Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '11

 
Kategori
Özel Günler
 

Bir dostun doğum günü armağanı

Bir dostun doğum günü armağanı
 

Dost ve dostluklar güzel şeylerdir. Acı günde, tatlı günde, karda, yağmurda, yangında ve selde vesaire günlerimizde dostların yeri belli olur. Rahmetli babam şöyle derdi: Okul arkadaşlığı var, asker arkadaşlığı var ve hapishane arkadaşlığı var. Ama her şeyden önemlisi askerlik ve hapishane arkadaşlığı gerçek bir dostluğa dönüşünce zor unutulur“ derdi. Ve sözlerine şöyle devam ederdi: “insan böyle günlerde gerçek dostlarını daha iyi anlıyor ve tanıyor. Dostluklar aslında geride kaldı. Bencillik aldı başını gidiyor. Hele bugünümüzde dost ve dostluklardan söz edilemez oldu. Bu konuda söylenmiş bazı güzel sözlerde var: 

Dost ağlatır, düşman güldürür
Dost başa bakar, düşman ayağa
Dost kara günde belli olur
Dost ile ye, iç, lakin alış veriş yapma.
Her şeyin yenisi, ama dostluğun eskisi daha makbuldür.
Eski dost düşman olmaz, yenisinden vefa olmaz.
 

Yabancı bilim ve felsefe adamlarında dostluk konusunda bazı güzel sözleri vardır bunlardan da birkaç örnek vermek istiyorum: 

Dostluk iki ayrı bedende tek ruh gibidir, dostluğun devamı içinde birbirlerine değer verip saygı göstermeleri gerekir. – Aristo
Gerçek dost, iyi ve kötü günlerimizde ortak olandır. Alfred Austin
Çok ince eleyip sık dokursan dost bulamazsın. Victor Cambon
Dostluğun temelinde dürüstlük yatmalıdır, yoksa temeli çabuk sarsılır. Marcus Ciçero.
En değerli dost, vefakâr, şefkatli ve akıllı olandır. Socrates. 

01 Ocak 2011 günü, benim doğum günümdü. Beni arayan çok değerli, vefalı arkadaşlarım oldu. Hepsine ayrı ayrı burada teşekkürler ediyorum. Gelen çiçeklerin çoğu solup gitti. Ama bunların arasında küçük bir zarfın içinde solmayan ve ebediyen benim kitaplarım arasında yer alacak olan bir şiir vardı. 

Aydın Şairler ve Yazarlar Derneği başkanı sevgili şair Şükrü Öksüz, bana o gün için bir şiir yazıp göndermişler. Siz olsanız sevinmez misiniz? Elbette ben de çok duygulandım ve çok sevindim. Adam işini , gücü biryana bırakmış, bana tutup bu soğuk kış, ayaz gecelerde şiir yazıyor. Takdir etmemek, duygulanmamak olası değildir. 

Bana gönderilen bu solmayan çiçeği yani adıma yazılan şiiri siz değerli dostlarımla burada paylaşmaktan onur duyarım. Tabi o günlerde beni arayan tüm dostlarıma da teşekkür ediyorum, Sağ olsunlar, var olsunlar diyorum. Tabi sevgili şair dostum, ince duygulu şair sevgili Şükrü Öksüz’e de burada sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. İşte bir dostun bana verilen değer ve bir unutulmaz solmayan çiçek ve paha biçilmez armağanı. Ben bunu böyle değerlendiriyorum. 

Yazmaya değmez mi? Tekrar tekrar teşekkürler Şükrü Bey, diline sağlık , ömrüne bereket diyorum. Beni övdüğün için değil, salt dostluğu, vefalı olmayı apacık samimi ve sıcak bir dille ortaya koyduğun için ben bunu böyle değerlendiriyorum ve de öyle görüyorum. Şimdi söz Şükrü Bey'de: 

ABDÜLKADİR GÜLER DOST  

Ozan dostum Abdülkadir Güler’e Doğum günü armağanıdır.  

Saygı duydun yıllardır her edebi ürüne 

Yıllar yılı olmuştu kitapların sana dost 

Yirmiye yakın kitap verdin Türk kültürüne 

Usta şair ve yazar Abdülkadir Güler dost 

*** 

Şölenden şölenlere dostlarınla gezersin 

Ne masum bir hayvanı, ne insanı üzersin 

Altmış iki yılından beri yazar, çizersin 

Usta şair ve yazar Abdülkadir Güler dost 

*** 

Asla pasif kalmadın, her zaman oldun tez el 

Evlendiğinden beri, eşine oldun özel 

Manzumelerin kadar, nesirlerin de güzel 

Usta şair ve yazar Abdülkadir Güler dost 

*** 

Bir öğretmen olarak meşaleyi yakmıştır 

Aydın kişi olarak tabuları yıkmıştır 

Edebi dergilerde yazıların çıkmıştır 

Usta şair ve yazar Abdülkadir Güler dost 

*** 

Öyle yoğun çalıştın evi bile unuttun 

Her zaman verimliydin bataklığı kuruttun 

Yazdığın eserlerle bizlere ışık tuttun 

Usta şair ve yazar Abdülkadir Güler dost 

*** 

Şükrü ÖKSÜZ 

07 Ocak 2011 / AYDIN 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..