Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir Engin yolculuk ( Kitap tanıtımı )

Bir Engin yolculuk ( Kitap tanıtımı )
 

Bir Engin yolculuk LEVENT ZİHNİOĞLU


Nerede olursak olalım kendimizi ait hissettiğimiz topraklar vardır. Kokusunu özleriz, rüzgarını, sesisi özleriz.

Kimimize göre annemizin sesidir o,

Kimimize göre ise yemek kokusu,

Kimimiz de esen rüzgarda duyarız oranın sesini ya da deniz kokusunda.

Nasıl olursa olsun orası bize yuvadır.

Belki hayatımızın ilk tohumları orada atılmıştır, belki de son yapraklar oraya düşecektir ya da kimbilir en güzel çiçeklerimiz belki orada açmıştır.

Belki de orası sadece düşlerimizde ve özlemimizdedir ama hep vardır. Memleketimdir, benimdir, yuvam, ailemdir, hep vardır.

Herkes bilsin isteriz orayı, bilsin ve sevsin bizim gibi. Kokusunu duysun, rüzgarını tanısın; “vay, ne haklıymışsın, burası yuva” desin isteriz.

Orayı tanımak bizi tanımak gibidir, bizi tanıyan herkes de orayı da bilsin isteriz.

Kendi yöntemimizce orayı tanıtmaya çalışırız, oraya yararlı işler yapmaya çalışırız. Oradan dostlarla bir araya gelir özlem gideririz. Kokusu kalmış mı üzerimizde anlamaya çalışırız.

Haftasonu Kastamonu’lu dostların bir araya geldiği böyle bir toplantıya katıldım, ve dedim ki; “işte, ait olmak bu!”

Gözlerde özlemi hissettim, orada olamamanın ezikliğini hissettim ama buna rağmen orası için yararlı işler yapmak istek ve çabasını hissettim.

Ve ben de bir yerlere ait olduğum için, yuvam diyebildiğim için şükrettim, kucaklandığımı hissettim. Annemin sesini duydum sanki, bana toprak kokusu getirmişti.

Sonra bir kitap okudum. En samimi en yürekten gelen kelimelerle yuvasını, yuvaya yapılan yolculuğu anlatan bir kitap.

Yazarı bir yolculuk yapmıştı, siz deyin memleketine, ben diyeyim yüreğine; toprağını anlatmış, gitmelerini anlatmış, geri döndüğünde bile yüreğinde kalanları anlatmış. Kimi zaman ağlatarak, kimi de güldürerek;

”memleketim” demiş,

“özledim” demiş,

“Güzelliği dillere destan, özelliği yüreklere sağlık” demiş.

“Çocuklarım bilsin, sevsin, hissetsin” demiş.

Eline, diline sağlık, ne de güzel demiş.

Eğer sizlerde bir yolculuk hikayesi dinlemek isterseniz, okuyun derim. Yüreklerinizi sağlam tutun ve bu yolculuğa çıkın; “Bir Engin Yolculuk”. Memleketinizi düşünün, gözleriniz ıslansın, gülümseyin, bir selam gönderin çiçeklerine.

Sayın Zehra Başkaya o kadar güzel anlatmış ki yazarımızın memleket hasretini nasıl dile getirdiğini Bana pek söz bırakmamış sanırım.
5 , 6 , 7 , 8 , 9 Mart tarihleri arasında Ankara Kültür Merkezinde Kastamonu Dernekler Federasyonunun organize ettiği Başkentte Kastamonu günleri organizasyonunda Levent Zihnioğlunun Bir engin yolculuk adlı kitabı "BİR BURS BİR GELECEK "adıyla burs yararına satışa sunulacaktır.

Kitabın dikkat çeken bir özelliği; her baskıdan 1000 adet kitabın Kastamonu Dernekler Federasyonu tarafından hazırlanan ve 2008-2009 öğretim yılından itibaren hizmete sunulacak olan “Bir Burs Bir Gelecek” adlı üniversite bursuna bağışlanmasıdır. Burs için özel olarak hazırlanan 1000 kitap Federasyon toplantısı sırasında satışa sunuldu.

Kitabın yazarı Levent Zihnioğlu Kastamonu Postasına yaptığı açıklamada;

“Kitap; çok yakın dost olan iki arkadaşın Kastamonu ve ilçelerinde geçirdiği bir haftalık seyahati anlatmaktadır. Kitabı okuyan her Kastamonulu kitabın içinde kendinden bir parça bulacak, Kastamonuyu bilmeyenler ise bir an evvel Kastamonuya gitmek için fırsat arayacaklar” dedi.

“Bu nedenle her Kastamonulunun biri kendileri için diğeride Kastamonuyu tanımayan birine hediye etmek üzere iki adet satın almalılar” şeklinde konuşmasını sürdüren Levent Zihnioğlu gösterdikleri ilgiden dolayı hemşehrilerine teşekkür ederek;

“Bir diğer umut verici nokta ise, burs için ayrılan 1000 adet kitabın yarısının bir hafta içinde satılmış olmasıdır. Hazırlanan sisteme göre her 1000 kitap yaklaşık olarak 3 gencimize bir yıllık burs sağlayacaktır. Kitaba gösterilen ilgiden dolayı tüm Kastamonululara teşekkür ederim” dedi.

2008 yılı içinde kitabın 100 adet özel baskısının hazırlanıp, Kastamonu Postası aracılığı ile internet üzerinden açık artırma ile burs yararına satılması planlanıyor.

Satış fiyatı 10 YTL olan kitap, yakında tüm kitapçılarda satışa sunulacak.

Kitabın satışa sunulduğu ilk satış noktaları:

Kastamonu : Truva Kitap evi

İstanbul : Kadıköy Alkım , Beşiktaş Alkım , Kadıköy Kalkedon

Ankara: Şahan kırtasiye, Ragıp Tüzün cd. No 136/16 Yenimahalle

Burs için hazırlanan özel baskının satışı Kas-Der-Fed tarafından yapılmaktadır. Bilgi için elektronik posta adresi info@kas-der-fed.org
Ankara 'da Yenimahalle Ragıp Tüzün Caddesi no 136/16 Şahan Kırtasiyede satışa sunulmaya başlayacak ve diğer kitapçılarada zamanla ulaşacaktır . Levent Beyin eğitime verdiği destek için tebrik ederken yazarımıza desteklerinizi bekliyorum .Saygılarımla.


 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..