Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Bir de Sen Kendine Ket Vurma !

Bir de Sen Kendine Ket Vurma !
 

yapma bunuuuu :)


Bir şeyleri değiştiremeyince ya da beceremeyince hemen çıkarımda bulunup yorum yapmak ne kadar da kolay değil mi? "Denedim olmuyor" , "değiştiremiyorum, yapamıyorum " ve arkasından gelen "ben böyleyim, beceremiyorum" cümlesiyle olduğun yerde tekrara devam. Aslında ters giden hiçbir şey yok, her şey olması gerektiği gibidir; sadece zihnin işleyişini tanımamak, sanki bir şeyleri beceremiyormuşsunuz gibi algılanmıştır o kadar. Zihninin nasıl işlediğini bildiğinde her şey çok daha kolay olur, yani değişim :) Çünkü yanlış giden hiçbir şey yoktur, yapamamak ya da becerememek de yoktur.

Yeni bir şey öğrenmeye kalktığımızda (yeni bir düşünce, olumlama, davranış...) önceden o konuyla ilgili farklı bir bilgiye sahipsek eski bilgi kuvvetli olduğu için yeni bilgiyi öğrenmemize ket vurur. Yani bizi zihin zorlar. Mesela düz vites araba kullanırken otomatik vites araba kullanmaya başladığınızda daha kolay olmasına rağmen sol ayağınız hep debriyajı arar, kafanız karışır. Zihin sizi düz vites kullanmaya yöneltir ve yeni bilginin yerleşmemesi için zorlar. Buna psikolojide ileriye doğru ket vurma denir. Ofiste her zaman kullandığınız dosya çekmecesini soldan sağa taşıdığınızda yine ilk günlerde eliniz hep sol çekmeceye yönelir. Bu sahip olduğumuz bir zihin sürecidir ve çok normaldir :) O zaman yapılması gereken bu süreci kabul etmek ve yeni uygulamaya, yeni bilgiyi hatırlamaya devam etmektir :) Yani ısrar, işin sırrı. Ve bir zaman sonra -ki bu 21 gün olarak adlandırılır- yeni program kendini hatırlayacak duruma gelir. Eğer bunu bilmezseniz kendi kendinize bir ket daha vurmuş olursunuz. Sanki sizde bir sorun varmış gibi "yapamıyorum, beceremiyorum, değişemiyorum" diyerek. Hayır sizde hiçbir sorun yok :) her şey yolunda. Sadece dikkat edilmesi gereken, kodlanacak yeni bilginin, yeni davranışın senin ve bütünün hayrına olduğundan emin olman ve ona gör seçim yapman. Gerisi istikrarlı bir şekilde devam etmen :) Zihin zaten otomatik olarak ket vurma işlemini yapıyor, bir de sen kendine ket vurma yeter :)

Sevgi ve sağlıkla ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu

www.arzubiyiklioglu.com

ww 

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..