Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '10

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Bir de 'Hipokrat Yemini' ediyorlar

Bir de 'Hipokrat Yemini' ediyorlar
 

Google`dan aldim.


 

 

Gelismis ulkelerde genelde tibbi alanda, yeni bir bulus gerceklestigi zaman, bu arastirmanin dogrulugunu kanitlamak icin, uzerinde deney yapilacak insanlara ihtiyac duyulmaktadir. Bundan dolayi gelismemis ulkelerde caresiz insanlar arasindan kobay olarak kullanilacak insanlar tespit edilip, sozunu ettigim tibbi cihaz ve ilaclar o kisiler uzerinde denenerek neticeye ulasilir.. Eger sonuc basarili ise insanligin hizmetine sunulur. Aksi taktirde konunun ustu ortulur. 

Yillar once Rusya`ya ait tibbi donanima sahip bir gemi Istanbul`a gelerek, yuzlerce kisi ucretsiz olarak gozlerinden ameliyat edilmislerdi. Bunu gazetelerden ogrenmistik. Kimbilir dunyanin nerelerinde neler gerceklestirilmektedir. Insanlar caresiz olunca her turlu riski goze alarak sanslarini denemek istiyorlar. Kimisinin sansi yardim ediyor sorunundan kurtuluyor. Kimiside sorununun yanina bir sorun daha ekliyor. 

Konu henuz taze oldugu icin deginmek istiyorum Afyonkarahisar`da katarakt ameliyati olup da gozunu kaybedenleri kasdediyorum. Valilikten izin alinmadan boyle bir uygulama nasil gerceklesiyor, anlamak mumkun degil. Burasi Turkiye gostermelik nutuklardan sonra eski hamam eski tas vaziyetine donulur. 

Televizyonda konuyla ilgili olarak, goz ameliyati gerceklestiren doktor konusuyordu. Doktor diyorki, ameliyatlarda kullanilan malzemelerin, guvenilirligi kanitlanmis belirli kuruluslarca tespit edilen standartlarda olmasi gerekir. Fakat maliyeti dusurmek icin bazi ameliyatlarda kalitesi dusuk malzeme kullaniliyor. Tam bu noktada devreye girmek istiroum. 22 yasinda iken dr. Ahmet Fadiloglu tarafindan Karsiyaka Devlet Hastanesi'nde ameliyat edildim. Iki hafta sonra ayni noktadan tekrar ameliyat edildim, ic dikisler yirtilmis. Doktor ameliyatta pamuk ipligi kullandi herhalde. Daha sonra hatirladigim kadariyla sozunu ettigim doktor farkli olaydan dolayi yargi karsisina cikmisti. 

Insanlari araba yerine koyup da, kulandigi malzemeyi yan sanayiinin yedek parcasi gibi goren ve bu kalitesiz malzeme ile ameliyat gerceklestiren doktorlari sizlere emanet ediyorum. 

Degerli doktorlarimizi bu yazinin disinda tututyorum. 

 

 

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...