Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '08

 
Kategori
Güncel
 

Bir dilek tut anne

Bir dilek tut anne
 

10 Nisan Polis Günü Kutlu Olsun


İlçemizdeki ilk emniyet amirliği binasının yerini ; hafızam beni yanıltmıyor ise şimdiki Radyocu Remzi Ustanın dükkanı olarak biliyorum.

Ve galiba o zamanlar; Mengen İlçe halkında kendince şöyle bir kanı ve duruş oluşmuştu. “Burada hiçbir asayiş sorunu yokken neden polis karakolu açılıyor sorgusu” sıkça tekrarlanan bir eleştiri olarak hala kulaklarımda durur.

O zamanki adıyla polis karakolunun ilçemizde kuruluşundan bu yana yaklaşık otuz sene geçmiş olmalı.

Bu topraklarda Emniyet Teşkilatı kurulalı ise tam 163 sene olmuş. Geriye doğru toplama, çıkarma ve sağlama işleminden ortaya çıkan rakam 1845 yıllarına denk gelmekte.

Daha önce, çok önceleri zabıta olarak dillenen bu görev 10 Nisan 1845 (12 Rebiü’l Evvel 1261) te Emniyet Teşkilatının Kuruluş günü olarak kabul edilmiş…

Güncel silah olarak kılıçların, kalkan ve mızrakların kabul gördüğü ve ilk güvenlik zabıtalarının “yarkan” olarak anıldığı devirlerden nerelere geldik.

Sadağında ok taşıyan yarkanlardan; koltuk altındaki deri kılıfında silahını taşıyan iyi giyimli, bakımlı, kültürlü ve eğitimli polislere…

Okların, kalkanların ve mızrakların kullanıldığı dönemleri aşıp, teknolojinin tüm olanaklarından yararlanan bir teşkilattan söz ediyor olmak gurur verici olsa gerek.

Medeniyetin ve dolayısıyla teknolojinin tüm detaylarından yararlanan polis teşkilatımızla ilgili hizmet alımında bu yakın günlerde bir iki anım oldu.

Çok gururlandım, onur duydum.

İnsan olmanın keyfini bir kez daha içimde yeşerttim.

Hayalden çiçekler ürettim 10 Nisan günü onlara sunmak için.

Sevgili anneciğimin Umre ziyareti düşüncesi vardı. Pasaportunun süresinin uzatılması bilgisini Mengen Müftülüğümüzden almış.

Onu Bolu’ya götürmem gerek ve bu işlemler için Bolu’da ne yapmam gerektiğini öğrenmek adına Mengen İlçe Emniyet Amirliğini ziyaret ettim.

Hemen o gün tüm bilgilere ulaşabildim. Diğer detay bilgilere ise Bolu pasaport amirliğinden anında telefonla ulaştılar. Meğer anneme yeni bir pasaport çıkması gerekiyormuş.

O sabah Mengen İlçe Emniyet Amirliğinde görev yapan tüm personeli tebessüm içinde ve pozitif enerjili gördüğümü hemen ifade etmeliyim.

Mengen İlçe Emniyet Amirliğine, ben emekli olduktan bu yana gelenler gidenler olmuş. Bir çok kardeşimizi tanımıyor olmama rağmen; ilgili, dikkatli ve görevlerini yapmakla meşgul, iş ve tebessüm üreten insanlar içinde hiç yabancılık çekmedim doğrusu..

Orada on yılı geçen pasaportların (Arabistan’a girişler için) süre uzatımı değil ama yeniden pasaport çıkartılması gerektiğini ve yanımızda bulunması gerekenlerin bilgisinde Annemle Bolu’ya hareket ettik.

Bolu Emniyet Müdürlüğünün o devasa ve güzel binasından annemle içeriye girdiğimiz an; nöbetçi polis memuru çok nazik bir ses tonuyla,

- “Nasıl yardımcı olabilirim” diye seslendi.

Pasaport işlemleri için geldiğimizi söyledim. Aynı polis memuru, bize bir iki adım eşlik etti ve bize göre sağ tarafı işaret ederek,

- “İleride sağda efendim” diyerek yolumuzu kolaylaştırdı.

Sürprizler bugün için bitmeyecek gibiydi. Bunu sadece annemin dualarına mı bağlamalıyım acaba düşüncesinde, Pasaport amirliği bölümüne ulaştığımızda resmi giyimli güzel ve bakımlı genç bayan polis anneme,

- “Buyrun Hanımefendi size nasıl yardımcı olabilirim”,

Ve bana dönerek

- “Hoş geldiniz ” dedi tebessümle.

Ben kısaca ne için geldiğimizi açıklamaya çalıştım.

- “Tamam efendim. Hanımefendi ayakta kalmasın siz karşıdaki banka oturun biz evraklarınız hazır olduğunda sizi çağıracağız” dedi.

Seksendört yaşında yaşlı bir kadına “Hanımefendi” hitabı ve zarif yaklaşım beni fazlasıyla duygulandırdı.

Güne ancak bu kadar güzel başlanabilirdi işte. Gün sadece sizin çabalarınızla iyi olamıyordu şüphesiz; bugün günün güzelliğine katkı verenler güvenlik kuvvetleri idi.

Ve bu benim için çok önemli bir kriterdi doğrusu.

Ve o an bir şey daha gözüme ilişti. Bolu Emniyet Müdürlüğü “Müşteri Memnuniyeti Anketi” için ufak pusulalar hazırlamış. Gelen müşteriler görüşlerini yazsın diye.

Tam bir müşteri memnuniyeti felsefesi ile hareket edildiği aşikardı. Bu binada, bu çok net bir şekilde fark ediliyordu.

Çok mutlu oldum ve ülkemi neden bu kadar çok sevdiğimi sevmeye devam etmemiz gerektiğini tüm toplum adına aklımdan geçiriverdim.

Güzellikler, iyilikler bu kadar ile kalmadı elbette. Günün iyi geçmesi adına bir dilek tutsa idim; buna rağmen güzel bir günü inşa etmek hayli zor olurdu inanın.

Bendeniz salonda sağa sola gezinirken bir diğer görevli polis memuru çok kibar bir ses tonu ve ne istediğini bilen bilgisinde bana;

- “Lütfen oturunuz. Rahatsız olmayınız” uyarısında bulunduğunda ben gayri ihtiyari olarak

- “Özür dilerim galiba rahatsız ettim” dedim.

- “ Hayır” dedi.

Günlük tıraşını olmuş. Düzgün diksiyonu ve konuşma becerisi yüksek olduğu ses tonundan anlaşılan memur bey şöyle devam etti.

Hayretle bakan gözlerime, tebessüm kondurulmuş samimi yüzüyle;

- “Hayır” dedi, “siz değil ben rahatsız oluyorum. Ama lütfen yanlış anlamayın. Ben sizin işinizi hemen tamamlayamadığım ve sizi ayakta bekletmekten dolayı rahatsız oluyorum inanın” dedi.

- “Sizin işinizi en kısa zamanda halletmek için elimden gelen tüm çabayı göstereceğimden emin olabilirsiniz.” dediğinde; annemin yanına iliştim ve kendisine;

- “İşte budur” dedim…

- “Annem ne oldu oğlum bir şey mi var” diye sorduğunda…

- “Bir dilek tut anne bir dilek tut” diye mırıldandım..

10 Nisan Polis Gününüz Kutlu Olsun

Sevinç ve sağlıklar….

 
Toplam blog
: 62
: 690
Kayıt tarihi
: 04.01.07
 
 

Aşçıları ile ünlü Mengen doğumluyum. Beden Eğitimi Öğretmeni, güzel sanatlara ilgili, sporu mesle..