Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Şiir
 

Bir çocukta buldum seni ben

Bir çocukta buldum seni ben
 

Kaybettim, arıyorum mutlu geçen çocukluğumu

İncir ağaçlarında daldan dala yakalamaç oynarken

Hani o yaşlı dut ağacında, babamın getirttiği kışlık odunlar var ya

Onlardan yaratıp, marangoz ustalığı ile yaptığım o ağaç evde

Sıcak ağustos öğlenlerinde ''biji biji''diye bağırıp

Çocukları serinleten biji bijicide

Hani evcilik oynadığımız, mısır koçanlarından bebekler yaptığımız

Yeşil bahçelerde...

Herkesin birbirine gülümsediği sokakların kaldırımlarında

Hani yakalamaç oynardık yalınayak gökyüzünü seyrederek

Geceleri kayan yıldızların masallarıyla çardakta uyurken

Sabahları doğanın sesi ve güneşin okşamasıyla uyanırdık.

Kaybettim, hepsini kaybettim!

Kavga ederdik, büyüklerimiz karışmadan

En güzelide uzun tartışmalardan sonra barışmaktı hani

En yüksekten atlama yarışlarında ikinci kattan atlayıp incittiğim

Ama zafer kazandığım çocukluğum

Hani eski kitapları toplayıp; kazı kazan yapıp, sattığımız sokaklar

Hani eski sigara kağıtlarını toplayıpta sattığımız çiçekçi

Birde üç tekerlekli iki bisiklet, İkisi de eskimiş kaynakçı amcama

Kazandığımız o paralarla iki tekerlekli bisiklet yaptırmıştık ya...

Kendi ellerimizle yaptığımız tornetlerde yarış kazanmak

Ama sonunda sarılarak birbirimizi kutlamak.

Kaybettim çocukluğumu arıyorum

Bir doktorun muayenehanesinde, dünyanın kararması

Hani Türk filimlerinde ki gibi ÖLECEKSİN

Bitti herşey bitti denmesi ve sonrasında yaşananlar...

Neden bu mu bilinmez, kaybettirdiler çocukluğumu

Yıllarca aradım, bulamadım derken bir çocukta buldum ben seni

Çocukluğum yuvadan alıp koruyucu ailesi olduğum bir çocukta...

Sonra başka bir çocukta ve yine başka çocuklarda

Aslında hiçbirimiz kaybetmemişiz çocukluğumuzu

Geceler yıldızsız karanlık, Gündüzler sisli ve bulutlu

Görmemizi engellemiş, kaybetiğimizi sanmışız.

Ben kaybetmemişim, buldum çocukluğumu

Tüm çocuklar da gizli...

Bir çocukta buldum seni ben

Kaybettiğim sandığım , aradığım çocukluğum

Tüm çocuklarda gizli...

 
Toplam blog
: 47
: 705
Kayıt tarihi
: 18.05.09
 
 

1968 İskenderun doğumluyum. 1988 yılında Hatay Eğitim Yüksek okulu Sınıf Öğretmenliği, 2002 Anadolu ..