Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '13

 
Kategori
Anılar
 

Bir Fahri Sevil vardı

Bir Fahri Sevil vardı
 

Fahri Sevil Abdülkadir Güler ile birlikte. ( Nisan 2003 )


Nerden başlasam, nasıl yazsam bilemiyorum. Aramızdan ayrılan bir dostun bir arkadaşın arkasında yazı yazmak inanın bana çok zor geliyor. Ama yazmadan, anmadan edemiyorum. Söke’nin tanınmış gönül dostlarımızdan ve iş adamlarından Fahri Sevil’den söz etmek istiyorum. Fahri Sevil ağbi aşağı, yukarı aramızdan göç edeli beş ay oldu. 27 Mart 2013 günü aramızdan ayrıldı.

Ben 1985 ‘te Söke’ye geldiğim günlerde Fahri Ağbi ile tanıştık ve dostluğumuz devam etti. Ben onu bir ağbi olarak biliyor ve o’da bana  “kardeşim “ diye hitap ediyordu. Söke’de yapılan birçok toplantılarda hep birlikte idik. Vefalı bir gönül adamı idi. Ayrıca çayı içilen, yemeği yenilen cömert bir insandı. Üç evladımı evlendirdim bunların hepsinin düğününe onur verdiler. Ailece görüşüyorduk. Benimle ilgili yapılan bütün sanat ve kültür toplantılarında Fahri Sevili orada görmek olası idi. En son 26 Ocak 2013 günü Oba Pastanesi'nde sanatımın 50. yılında yine beni yalnız bırakmadılar. Sevgi ve saygı dolu bir insandı. Fahri sevil güngörmüş bir insandı, deneyimli, görgü sahibi idi. Aynı zamanda şairdi, şair ruhlu idi. Şiir yazdığını kolay kolay kimseye belli etmezdi, ancak sonradan şiire benim ısrarımla Bir şiir kitabını İzmir’de bastırmıştık. Eşe dosta, dağıtmıştı. ( Gönlümdeki Bahar / Şiirler -1998 )

Daha doğrusu kendini şair diye ortaya atmazdı. İçten ve samimi idi. 1998 yılında Kütahya iline bağlı Simav’da şairle şöleni vardı. O tarihte Fahri Sevil Ağbiyi de götürdüm, birlikte yolculuğumuz devam etti. Gerçekten eli açık bir ağa adamdı. Bunu burada fazlaca anlatmaya gerek görmüyorum. Şiirleriyle ve konuşmalarıyla Simav’da Anadolu’nun değişik yerlerinden gelen şairlerle tanışma fırsatını buldu. İstanbul’dan gelen şair, yazar ve aynı zamanda Lise edebiyat öğretmeni olan Fahri Ersavaş’ ta gelmişlerdi. Fahri Ersavaş’la tanıştırdım. Ve Fahri Ersavaş’ın ölümüne değin dostlukları devam etti. Fahri Ersavaş’ı da 01 Ekim 2012 ‘de yitirdik.

Fahri Ersavaş’ın ölümüne çok üzülmüştü. İki şair Fahri’nin arka arkaya gitmesi bir başka elem ve keder… Üzülmemek, yanmamak elde değildir…

Son zamanlarda Fahri Sevil Ağbi rahatsızdı. Birkaç sefer Söke şairler ve yazarlar Derneği üyeleriyle ziyaretine gittik. Daha sonra bir daha hastaneye kaldırdılar. Bu kez bir ayağını kestiler. Kangren oldu diye. Bu durum onu çok üzmüştü. 27 Mart 2013 günü aramızdan ayrıldı. Eski Aydın Milletvekili eğitimci şair, yazar M. Kemal Yılmaz’ın acısı daha içimizde iken ( 10 Mart 2013 ) Fahri Sevil'in acısı yüreklerimizi bir daha dağladı. Bu acıya bir acı daha eklendi. Büyük bir kalabalıkla Hacılar Camii’nden cenaze namazı kılındı ve dualarla toprağa verildi. Bu cenaze töreninde herkesimden insanlar vardı. Çünkü Fahri Sevil, soyadı gibi sevilen, saygı duyulan bir insandı. Daha Türkçesi adam gibi adamdı… 

Fahri Sevil 1931 doğumlu idi. Söke Yeşil köy’de dünyaya gelmişti.1949 yılında Aydın Lisesine öğrenimine devam ederken bazı ailevi nedenlerden dolayı tahsiline devam edemedi. 1954 yılında vatani görevini ifa etti. 1957 yılında evlendi.

Şiir yazmayı, kitap okumayı çok seviyordu. Şiirleri çeşitli dergi ve seçkilerde yer aldı. Ticaret Borsası Meclis üyesi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği delegesi idi. Son zamanlarda ticaretle uğraşıyordu. Babası Mehmet Sevil’in kendisine armağan ettiği, Yeşilköy’de Cumhuriyetimizin 10. yılında Terzi Kâmil Serin tarafından yapılan ve Fahri Sevil’e emanet edilen 65 yıllık Türk Bayrağını Cumhuriyetimizin 75. Yılı münasebetiyle 30 Ekim 1998 yılında Söke Garnizon komutanlığına armağan etmişti. Yüreğinde bir vatan millet ve Atatürk sevgisi vardı.

Şairin dediği gibi " Baki kalan bu evrende hoş bir seda imiş"...

Geçen sene Ramazan ve Kurban bayramlarında birlikte idik. Her iki bayramda da yanına gitmiş ve ellerinden öpmüştüm. Bu yıl bu bayramlarda görüşmek kısmet olmadı. Sevgili Fahri Sevil ağabeyimize bu mübarek günlerde dualarımızla Allah’tan rahmet, dost ve yakınlarına, sevenlerine başsağlığı diliyorum. Sözümü onun bir şiiriyle sözlerimi bağlamak istiyorum:

VATAN SAĞ OLSUN

Daha önce

Her şey iyiydi, güzeldi

Acı bir gerçekle uyandı

Türkiye’ m !..

 *

17 Ağustos 1999 sabahı

Biranda

Kalplere acılar düşmüştü

Felaketin akıbeti

Helak etmişti

Güzelim Marmara’yı

 *

Binlerce kardeşimiz

Can verdi

Bu enkazlar altında

Bebeğini yitiren analar

Oğlunu, kızını eşini, kaybeden

Ana ve babalar

Gözyaşları dinmeyen sevgililer

Koşamıyordu arda kalanlar

Ne olacak bu halimiz diye

 *

Deprem

Acımasızca vurmuştu Marmara’yı

Kara bulutlar çökmüştü

Güzel yurdumun üstüne

Dost, düşman

Eli uzattı Türkiye’ye

Sineye çekip

El ele verdik

Yaraları birlete saralım dedik

Bu acıları paylaşıp

Vatan sağ olsun dedik…

 *

17 Ağustos 1999

FAHRİ SEVİL

 NOT: 24 Temmuz Gazeteciler Bayramıdır. Tüm gazeteci  meslektaşlarımızın bu  gününü kutlar, cümlesine sağlık  ve başarılar diliyorum....

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..