Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '16

 
Kategori
Şiir
 

Bir Dünya istiyorum...

Bir dünya düşlüyorum, içinde çatışmalar ve savaşlar olmayan,
Üzerinde din, dil, ırk, toprak, su, petrol savaşları olmayan,
Toplu kıyım, katliam, işkence, kan, gözyaşı olmayan bir dünya. 
Topraklarında kardeşkanı akmayan,
Etnik köken ayrımı olmayan, mezhep, din, dil ayrımı olmayan,
Sadece mutlu insan yüzleri, dostluk ve kardeşlik olan bir dünya…
Bir dünya düşlüyorum, içinde açlık, yokluk, kıtlık olmayan,
Herkesin ama herkesin hak ettiği kadarını alabildiği bir dünya…
Bir dünya düşlüyorum içinde çıkar savaşları olmayan,
Ve bolca üretim ve hakça paylaşım olan bir dünya…
Bir dünya düşlüyorum, zenginin yoksulu hor görmediği,
Herkesin adam yerine koyulduğu, sayıldığı ve sevildiği,
Sadece dostluğun, kardeşliğin, sevginin ve aşkın egemen olduğu,
Ayrılıkları ve terkleri olmayan bir dünya,
Kin, nefret ve öfkenin yok olduğu bir dünya düşlüyorum…
Bir dünya düşlüyorum, özgürlüklerin zirve yaptığı,
İnsanların inançlarını özgürce yaşayabildiği,
Birilerinin başkaları üzerinde baskısı olmayan bir dünya…
Bir dünya düşlüyorum, paranın ve mülkün egemen olmadığı,
Sadece insanın merkezde olduğu bir dünya…
Korkuların, fobilerin, tehditlerin, şantajların yok olduğu,
Depresyonların, streslerin olmadığı,
İletişim ve paylaşımın egemen olduğu bir dünya…
Kimsenin hor görülmediği, kıskançlıkların yok olduğu,
Bilimin ve gerçeklerin egemen olduğu bir dünya…
İnsanlarının çok ama çok uzun yaşadığı, sağlık dolu bir dünya düşlüyorum…
Kimsenin birbirinin kuyusunu kazmadığı,
İnsanların haksızlıklara uğramadığı bir dünya…
Çalışanların hakkını fazlasıyla aldığı,
Nerden gelip nereye gittiğini bilen bir dünya düşlüyorum…
İnsanların özgürce eğlenebildiği ve doyasıya tat alabildiği bir dünya…
İnsanların iç dünyalarına hapsolup acı çekmediği,
Çevre sorunlarını çözmüş bir dünya düşlüyorum…
Adaletsizliklerin bittiği, hak ve adaletin egemen olduğu bir dünya…
İnsanların geleceklerinden emin olduğu ve güven duygusuyla yaşadığı,
İyiliklerin güzelliklerin, kötülük ve çirkinlikleri alt ettiği bir dünya…
Dürüstlüğün sahtekarlığı, çalışkanlığın tembelliği bastırdığı bir dünya düşlüyorum…
Bir dünya düşlüyorum, özgür mü özgür,
Bir dünya düşlüyorum şehirleri yemyeşil ormanlarla kaplı,
Ve sonsuzluklara uzanan yeşilliklerle bezenmiş,
Köylüsü mutlu, şehirlisi huzurlu bir dünya…
Bir dünya düşlüyorum, üzerinde insan ayrışması olmayan,
İnsanların sonsuz bir hoşgörüyle empati yapabildiği...
Bir dünya düşlüyorum, mahalle baskısı olmayan,
Anaların evlatlarını kaybetmediği, ailelerin bölünmediği bir dünya…
Aile dramlarının yaşanmadığı, yalnızlıkların yok olduğu,
Yaşlılarını el üstünde tutan,
Ve gençlerine olanakları sonuna kadar açan bir dünya düşlüyorum…
Bir dünya düşlüyorum, kan davalarının son bulduğu,
‘Ben’ yerine ‘biz’ denilebilen,
İnsanların ya göründüğü gibi olduğu ya da olduğu gibi göründüğü bir dünya…
Kısacası, herkesin ‘insanca’ yaşayabildiği bir dünya düşlüyorum…
 
Prof. Dr. Mustafa EROL
 
Toplam blog
: 5
: 181
Kayıt tarihi
: 17.02.14
 
 

Artvin’in Yusufeli ilçesinde 21.03.1965 tarihinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimimi Akyazı, Sak..