Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '09

 
Kategori
Deneme
 

Bir düşünce ekersin bir eylem biçersin bir eylem ekersin bir karakter biçersin.

Bir düşünce ekersin bir eylem biçersin bir eylem ekersin bir karakter biçersin.
 

Bir çocuk mağsumluğunda hayat !


Bir düşünce ekersin, bir eylem biçersin. Bir eylem ekersin, bir karakter biçersin. Bir karakter ekersin, bir hayat biçersin!

O kadar çok düşüncelere sahip oluruz ki çoğu zaman ne düşündüğümüzü bile fark edemeyiz, bazen düşüncelere engel bile olamayız, çoğu zaman da istediğimize odaklanamayız. Ancak ne yaparsak yapalım hepsi bir düşüncenin ürünü olur. Bazen farkında bile olmadan atmış olduğumuz adımlarla karşılaşırız. Sorulunca ‘bilmem bir anda oldu işte’ gibi cevaplar veririz. Gerçek olan şu ki her yapılan eylemin bize daha önceden yerleşmiş olduğu.

Belki birçoğunun bizde oluşum tarihini bile hatırlamayız. Ama ben size biraz yardımcı olacağım. Hep dikkatimi çekmiştir, bir babadan oğluna kalan mirasların arasında o kadar çok şey vardır ki bunlar sadece vasiyet yoluyla bırakılan maddi değer taşıyan şeyler değildir. Bunlar çoğu zaman hayatımıza yön veren davranışlardır aynı zamanda. Ben bir erkek olduğumdan dolayı örneği baba şeklinde genişlettim ancak bayan arkadaşlar anne diyerek örneğe devam edebilirler. Çocuklarımız ufakken farkında olarak ya da olmayarak yanlarında söylemiş olduğumuz sözler, sinirlenirken takınmış olduğumuz jest ve mimikler, hatta bir kavga eylemi içerisinde bulunmuş olmamız. Bunların hepsi çocuklarımıza aileden kalan irsi bir hastalık gibi bulaşır. Biz çoğu zaman farkına varamamış olsak bile. Fazla sürmez bu davranış şekillerinin üzerimizde karaktere dönüşmesi bir gün her şey oturmuş olur. Aslında en acımasız olanı bizim bunun farkına varamıyor olmamız. Abartmıyorum arkadaşlar, size soruyorum bugün sadece Türkiye’yi ele alarak değerlendirelim! Kaç kişi kendisinde bulunan ve genel olarak olmaması gereken davranışlar içerisinde olup da evet ben bu davranışların içerisindeyim diyebilir. Ben kendi soruma cevap vermek istemiyorum. Yalnız gerçek şu ki durum oldukça içler acısı. Ve evet ben bu davranışların içerisindeyim diyebilen kişiler bu özveriyi, bu kendini yargılama cesaretini gösteren arkadaşlar zaten çözümü için harekete geçmiştirler, bu da bu sorunun cevabı ile ilgili bir ipucuJ

Belki de son paragrafa geldiğimde biraz daha acı konuşacağım. Çünkü bu oturan karakter hayat yolculuğunda hiç yanınızdan ayrılmayacak olan yol arkadaşınız olacak. Yani çocuk yaşlardan karakteriniz oturana dek almış olduğunuz, doğru ya da yanlış yol gösterici öğütler. Gençlik döneminizden başlayarak son anınıza kadar devam edecek. Çünkü karakter değişim süreci çok zor olup iyi bir medeni cesaret ve anlayış gerektirecektir. Kaç kişi yapabilir bilemiyorum. Bu nedenle de bu süreci atlatabilme başarısını gösterenler, batmakta olan gemiden kurtulanlar olacaktır. Ben yinede şuna inanmakta ısrar ediyor olacağım, değişimin oluşmasına inanmak ve buna izin vermek bu durumu kolay hale getirecek yollardan biridir. Daha çağdaş bir toplum daha çağdaş bir hayat için yapmamız gereken kendimizi ve ön yargılarımızı sorgulayabilmektir. Çocuklar için se Unutmayın her çocuğun örnek aldığı bir yetişkin mutlaka ki vardır. yapmanız gereken daha iyisini örnek almasını sağlamak

Hayatımızı daha mutlu hale getirmek bu kadar kolay işte.

 
Toplam blog
: 18
: 642
Kayıt tarihi
: 15.02.09
 
 

Güzel bir eğitim hayatı sonrasında hayatımdaki hedeflere ara verip  sosyal insan yapısı, aile kav..