Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bir fincan orkide özütü içmenin dayanılmaz mutluluğu...

Bir fincan orkide özütü içmenin dayanılmaz mutluluğu...
 

Üzerinde dumanlar tüten, tarçın kokusu ile mis gibi kokan, sıcacık bir fincan salep benim için dayanılmaz bir içecektir. Uzun yıllar soğuk memleketlerde olmamdan belki de, salep içmek benim için kış aylarının vazgeçilmez bir alışkanlığı.

Salep, "orchidacea" familyasından orkidelerin yumrusundan elde ediliyor. Bir dönem basında sıkça salep yapmak uğruna orkidelerin yaşamlarının tehlikeye girdiğine dair yazılar çıkmıştı. Öğrendiğim kaynağa göre, Salep orkidelerinin sahip olduğu yumruların hepsi değil de, soyunu sürdürebilecek yumrusu bırakılarak, yumruları toplanırsa bu tehlikenin olmadığı belirtiliyor. Salep yapımında kullanılan orkideler, yurdumuzda özellikle Kahramanmaraş bölgesinde kendiliğinden yetişen bir bitki olarak biliniyor. Meşhur Maraş dondurmasının yapımında da salep kullanılması, bu dondurmanın özel tadını sağlıyor.

Salebin bileşiminde nişasta, şeker, yapışkan özelliği olan musilaj ve bazı azotlu maddeler bulunuyor. Pişerken salebi koyulaştıran işte bu musilaj maddesi. Salep pahalı olduğu için bazı firmalar, az salep, biraz daha nişasta ile kolaya kaçıyorlarmış. Bunu okuyunca bazen hazır paket halinde satın aldığım ve pişirince tadını sevmediğim saleplerdeki sorunu anladım.

Salep özellikle soğuk algınlığı ve öksürük durumunda yararlı bir içecek, çok eski yıllarda da besleyici etkisinden yararlanmak için denizcilere içirilirmiş. Tüm bu etkilerinin yanında, sıcacık bir fincan salep içmenin psikolojik olarak da olumlu etkisi olduğuna inanıyorum.

Yeni yılda en kısa zamanda bir bardak salep içmenizi diliyorum, tarçın kokulu günler sizinle olsun, sevgilerimle

http://tr.wikipedia.org/wiki/Salep

http://www.ogm.gov.tr/sincap/bitki/salep.htm

http://www.bigglook.com/biggmenu/images/salep.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..