bir senaryo ile sadece yeni ürün tanıtımı amaçlandığını belirtmiş. Orada Galatasaray resmi sitesindeki bir yazıya referans vermiş.

Galatasaray sayfasında Galatasaray Spor Kulübü'nün hukuki girişimleri sonucunda reklam filminin yayından kaldırıldığı yazılıydı (http://www.galatasaray.org/detay.asp?PID=1094&HID=1&haberID=299806).

Sonuç olarak yanlış birşey yazmamışım. Ancak hatalı bilgi verebilirdim ve şimdi bu yazıda verdiğim referansları o yazıda vermem gerekirdi.

Blog yazarken bilgi kaynaklarımızın linklerini yazımızın içinde veya dipnot olarak verdiğimizde hem yazdıklarımızın güvenilirliğini artırabiliriz, hem de konu ile ilgilenenlere ayrıntılı araştırma yapma şansı verebiliriz.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..