Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '10

 
Kategori
Şiir
 

Bir denizin kıyısında seni aradım

Bir denizin kıyısında seni aradım
 

Seni dün gece açan mehtapta

Seninle halay çeken yıldızlara sordum

Haber yok, bilgi alamadım

Sorularım cevapsız kaldı

Hüzün içinde kaldım

Bir denizin kıyısında

Hep seni aradım

“Bir Pazar günü”…

*** *** ***

Seni esen yele, uçan kuşlara sordum

Doğan güne, aya güneşe

Yedi renge bölünmüş

Gülümseyen gökkuşağına sordum

Yine cevap alamadım

Nerdesin gül yüzlüm, ahu gözlüm

Pardon ceylan gözlüm nerdesin?

Sana kavuşamadım

*** *** ***

Yine bir nisan sabahında

Belki seni bulurum diye

Yalın ayak, baş açık düştüm yollara

Seninle burcu burcu, buram buram

Açan çiçeklere, etrafında pervane dönen

Uçan kelebeklere sordum yine yanıt yok

Geri döndüm masmavi denizin kıyısında

Bin bir umutla gezen dolaşan, dans eden

Gelip giden yunuslara sordum

Yine seni bulamadım, haber alamadım

Senin etrafında meridyen oldum

Paralel oldum yedi iklim dört kuşağa

Ekvator oldum koca koca beş kıta’ya

Geri döndüm, seni kaybettim

Tüm umutlarım suya düştü

Çölde solan, boynu bükük çiçekler gibi

Döndüm, dolaştım seni aradım

“ Bir Pazar günü “

*** *** ***

Ben Leyla’sını arayan Mecnun gibi çöllere düştüm

Aslı’sını arayan Kerem gibi yandım tutuştum

Ferhat oldum külüngümle dağları deldim

Yine bir işe yaramadım, altın iken bakır oldum

Kendimi sana mavi, yeşil anlatamadım

*** *** ***

Seni gâvurun kızı

Mehtaplı gecelerin yıldızı

Dinmedi kalbimin sızı

Okyanusun kıyısında Yıl 365 gün

Sene 12 ay 52 hafta ve dört mevsim

Yaz demedim, kış demedim

Ayazda, karda, kışta uçsuz bucaksız yollarda

Toz- duman hep seni aradım

En son hüzün içinde kaldım

“Boşa koydum dolmadı

“Doluya koydum almadı “

Yine senden vazgeçemedim

Kalbime gömdüm

Âşık Mecnun gibi nar çiçeği sevginle

Deliye döndüm…

Abdülkadir GÜLER

01 Mart 2010- Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..