Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '07

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

bir de balıkların kokmuş deseydim

bir de balıkların kokmuş deseydim
 

Evet,evet balıkçı beni dövemedi ama gülmeyin ya.Doğru söyleyen dokuz köyden kovulurmuş diyenler bizim atalarımız değilmi.Bende doğruyu söylerken sopa yiyecektim ama kaçtım.:)
Havaların soğumasıyla beraber semt pazarlarında balık satışı başladı.Bende bu gün pazara gittim baktım balıklar çok güzel.Hamsiler,istavritler,uskumrular,çinekoplar ve hamsilerin büyükleri ön tezgaha yerleşmiş ve arkasında sardalyalar hamsiden ayırt edilmiyordu.Bende baktım ne güzel parlıyorlardı.Bu ne balığı demedim tabi baktım ön tarafı hamsi arkası hep sardalya bir teyze aldı yarım kilo ve yanımdada bir bayan vardı bu nasıl hamsi böyle,hayatımda hiç görmedim bu büyüklükte hamsi dedi.Balıkçı kesin benden şüphelendi çünkü elime alıp iyice inceledim.Fırçayıda yedim zaten.
Alacaksan bak ,almayacaksan çek git demesiyle ben kalakaldım,Alacağım ama şu ön sıradakilerden verirseniz dedim ve aldığım cevap defooll git sen ne anlarsın hamsiden dedi ,hemde bana.Yazık bayanlara hitaba bak.Üzülmedimkii....
Ben karadenizin tam karşısında doğdum büyüdüm balıkçılıkta yaptım ama anlamıyormuşum işte.Bende dedim o arka sıra sardalya hamsi olsa alırdım ama neyse dedim kendimce ve arkamı döndüm ,yazık çok kibar:) olan yaşlı balıkçı amca beni hiç suçum yokken hem azarladı, hemde kovdu.Bende bir daha ondan balık almam.
Bizim semtte pazarcılar çok kaba.Yalnızca ben değilim azarlanan.Bir gün kafasına istediğim karpuz şuydu onu vermedin dediğinde dirhem yiyenleri,elini sürmesene be kadın diyerek yüzüne domates atılanları,Yanındaki tezgahta ondan 5kuruş daha ucuz satanlarla dövüşenleri de gördüm.Ara sırada semt pazarında satıcılar arasında bıçaklanmalara varan kavgalarda oluyor.Arada müşterilerde kaynıyor tabiki..
Unutuyorlarmı acaba biz müşterileri olmasa ne yapacaklar.Tüm komşularıma ve tanıdıklarıma balıkçıyı göstermem lazım ondan alışveriş yapmasınlar.
Yazında bir arkadaşım şeftali satıcısını uyardığı için üzerine yürüdüler.Elinde bir toz sopası ve şeftalileri temizliyor yolun ortasında tozlar uçuşuyor ,ama insanların üzerine,ağızına burnuna.Abi kenarda temizlesen bak herkes toz içinde kalıyor dediğinde hemde haklı olarak ,aldığı cevap sanane gebermessin o tozdan ben bu tezgaha para sayıyorum o parayıda sen vermiyorsun deniliyor.Ağız kavgası başlıyor ve bayana hakaretler daha neler neler.
İnebolumun pazarını bile özlüyorum.Ne kavga ne bir ses herkes kendi halinde sadece işine bakar .Müşteriye hizmet vardır ,saygı ve görgü vardır ben bunu Ankaranın Yenimahalle ilçesinin pazarlarında göremiyorum ne kadar yazık.Hemde Başkentimizde.
 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..