Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '09

 
Kategori
Meslekler
 

Bir de........ olacaksın!

Bir de........ olacaksın!
 

Günümüzde, bazı insanlar birini eleştiriken, o kişinin mesleğini ön planda tutarak, kişiyi kötülemek, karalamak isterken, çok büyük yanlışlara düşüyorlar.

Her mesleğin içinde çeşitli insan grubu vardır. Hepsinin karekteri, bilgi, görgü, düzeyi farklıdır. Hiç kimse birbirine benzemez. Eğer benzerse, zaten bir kıymeti olmaz.

Kafanıza taktığınız bir kişiyi kötülemek istiyorsanız, o insanın bir çok yanlış ve hatasını bulursunuz. Hata bulmak çok kolaydır. Ben, şu yazdığım kendi yazımda yüz tane hata bulabilirim. Önemli olan hata değil, güzellikleri bulmak ve keşfetmektir. Ben bir öğretmenim, benim yaptığım hatalar öncelikle beni bağlar, benim mesleğimi bağlamaz.

Bazı ben merkezci, ben bilirim, ben yaparım, benim söylediklerim doğru, ben yanlış yapmam anlayışındakiler, kendi düşüncelerine ters gelen durumlar karşısında, kişilere hakaret edebilecek düzeyde sözler sarfedebiliyorlar...Daha ileri giderek o kişinin mensubu olduğu mesleğe de hakaret etmiş oluyorlar...

Toplumumuz da alışıla gelmiş bir anlayış var, kişilerin yaptığı toplum dışı davranışları, âhlaksızlıkları, toplumun ve yasaların suç saydığı olayları yapan kişi, hemen mesleğiyle birlikte yargılanıyor. Bu konu da, imamlar, öğretmenler, doktorlar bu yargılamanın içine en çok giren meslekler oluyorlar.

Herkes, her şeyden önce insandır. Mesleği ona sonradan giydirilmiş bir elbise gibidir. Biz insanla değil de, elbiseleriyle uğraşmasını seviyoruz.

Bunu niye yazıyorum. Bazıları yorum yazarken kendi düşüncelerini ön plana çıkarırken, karşısındakini küçümsemek adına" Birde öğretmen olacaksın" Bir de doktor olacak" Bir de İmam olacak mış" gibi sözler sarfediyorlar. Ben kendim adına bu tür davranışları sevmiyorum. Bu davranışın bir hastalık olduğuna inanıyorum.

Herşeyin başı tahammüldür. Sabırdır, hoşgörüdür.

Beğenmediğiniz, size çok ters gelen ya da yanlış bilgiler içeren yazılar olabilir. Görüşlerinizi yorumlarınızı çağdaş bir anlayış ve dille yapmak kadar doğal bir şey olmaz. Kavga yapmak çok kolaydır, biriyle bozuşmak çok kolaydır. Yıkmak kolaydır, yapmak ise her zaman zordur. Biz sanırım işin kolayına kaçıyoruz.

Bilginin, bilmenin bir sınırı yok, hergün yeni şeyler öğreniyoruz. Bugün, bildiğimizi sandığımız çoğu şeyler de yarının yanlışları olarak karşımıza çıkabiliyor.

Bu, insanoğlunun davranışlarında, davranış şekillerin de bile var. Dün çok yadırgadığımız ayıp saydığımız bazı şeyleri, bugün rahatlıkla yapabiliyoruz.

Dün suç sayılan bazı olaylar, davranışlar bugün suç kapsamına girmiyebiliyor...

Bir de.....olacaksın, önyargısıyla başlayan sözlerin, insanları kırdığını ve üzdüğünü düşünüyorum.

Hepimiz hata ve yanlış yapabiliriz. Hata ve yanlışlardan dönebiliriz. Hata ve yanlış olarak gördüğümüz tavır ve davranışların da zaman içinde değişime uğradıklarını da bilmeliyiz.

Tepkilerimizde daha sabırlı ve anlayışlı olursak, eleştirilerimizi kişilerin kişilik ve mesleklerine saldırmadan yaparsak, daha faydalı bir iş yapmış oluruz.

Bir de.........olacaksın !

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..