Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '10

 
Kategori
Eğitim
 

Bir çift çorap ve bir çift ayakkabıya var mısınız?

Bir çift çorap ve bir çift ayakkabıya var mısınız?
 

02.01.2010 tarihli Kelebek ekinde yayınlanan, çiçeği burnunda 20 günlük öğretmen Sayın Burcu Kaya'nın mektubu güzel bir amaca hizmet etmiş.

Duyarlı Burcu öğretmen, Muş ilinin Sungu ilçesine bağlı Tabanlı Köyü ilköğretim ikinci sınıf öğretmeni olarak görev yapıyor. Kısa süredeki izlenimleri onu çok etkilemiş olmalı ki gördüklerini paylaşmak istemiş. Mektubunda ;

Söz konusu köyde kışın sıcaklığın, -30 dereceye kadar düştüğünü,

Maddi imkansızlığın, yoksulluğun had safhada olduğu ve buna bağlı olarak çocukların, bu dondurucu soğuklarda korunmalarını sağlayacak montlarının, botlarının hatta çoraplarının bile olmadığını,

Okul ve öğrencilerin araç ve gereçlerinin olmadığı yada yetersiz olduğu, öğretmenlerin kendi katkıları ile okula ve öğrencilere bu olanakların sağlandığını,

Öğrencilerin ve öğretmenlerin tuvalet, lavabo, kantin gibi bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak koşulların bulunmadığını, tuvalet ihtiyacının ilkel ve sağlıksız bir şekilde karşılandığını, belirtiliyor.

Burcu Öğretmen, tüm bu olumsuzluklara ve kötü şartlara rağmen okul, öğretmen ve ATATÜRK ‘ün çocuklarda bambaşka bir anlamı olduğunu, okulun evden, öğretmenin anne-babadan daha sıcak geldiğini ifade etmiş.

Maalesef yurdumuzda tüm çocuklar aynı koşullara sahip değil. Sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel farklılıklar bu adaletsizliğin başlıca nedenlerinden.

Kendine ait bir odası, yatağı, çalışma masası, bilgisayarı, tüm okul araç ve gereçleri var olan, ulaşımını daha rahat koşullarda sağlayan, soğuktan – kardan – yağmurdan korunmak için gerekli donanımlara sahip olan ve acıktığında yada canı bir şey çektiğinde cebinde yeterince harçlığı bulunan bir öğrenci ile Tabanlı Köyü öğrencilerini karşılaştırmak bile bana dokunuyor. İçim acıyor.

Ülkemizdeki bu sorun yalnız Tabanlı Köyü ile sınırlı değil, bunu hepimiz biliyoruz. Bu nedenle;

Doğuya yada ihtiyaç olan her yere bütçeden daha fazla fon ayrılmasını,

Sayın Milli Eğitim Bakanımız Nimet Çubukçu’ nun bu bölgelere daha fazla hizmet götürülmesini,

Duyarlı Burcu öğretmenlerin artmasını,

Sosyal sorumluluk bilincinin yerleşmesini,

Geleceğimiz olan çocukların mutlu ve başarılı olmasını, arzu ediyorum.

Arzu etmekle kalmayıp, çorbada benim de tuzumun bulunmasını istiyorum. Eğer siz de benimle aynı düşünceye sahip olursanız, Anneyiz.Biz dergisinin başlatmış olduğu gönderim kampanyasına katılabilirsiniz. Detaylar için, http://www.anneyiz.biz/ adresinden Sayın Özlem Aysoy’un köşesinden bilgi alabilirsiniz.

Sağlıklı ve huzurlu olunuz.

 
Toplam blog
: 29
: 1825
Kayıt tarihi
: 30.12.09
 
 

Merhaba, 1966 Ocak doğumluyum. İzmir'de yaşıyorum. Özel bir finans kurumundan emekli oldum. Şu an..