Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '17

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Bir dokun, bin ah işit

Bir dokun, bin ah işit
 

Görme engelliler


Biz doğu toplumları fiziksel temas konusunda sınırlarımız biraz zayıf. Bir çocuk görürüz şapur, şupur, izin almadan öper ısırır severiz. İşte burada bir sorun var. Sevme nerede biter, taciz nerede başlar? tartışmalı bir konu.

Yolda karşılaşırız öpüşür, kucaklaşır, sarılır, el sıkışır. Bunu da normal olarak görür ve izin alma ihtiyacı bile duymayız. Bazı küçük çocukların bile dudağından öpülerek sevildiğini duyuyoruz. Çocukları büyük, küçük, kız, erkek demeden hemen kavrar ve kucağımıza alırız. Çocukların yerli yersiz kucağa alınmasına karşıyım, gelelim bize ve asıl derdimize.

Yolda yürürüz kimi sağa git kimi sola git der. Bazen kendine göre bazen de bize göre tarif ederler. Ben temkinli bir şekilde davranmayı tavsiye ederim. Çünkü bazen bize değil de arabaya sağa git, sola git diyebiliyorlar. Her gün yollardayız. Ben yol tarifine fazla bir şey demiyorum. Ana yolda yürürken sizin çizginiz burada diyene de ses çıkarmıyorum. Susma orucuma devam ediyorum. Hazreti Zekeriya Peygamberin susma orucu. Ana yol dedik oradan devam edelim zorla kolumuzdan tutup kılavuz çizginin üzerine götürüyorlar. Ya da kolundan asılıyorlar. O zaman sinirleniyorum. Çoğu zaman ses çıkarmıyorum ancak bazen de dokunmazsanız sevinirim diyorum. Ara yollar tamamen mafyatik ilişkilerin hakim olduğu Devletin şikayet dışında hiç karışmadığı yerler. Masalar, sandalyeler, arabalar her yerde ara yolda yürüyorum. Arkamdan araba geliyor, kenardan yürümeye çalışıyorum. Adamın biri kaldırıma çık diyor. Bende yoluma devam ediyorum. Ya kaldırıma çıksam kaldırımda her şey var. Geçen hafta Bolvadin'e gittim. Belediye kaldırımları geniş yapmış. Motorlar ve araçlar kaldırımda cirit atıyor. Kaldırım taşları param parça olmuş. Yolda gidiyoruz eliyle yol tarif eden mi dersin hiç bir şey ve neden olmaksızın dokunan mı dersin. Adama diyorum ki niye dokunuyorsun.

 

Salih Arıkan.Tel:0506 514 96 93

Kaynak:

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI

kaynak:

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/01/bir-dokun-bin-ah-isit.html

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..