Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

23 Nisan '09

 
Kategori
Şiir
 

Bir erik ağacı olmak isterdim.. (çocuklara)

Bir erik ağacı olmak isterdim.. (çocuklara)
 

bayramlarda çocukların ellerine bayrakları tutuşturanlar,dünya çocuklarını birleştirmekten bahsediyr


şimdi bir erik ağacı olduğuna inandığım anacığımın ölüm yıldönümünde ve aynı zamanda dünyanın tek çocuk bayramında tüm bayramsız çocuklara...

Bir yeşilsoğan tanıyorum
palmiye ağacı olmak isteyen
ben de biraz O nun gibi
bu gördüğünüz adam değil
daha çok bir erik ağacı
olmak isterdim hani
gelinciklerin arasında
hem de tam bu mevsimde
mutlu biten bir sevişme sonrası
baygın düşmüş kadın gibi
buram buram aşk kokan
bu sevişken baharda
gelin misali çiçeklerimi
şımartmak için değil elbet
bakımlı bahçelerin
aşılanmış arsızı
olmak için de değil hani

İlle de kaderde
kırılmak varsa yani
insanlar kıracağına
olmaz yere kalbimi
varsın çocuklar kırsındı
dalımda çiçeğimi
varsın henüz yeşermeden
doldursunlar koyunlarına
ekşi eriklerimi

Ben bir erik ağacı olarak
ve de kimsenin baskısı
ve tesirinde kalmayarak
ıssız bir tepede bir başıma
kırıklar içinde kaykılarak
tam da bu bahar dallarım
alabildiğince çiçek
alabildiğince çocuk dolusu
sahipsiz bir erik ağacı olarak
ölmek isterdim doğrusu.

Bir de sunmak için birazda,
bilmediği bir kentte kaybolmuş
ve kalbinde ne var ne yoksa
çaldırmış o kadına
çocuklardan sakladığım
yapraklarım arasında
en güzel eriklerimi
şöyle bir eğilerek
bir teselli niyetine
sunmak için birazda
çocuk bayramlarında.

Evet ben sadece bir erik ağacı
olmak isterdim dostlar
böylece yalnız ve ıssız
kalmazdım her baharda
dallarımda cıvıldayan kuşlar
misali şen çocuklar
eriklerim sırf onlara helal
ve ellerinde küçük çakılar
derbeder gövdeme derin
varsın kalplerini kazısınlar
ilk aşkta ilk harflerin

İnsan da öyle değil mi
en azından bayramda
bir doluşsa istersin
çoluk çocuk evin içi
bahar olsam dersin
bir günlük de olsa hani
erik ağacı gibi..

Varsın kanırta kanırta
yorgun dallarıma hoyrat
salıncaklar kursunlar
yeter ki tüm baltaları
benden uzak tutsunlar.

Çünkü kendini bilen her ağaç
bilirsin ki ayakta ölür
çünkü benim anladığım yaşamak
Nazımın dediği gibidir;
bir orman gibi kardeşcesine
bir ağaç gibi tek ve hür..

Çünkü ağacın olduğu yerde
hayat yürür...aşk büyür
ve çocuksuz bir dünyada
tüm ağaçların dalları
kırılmaktan değil hani
en çok kederden çürür.

...bayramlarda çocukların ellerine bayrakları tutuşturanlar, ne gariptir ki tüm dünya çocuklarını birleştirmekten ne çok bahsederler...


23 Nisan 2009
Kağıt Gemilerin Kaptanı

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..