Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '06

 
Kategori
Kitap
 

Bir blog yazarının kitabını buldum raflarda: Erhan Tığlı

Bir blog yazarının kitabını buldum raflarda: Erhan Tığlı
 

Milliyet Blog sayfalarında sağ tarafta değişen konu başlıkları arasında Erhan Tığlı adını gördüğümde, bu adı bir yerden tanıdığımı düşündüm, raflarda aradım ve bir kitabını buldum: "Halkımız gülen ayvamız ağlayan narımız" Kitap Ocak 1980’de Yaba yayınları tarafından yayınlanmış ve 22 Eylül 1990’da Ankara’da almışım.

Blogdaki ve kitabın iç sayfasındaki biyografide aynı kişi olduğunu anlaşılıyor. Kitaptan Erhan Tığlı’nın 1941 yılında Nazilli’de doğduğunu, Edebiyat Fakültesi'ni bitirdiğini ve Nazilli’de Edebiyat öğretmeni olduğunu, inceleme, tiyatro, roman, şiir, öykü, fıkra dalında ürünler verdiğini öğreniyoruz. Blogda da kendini emekli edebiyat öğretmeni olarak tanıtmış.

Kitabın arka kapağında kitabın kısa bir tanıtımı var:

"Halk Edebiyatımızın mizahi bir incelemesi olan bu kitap anlaşılır bir yöntemle hazırlanmıştır. Konuya ilgi duyanlara başvuru kitabı olacağını umuyoruz. Bu kitapta anonim halk edebiyatından birçok örnekler bulacak, konuyla ilgili rehber bilgiler edineceksiniz. (...) Bu kitabı okurken düşünecek, yer yer coşkuya kapılacak, bu ara insanımızın acılarını sevinçlerini tadarak, içinizden burukluk bir eziklik duymanın yanı sıra halkımızın bireyleri olarak kendinizden olağan bir güç bulacaksınız. (...)"

15 yıl önce bir kitabını aldığımda adı aklımda kalan, bugün de blog sayfalarında adını görünce kitaplarım arasından kitabını arayıp bulduğum, bütün tanışıklığım bu kadar olan bir yazarı tanıtmaya çalıştım.

Elli yıllık bir yazarı blog sayfalarında görmek yayıncıktaki değişimler açısından değerlendirilebilir. Çeşitli konularda 20 kitap yayınlamış bir edebiyatçı olan Erhan Tığlı’nın Milliyet Blog'da yazması, okuruna ulaşmak isteyen yazarın değişimleri de izlemesi gerektiğine güzel bir örnek olarak verilebilir. Ticari kaygıları olmayan, yalnızca yazdıklarını okurlarıyla paylaşmak isteyen yazarlar için blog sayfaları yeni yayın ortamı olacaktır.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..