Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '19

 
Kategori
Anılar
 

Bir Erhan İvgin Vardı

ANKARA / KIZILAY’DA BİR ERHAN İVGİN VARDI

Bir dostumuzun ve bir arkadaşımızın ölümünden sonra yazı yazmak bence yazıların en zorudur. Ne var ki böylesine vefalı, cana yakın ve hatırnaz bir insanı da unutmak mümkün olmuyor. Ben böyle vefalı, kadirşinas insanları asla unutmuyorum. Özellikle vefatından sonra ve ölüm yıldönümlerinde mutlaka bir şeyler yazar, onlar için sevgi, saygı ve rahmet dileklerimi yazar ve rahmetle anarım.

Son birkaç yılda başkent Ankara’da birçok sanatçı dostlarımızı kaybettik. Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Halil Soyuer,    Ahmet Tufan Şentürk, Göktürk Mehmet Uytun,  Dr. Nurettin Özdemir, söz yazarı İlkan San, şair Cahit Külebi, Mehmet Aydın, Prof. Dr. Talat S. Halman, eski Aydın Milletvekili eğitimci şair ve yazar M. Kemal Yılmaz,  emekli vali ve Şair Rıza Akdemir, Cemal Safi, Mustafa Ceylan, Halk Ozanı Âşık Şeref Taşlıova, Prof. Dr, İsa Kayacan, şair Şinasi Özdenoğlu,  Çağrı Kültür sanat ve folklor dergisini 63 yıldır çıkarıp yaşatan Konyalı şair-araştırmacı yazar Feyzi Halıcı, şair Fikret Sezgin, Ünlü şair Cemal Safi, Şair Mustafa Ceylan, ve Kültür Çağlayanı’nın Yazı İşleri Müdürü sevilen dost Erhan İvgin.  Bu adlarını yazdıklarımın cümlesi sanatımızın ve kültürümüzün birer köşe taşları idiler.  Sevgili yeğenim Erhan İvgin ile birlikte rahmetle, saygıyla anmak istiyorum.  Hepsinin gönlümde ayrı ayrı birer ve unutulmaz anıları vardır. Onları unutmak asla mümkün değildir. Bu yazımda vefatının ikinci yılında Erhan İvgin’den biraz söz etmek istiyorum.

Erhan Evgin araştırmacı yazar ve halk Bilimci Hayrettin İvgin’in oğludur.18.07.1971 yılında Ankara’da doğdu. Samsun Vezirköprü nüfusuna kayıtlıdır.14 Kasım 2017‘de 46 yaşında iken aramızdan ayrıldı. İlk ve ortaokulu Ankara’da okudu, Lise öğrenimini Keçiören Endüstri Meslek Lisesi’nde tamamladı. Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu.

1994 yılında Ankara’da babası ( Prof.Dr.) Hayrettin İvgin ile birlikte Kültür Ajans Tanıtım ve Organizasyon Ltd Şti. kurdu.  Bu şirket bünyesinde Kültür Ajans Yayınları adıyla bir yayınevi oluşturdular. Babası H. İvgin ile birlikte Eğitim, Kültür, Sanat, Edebiyat ve Halkbilimi dergisini çıkardılar. Bu dergide özellikle halkbilimi (folklor) konusunda 341 kitap yayınladılar. Erhan İvgin çıkan bu kitapların çoğunun editörlüğünü yapıyordu. Ayrıca 1000 ‘den fazla kitapların kapak tasarımlarını gerçekleştirdi.  Çalışkan, üretken ve başarılı dolu bir insandı. Ayrıca  yine babası ile birlikte   Kültür Çağlayanı  adını taşıyan  sanat ve Edebiyat Folklor dergisini   çıkardılar. 8 yıl ve 47 sayı da bu derginin Genel Yayın Yönetmeni idi.

Zaman Zaman ben de bu derginin yazıları arasında ve hatta Söke Temsilcisi olarak görev aldım. Şu anda elimde bulunan 1.sayıdan 53. cü sayıya kadar sanat, kültür, halk edebiyatı konulu birçok makalem ve şiirlerim yer aldı. Sırası gelmişken (Prof. Dr) Hayrettin İvgin ve sevgili dost Erhan İvgin’e sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Kültür Çağlayanı dergisini halen üç cilt halinde hazırlayıp evimin kitaplığında nadide bir kültür armağanı olarak saklı tutuyorum. Baştanbaşa bir kültür hazinesidir.  

Aydın / Söke’den Ankara’ya bu şair ve yazar dostları arar onların birer çaylarını da arardım. 2013 yazında Ankara’da idim. İsa Kayacan’ı, Abdullah Satoğlu’nu ziyaret ettikten sonra Kızılay Konur Sokak / No: 66 /  7 ‘de bulunan iş yerlerine gittim.  Özellikle  ( Prof, Dr ) Nail Tan Hocamı ve ( Prof. Dr.) Hayrettin İvgin beyleri ziyaret etmek istedim. Her ikisi de yoktu. Galiba yurtdışına gitmişlerdi. Kültür Ajans Çalışma ofisinde Erhan İvgin beni karşıladı.  Bir iki yıl daha önce de karşılaşmıştık.  Erhan İvgin’le bir araya geldik. Aynen bana şöyle dedi:” Saylın Hocam, babam ve Nail Tan Bey yoksa ben varım, ne emriniz varsa yapmaya hazırım. Sizi bir amcam olarak tanıyor ve biliyorum. Çünkü babamla uzunla yıllar tanıştığınızı, dost olduğunuzu biliyorum. Bundan böyle bana yeğenim Erhan diyebilirsiniz, böyle derseniz sizinle gurur ve onur duyarım “ dedi.  Çaylarımızı içtik, bana birkaç kitap ve Kültür Çağlayanı dergisinden ben de olmayan son sayılardan birkaçını bir çantaya koyup verdiler. Dostluğumuz vefat edinceye kadar devam etti… Onun vefat ettiğini geç öğrendim, daha sonra telefonla başsağlığında bulunda. 2018 yazında Ankara’ya gittiğimde Kültür Ajansının bulunduğu iş yerlerinde Hayrettin İvgin, Osman Baş ve sevgili Hocam Nail Tan Beyleri ziyaret ettim. Baş sağlığında geçte olsa bulundum ve de acılarını paylaştım. Acıları paylaşmak güzeldir,” acılar paylaşılınca azalır” derler…

Erhan İvgin’in vefatından sonra Kültür Çağlayanı dergisi /  Yıl: 9, Sayı: 48, Ocak – Şubat 2018 tarihli sayısında Erhan İvgin’e özel bir sayı bağlamında hazırlamışlardır. Erhan İvgin Biyografisi / Hayrettin İVGİN, Bir Erhan’ımız Vardı / İsmet Bora BİNATLI, Seni Var Eden Umutlara Omuz Verdim / Erhan İVGİN, Gel Erhan Gel (şiir),  Hayrettin İVGİN, Unutamadıklarımız ve Erhan İVGİN  / Osman BAŞ, Olmuyor Erhan (şiir) / Aşık Sefil ERÖKSÜZ, Rahmetli Erhan İvgin’in Türk Kültürüne Hizmetleri/ Kütüphaneciliğe Hizmetleri / Nail TAN, Yayın Dünyasının Gülümseyen Yüzü Erhan İvgin’in Ardından,   Ali Rıza ATASOY, Bir Yiğittin ardından ( şiir), Aşık İdris GÜMÜŞ, Çağlayan Ağlıyor / Bekir Baki SU, Erhanlı Anlan /   Coşkun MUTLU, Erhan İvgin’den Aforizmalar / Selahaddin DÜNDAR, Erhan İvgin Divan (şiiri), Aşık Selahaddin DÜNDAR, Dertler Tazelenir Her Hatırayla / Gülaya, Erhan İvgin’i Anarken / Dr. Abdullah DEMİRCİ, Kültür Eri Erhan İvgin / Yahya AKSOY, Kasım’ın Hüznü (şiir) /  Coşkun MUTLU, Erhan İvgin’in Kültür Çağlayanı Dergisindeki Yazıları Üzerine Bir Gezinti / İbrahim GÖSTERİR, Bir Erhan İvgin Geçti / Songül DÜNDAR,   ( 1 ) Ustanın adı Erhan İvgin / Ayşe İKİZ, Erhan İvgin Ağıdı (şiir),  Murat GÜVENDİK, (Aşık Düdahi ),Kardeşim Erhan İvgin / Orhan ÇINAR, Erhan İvgin Anısına / Onur SANCAK,  Gittin ( Erhan İvgin’e şiir )   Kâzım ÜÇOK, Özlüyoruz Akrostiş şiir / (Erhan İvgin’e Akrostiş), Bayram YELEN, Erhan Kardeş, GÖKTUNA, Adım Yalnızlık  (Erhan Evgin’e’ şiir), Nursen Kurban ÖZDOĞAN, Can Dostuma, Kardeşime /  Ali İMREN ve Erhan İvgin’e Türk Kültürüne Hizmet ödülü Bu Ödül, Erhan İvgin’inin ölümünden sonra Halk Kültürü Araştırmaları Genel Başkanı Prof. Dr. İrfan Ünver NASRATTINOĞLU tarafından verilmiştir.( Bu ödül rahmetli Erhan İvgin adına, eşi Saliha Sinem İvgin’e  bir tören sırasında verilmiştir.16 Aralık 2017).

Özet olarak söylemek gerekirse Erhan İvgin’in ölümünden sonra şair ve yazarlarımız Kültür Çağlayanı ( sayı: 48- Ocak – Şubat 2018) tarihli sayısında takdire, okumaya değer kalıcı ve nitelikli yazılar ve şiirler yazmışlardır. Yüreği acılı aziz kardeşim, dostum, gönüldeşim Hayrettin İVGİN ‘in acılarını paylaşmışlardır. Tüm emek verenlere teşekkürler ve selamlar olsun. Yüreklerine sağlık ve ömürlerine bereket olsun diyorum.Ben bunları yazarken Koca Yunus Emre’nin şu dizeleri aklıma geldi, yazmadan edemedim:

Sular hep aktı geçti
Kurudu vakti geçti
Nice han nice sultan
Tahtı bıraktı geçti
Dünya bir penceredir
Her gelen baktı geçti...

Evet, hayat budur, hayatın yaşama tarzı ve realitesi, dünya bir penceredir, her gelen bir bakıp geçiyor. Sultan Süleyman’a kalmayan dünya bize mi kalacak? Hiçbir kimseyi kırmadan göçüp gidenlere ne mutlu… Dostum kardeşim ve yeğenim Erhan İvgin dürüst ve saygı dolu, sevgi dolu altın yürekli bir insandı. Cennet bahçelerinde olduğuna inanıyorum.  Mekânı cennet olsun…

Vefatının ikinci yılında sevgili yeğenim Erhan  İvgin’i rahmetle ve sevgiyle anıyor, mezarı gül gülistan olsun diyorum. Saygıdeğer Hayrettin İVGİN ailesine ve tüm sevenlerine bir kez daha sabırlar ve baş sağlığı diliyor, mekanı cennet olsun  diyorum.  
 

  • 1-  Kültür Çağlayanı, Eğitim,Sanat , Kültür ve   Halkbilimi Dergisi,  Yıl: 9, Sayı: 48, Ocak- Şubat 2018



Abdülkadir  GÜLER
06.,07.2019-   SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..