Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
Kitap
 

Bir demokratın gündemi

Bir demokratın gündemi
 

“Dünyanın geleceğine dair iyimser olmak için sağlam nedenlerimiz var “ diyor, bu umudu sizlerle paylaşmak istedim.
90’lı yıllarda Yeni Yüzyıl gazetesindeki yazılarından tanıdım onu. Bu sıralar taraf gazetesinde hem yazıyor, hem at yarışı tahmini yapıyor. Tutturuyor, bende tutturacağım.. :))

Bu topraklarda beni etkileyen en önemli düşünürlerden birisidir, Etyen Mahçupyan.

Görür görmez sevinçle aldım “bir demokratın gündemi”ni, açıkçası yanımdan ayırmıyorum. O zamandan bu zamana, anlattıklarımı, yazdıklarımı, hala özümseyemediysen al sana, , der gibi ‘bir kitap söyleşi’ sunmuş sağolsun. Esas olan anlaşılır olmak değil mi?

“Gadamer diyaloğun anlamak, lakin” farklı olarak anlamak” olduğunu ifade eder. Diyalog kendimizi ve karşımızdakini beraberce sorgulamayı, farklılıklarımızın ayırdına varmayı, önyargılarımızı dönüştürmeyi ve “müzakereyi” mümkün kılar. Ama hiçbir zaman “bir münakaşayı kazanmak” anlamına gelmez. Dolayısıyla diyaloga girenler başlangıçtaki halleriyle değil mutlaka karşısındaki ile temas etmiş yeni halleriyle o diyaloğdan çıkar ve yola devam ederler.”

Nerden geldik, nereye gidiyoruz, nasıl durmalı, nasıl birlikte yaşanır anlatıyor, anlamak isteyene..

Bazı başlıklar:
“Demokratlıktan ortak ahlak üretmemiz mümkündür ama liberalizmden üretemezsiniz.”
“Eşitsiz sistemler adaletle ayakta dururlar adalet olmadan var olamazlar.”
“Liberalizm kendi içinde faşizan bir öz taşıyor.”
“Osmanlı, zihniyetle kültürü ayırt edemediği için çöktü.”
“Gerçek solcu Türkiye’deki egemen laiklik anlayışıyla bağını kopartmış solcudur.”
...
O dünyanın en önemli DEMOKRAT düşünürlerinden birisi.
Dilerim benim duyduğum gururu sizde duyarsınız.

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..