Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '07

 
Kategori
Eğitim
 

Bir fikrim/projem var

Bugün ilk ve ortaöğretimde okuyan 14, yükseköğretimde 2 milyon olmak üzere toplam 16 milyon öğrencimiz var. 72 milyon nüfusumuzun nerdeyse beşte biri. İlk, orta ve yükseköğretim okullarımız Mayıs ayı sonlarında -resmen olmasa da- fiilen öğretimi bitirir ve uzunca bir tatil dönemine girerler. Tatil dönemi, ilk ve ortaöğretimde Haziran başlarından Eylül ortalarına kadar olmak üzere üç buçuk ay, yükseköğretimde de yaklaşık üç buçuk ay sürer.

Tüm öğretmen ve öğretim elamanlarına tatil boyunca maaşları ödenir, binalar eskir ve öğrenciler tatil adı altında boşta gezer. Öğrenciler, öğretim yılı içinde edindikleri bilgi ve değerlerin büyük bir kısmını uzun süren yaz tatilinde kaybeder.

Çünkü;

-Yaz tatillerinde öğrencilerin bir kısmı, köylerde, kasabalarda ya da diğer şehirlerde yaşayan akrabalarının yanına gidip, bir süre sonra tekrar ailelerinin yanına dönerler ve okullar açılana kadar sokaklarda ya da evlerinin çevrelerinde zaman öldürürler.

-Bazı aileler çocuklarımız sokakta kalmasın, diyerek, çocuklarını bir usta yanına çırak olarak gönderirler. Çocuklar çıraklık yaptıkları sürede, işyerlerinde çalıştıkları kişilerden ve müşterilerden, nerdeyse istenmedik davranışların tümünü öğrenirler.

-Çocukların bazıları kavşaklarda mendil, pazarlarda satıcılık yaparlar.

-Bazı çocuklara da, suç örgütleri tarafından hırsızlık ve kapkaççılık yaptırılır.

Kısaca, yaz tatilinin çok uzun sürdüğü ülkemizde, çocuklar sokakta ve her türlü olumsuz etkilemeye karşı açık bulunmaktadır. Hatta birçokları da bu olumsuz durumlardan etkilenmektedir. Ailelerin ve öğretmenlerin bu konularda yaptıkları çalışmalar ne yazık ki etkisiz kalmaktadır.

Çocukların uzunca bir dönem ve sokaklarda kontrolsüz olarak yaptıkları tatilin olumsuz kazanımlarının yükünü öğretmenler çekmektedir. Örneğin, öğretmenler, okulların açıldığı ilk ayda, geçmiş yılda kazanılan bilgi ve değerleri öğrencilere hatırlatmakla geçirirler. Geçen bu süre de, öğretim için ayrılan zamanın azımsanmayacak bir bölümünü götürür.

Uzunca süren ve çocukların olumsuz davranışlar kazanmalarına neden Yaz Tatilleri, okullarda Yaz Okulları açılarak, hem çocuklar denektim altında tutulabilir hem de istendik birçok davranışlar kazandırılabilir.

Şöyle ki;

1.Yaz Okullarında, gelişim çağında bulunan çocukların çok sevdikleri, Resim-İş, Beden Eğitimi, Müzik gibi, görsel, sportif ve fonetik etkinliklere yer verilebilir. Böylece her çocuğun güzel sanatların bir alanında bilgi ve beceri kazanmaları sağlanabilir.

2. İmkanlar ne kadar zorlanırsa zorlansın, öğrenciler, tüm derslerde istenilen düzeyde yetiştirilememektedir. Örneğin Matematik dersi bunlardan biridir. Açılacak Yaz Okullarında öğrencilere, Matematik dersinin tüm bilgi ve becerileri kazandırılabilir.

3. Öğrencilerin büyük bir kısmı, özel dersanelere devam ederek, OKS ve ÖSS’ye hazırlanmaktadır. Yaz Okullarında sınavlara hazırlayıcı çalışmalar yapılabilir.

4. Başarısız olunan ya da notları yükseltilmek istenen derslerde, özel dersanelere gidilmektedir. Yaz Okullarında başarısız olunan ya da notları yükseltilmek istenilen dersler için öğretim yapılabilir.

5. İlköğretimde en büyük başarısızlık, birinci sınıfta yaşanmakta ve bu başarısızlık oranı yüzde kırklara kadar yükselmektedir. Birinci sınıflar için telafi öğrenimleri yapılarak, öğrenime yeni başlayan öğrencilerin başarısız olma nedenleri giderilerek başarılı hale gelmeleri sağlanabilir.

6. Okulöncesi eğitim, öğrenci başarısı üzerinde önemli bir etken olup, okulöncesi eğitime devam eden öğrencilerle, etmeyenler arasında en az yüzde otuzluk bir fark vardır. Öğrenciler daha okula başlamadan onlara sağlam bir eğitim temeli kazandırmada ve onları okula hazırlayarak öğrenci başarısını yükseltmede, okullarda açılacak Yaz Okulları bu önemli görevi yerine getirebilir.

Sonuç olarak, mevcut ilk ve orta öğretim okullarımızda, Yaz Okulları açılarak, öğrencilerimize; Okulöncesi Eğitim, Görsel Sanatlar, Fonetik Sanatlar, Sportif Etkinlikler alanında kurslar düzenlenebilir.

Açılması önerilen Yaz Okullarının tek ve en önemli gideri öğretmenlere ödenecek ders ücretleridir. 25-30 kişiden oluşturulacak sınıflarda, her öğrenciden, her saat için toplanacak bir YTL hem öğretmenin ders ücretini, hem de okulun işletme giderlerini kolayca karşılayabilir. Bu ders ücretini de her veli, kolayca karşılayabilir. Böylece hem çocuklar sokaklarda denetimsiz kalmaktan kurtarılabilir, hem de eğitim düzeyleri yükseltilebilir.
 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..