Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '14

 
Kategori
Parti
 

BİR DOĞUM GÜNÜ HİKAYESİ

BİR DOĞUM GÜNÜ HİKAYESİ
 

İyi ki Doğdun Sudelina'm


Biriciğimizin doğum günü  preseslere yaraşır şekilde gerçekleşti. Tüm eksikliklerine, elekştirilere, aksiliklere rağmen içime sindi ve mutlu olarak ayrıldık mekandan. Uzun süren hazırlık aşamaları ve tüm detayları bu postta yazmaya karar verdim.

Doğum günü için aslında bir organizatör ile çalışmayı planlamış ve hatta kendisine peşinat dahi vermek suretiyle anlaşmıştık fakat yoğunluğu ve iletişim sorunu dolayısı ile kendisi ile çalışamayacağımızı kavradığımda zaman çok da fazla kalmamıştı aslında kendi kendime bu işe soyunmak için. Ancak azmettim ve bu işin bir organizatör olmadan da yapılabileceğini gördüm. Bu yazıyı biraz da çocuğunun doğum günü hazırlığını kendisi yapacak annelere fikir vermesi amacıyla yazıyorum. 

Öncelikle ben temayı belirleyerek başladım hazırlıklarıma. Sayfalarca tema ve doğum günü araştırdım ve pek çok görselden fikir aldım. Özellikle hazırlık yapacak annelerin akıllı telefonlarına ya da PC'lerine Pinterest adlı programı yüklemelerini öneririm. Zira pek çok organizatör de oradan esinleniyor benim gibi. Ya da Hazır tema sitelerinden free olarak indirmek mümkün. Bunun için de google da "free party theme pdf download" yazmak yeterli. Ben bu anlamda hazır temalardan biraz daha özelleşmiş kendi temamı yaratmaya karar verdim ve Adobe İllustrator programı aracılığı ile kendi temamı kendim belirledim. 

Hazırlanan temanın ardından tasarladığım doğum günü davetiyelerinden 30 adet bastırdım ve BAYKUSHANE den yaptırdığım mühürlerle süsleyerek whats up kullanmayan ağır abi, abla, teyze davetlilerime ilettim. Sosyal medyayı ve whats up’ı kullanan arkadaşlarımı ise davetiyeyi online göndermek sureti ile davet etmiş oldum.

Temamın içeriğinde hazırlanan printable'lar ve ölçüleri aşağıdaki gibidir: Dileyene örneği pdf olarak da gönderebilirim.

 

1  adet Masa Arkası POSTERİ, *** ölçüleri 100*140cm sticker kağıda çıktı alındı

3 adet Hoşgeldiniz karşılama POSTERİ - ***50*70 cm sticker kağıda çıktı alındı ve biri giriş kapısına diğer ikisi camlara yapıştırıldı

1 adet SUDELİNA 2 YAŞINDA Duvar BANNER'I  *** 250gr Kağıda A3 sayfaları olarak çıktı alındı ve kesilerek kullanıldı.

1 adet  SUDELİNA 2 YAŞINDA Etek Ucu BANNER'I *** 250gr Kağıda A3 sayfaları olarak çıktı alındı ve kesilerek kullanıldı. (Not: ben onu da mekanın camlarında kullanmayı tercih ettim)

1 adet İYİ Kİ DOĞDUN Duvar BANNER'ı (Bunu da mekanın boş kalan başka bir alanında değerlendirdim)

60 Adet Büyük 60 Adet Küçük Daire STICKER (Popcorn Kutuları,boş kadehler, Hediyelikler vb. kullanıldı) - A3 sticker kağıda çıktı alındı.

60 Adet Kitap Ayracı Ön ve Arka Yüzü - *** 85-100 gr arası daha A3 boyutunda arkalı önlü basıldı ve pvc kaplanarak altın rengi Püskül ile süslendi.

SÜSLÜ KÜRDANLAR (Not: Ben bunları hazırlamama rağmen kullanmadım çünkü ikram hazırlamadım sadece restaurantın menüsü ve pasta ikram edildi)

45 Adet ÇİKOLATA SARGISI *** 80gr kağıda çıktı alınarak Ülker Çikolatalar kaplanarak sunum yapıldı.

45 Adet SU ŞİŞESİ SARGISI *** Sticker kağıda çıktı alındı

1 Adet POZ ÇERÇEVESİ - *** 70*100 fotoblok baskı alındı ve Beyaz Lale çiçek marketten alınan çiçeklerle süslendi

60 Adet POPCORN KUTUSU (Hiç kullanılmadı çünkü annem mısır patlatıp getirmeyi unuttuJ

75 Adet AMERİKAN SERVİSİ  75 Adet (Keşke daha fazla sayıda çıktı alsaydım çünkü bazı masalara servis yetmedi)

 

Tema netleştikten sonra kızım ve kendim için kostüm sorununu aşmam gerekiyordu. Sudelina’nın kostümünü Sevgili MİNELEV (www.minelev.com) hazırladı ve çok severek giydirdim. Havanın çok soğuk olma ihtimaline karşı kostüme uygun tasarladığımız bolero ise hiç giyilmedi. Kendi elbisemi GUSTO’dan temin ettim.

Saç çiçeğim kızım ile takımdı ancak kızım bant takmayı reddedince sadece ben saç aksesuarımı kullandım fotoğraf çekimlerinde. Bence gayet sevimli oldu. (Not: Eminim sevimsiz bulan, abartı bulan ve hatta kusur bulan olmuştur ancak ben çok severek kullandım.) Sözkonusu çiçeklerin tasarımcı da DİLASEKMAN dır. Kendisinin tasarımlarına göz atmanızı tavsiye ederim. Muhteşem anne kız kombin aksesuarları mevcut ve çok tatlı dilli biri.

Armağan olarak hazırladığımız 3 farklı hediye vardı. Bunlardan ilki elbette OKUYANANNE’yi temsil edecek kitap ayracı. Diğeri “Sudelina’nın sizde 40 yıl hatırı olsun diye” yazan türk kahvesi kesemiz ve içinde Sudelina’nın fotoğrafının olduğu minik melek figürlü magnet fotoğraf çerçevesiydi. Tüm bu armağanlar için tema renklerinde armağan poşetlerini ise İzmir Yenişehir’deki bir matbaada yaptırdım. 

Mekan olarak ilk tercihimiz canlı müzik eşliğinde aperatif menüsü olan ÇAMLARALTI Restaurant olmasına rağmen yakınlığı dolayısı ile sonradan TAZECİK RESTAURANT’ta yapmaya karar verdik. (Not: Tazecik Restaurant’in yeni adı DENİZİÇİ RESTAURANT olmuştur ve artık daha da nezih bir balık mekanıdır. Yakın zamanda Fasıl ekibi ile hizmet vermeye başlayacaktır. İzmir’lilerin aklında olması gereken alternatif bir mekandır. Çocuklu aileler için uygundur). Mönü olarak da yetişkinler için Köfte, patates, pilav, garnitür’den oluşan tabak, salata ve meşrubat; çocuklar için ise Hamburgeri kızartma patates pilav meyvesuyu/ayran menüyü uygun gördük. 

Bir doğum gününün olmazsa olmazı elbetteki pastadır. 3 Katlı, görkemli ve lezzetli pastamızın mimarı NEFİS KOKULAR ŞERMİN’dir. Kendisine Pinterest’te bulduğum ve kişiselleştirmesini rica ettiğim pastanın fotoğrafını göndermiştim. Burada mütevazi olamayacağım çünkü beklentimin ötesinde bir pasta tasarlamış bizim için. Şu ana kadar konuştuğum herkes gerçekten adı gibi nefis olduğunu söyledi. (Eleştirenler oldu ise de henüz bana ulaşmadı) Lezzetine Güvenliğim ve hatta kefil olduğum Şermin beni yine şaşırtmadı. Organizasyon günü erken gelerek masayı hazırlama konusundaki yardımı için ayrıca teşekkür ederim kendisine. Eğer hayatınızda daha önce yemediğiniz kadar lezzetli pasta yemek isterseniz Şermin ile tanışmanızı öneririm. İletişim bilgileri için bana ulaşabilir ya da kendisini web sayfası, sosyal medya gibi mecralardan takip edebilirsiniz.

Fotoğraflarımızı değerli arkadaşımın eşi usta fotoğrafçı SDTART-PHOTOGRAPHY Sedat Yalınkılıç çekecekti ancak şehir dışında olacağını öğrendik. Özel günümüze katılamasa da varlıkları, güzel enerjileri ve güzel dilekleri ile katılım sağladılar. Fakat bir başka değerli arkadaşım BERFU TAD bu eksikliğimizi giderdi sağolsun. Kendisine ve değerli eşi Dr. Levent TAD’a çok teşekkür ederim.

Birileri tarafından bol eleştiri alan ve memnuniyetsizlikleri dile getirilen bazıları için ise gayet eğlendirici olduğu vurgulanan ve tema ile uyumlu kostümü ile çocukları eğlendirmek amacıyla tuttuğumuz  animatör Sindirella Ablamız ise İZMİR PLUS ORGANİZASYON tarafından yönlendirilmiştir. 

Bence o gün hiç de anlamında kullanamadığımız ve görseli gerçekten şahane olan Pink&Mint piyatamız JOU JOU PARTİ VE AKTİVİTE MERKEZİ tarafından hazırlanmış olup her çocuk için 6 adet olmak üzere içinde 120 minik hediye oyuncak balon şeker çikolata sakız ..vb içermekteydi. Görseli ve içeriği muhteşem pinyata maalesef o gün ziyan oldu, amacına hizmet etmedi. O da nazar boncuğu olsun değil mi?

Masa örtüsü aynı mekanda yapılan bir doğum günü için öncesinde dikilmişti. Ben tüllerini yeniden diktirmek ve gold fiyonk & çiçekle süslemek suretiyle tema ile uyumlu hale getirmeye çalıştım. Bunun için 11 metre gold tül temin ettim ve anlaştığım bir terzi aracılığı ile partiye hazır hale getirdim. Bir gün aynı mekanda ya da aynı ölçülerde bir masa örtüsüne ihtiyacınız olursa seve seve verebilirim.

Birbirinden değerli dost arkadaş ve tanıdıklarımızdan çok değerli hediyeler geldi. Hepsine ayrı ayrı teşekkürü bir borç bilirim. Katılımları bile benim için yeteri kadar güzel bir armağandı. Ancak armağanlardan biri verildiği an itibari ile çok özel ve önemliydi. Çünkü SUDELİNA için özel olarak tasarlanmış bir anı defteri ve kalemi idi. İnce bir düşünce, güzel bir armağan, harika bir fikir bence çünkü ben anı defterimizi evde unutmuştum telaştan. Kızım için güzel dilekler tek tek o satırlara yazıldı. Ömürlük bir anımız daha oldu…

Katılımı ile bizleri onurlandıran tüm dostlarıma teşekkür ederim. Onur Konuğum BÜNYAMİN DEMİR’i anmadan geçmek istemiyorum.

Gönderdikleri telgraflar ile bizi onure eden Eski Bakanımız Binali YILDIRIM ve 3 milletvekili ile çok değerli doktorumuz Oktay DİKMEN’e özel bir teşekkürü borç bilirim.

Beni tüm gün destekleyen, eksiklikleri gidermek için erken gelen ZELİŞ KURT  iyi ki varsın.

102 kişinin katıldığı ve yaklaşık 45 kişinin mazeret belirterek katılamadığı bir doğum günü oldu. Kimileri güzellikleri gördü güzel günümüzü paylaştı bizi mutlu etti, kimileri eksiklikleri aksaklıkları gördü arkamızdan konuştu. Bu da çok doğal. Hangi organizasyonda kaç kişi memnun edilir ki? Önemli olan benim içime sinmesiydi elbette ve ben çok keyif aldım kızım için özel bir gün tertiplemenin varlık sebebimin büyümesinin haklı gururunu yaşadım.

 

 

 

 
Toplam blog
: 65
: 1800
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Biricik Sudelina'sının annesi, kitaplar ülkesinin sarışın prensesi, kocasının bir tanesi, İzmir/K..