Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '13

 
Kategori
TV Programları
 

Bir Garip "Derviş" ("Galip Derviş" dizisi üzerine…)

Bir Garip "Derviş" ("Galip Derviş" dizisi üzerine…)
 

Evet, biliyorum çok riskli yazılardır yeni diziler hakkında ilk düşüncelerin açıklandığı atıp tutmalar… Havalı cümleler kurup kendimizce en ağır eleştiri ifadelerini kullanarak, hiç gözlerinin yaşına bakmayız… Hele hele bir de taklit dizilerse onlar, daha en başta kaybetmişlerdir bizi ve biliriz ki rüştlerini ispat etmek, en az 10 – 15 bölüm, bilemediniz bir sezon sürecektir…

İşte, ‘ Galip Derviş ‘ dizisini elimde olmadan bu önyargılı düşünceler  eşliğinde seyrediyorum bir kaç haftadır… Her bölümde önce kendi öz eleştirimi yapıp, ondan sonra diziyle ilgili notlar almaya çalışıyorum… Elimde değil, karşımda düpedüz ‘ Monk ‘ ile ‘ The Mentalist ‘ dizilerinin melezi ve absürt bir kopyası var… Ne zaman hakkında az çok pozitif şeyler düşünecek olsam, orijinalden aşırılmış öğeler, balıktaki kılçık misali boğazıma gelip takılıyor ve beni var gücümle öksürtüyor…

GALIP dervişMesela en çok takıldığım ayrıntı olan, Galip’ in eşinin öldürülüşü ve bunun onda bir saplantıya dönüşmesi… Keşke, böylesi bir klişe ayrıntıya ihtiyaç duymasalar ve sıfır kilometre parlak bir fikirle diziye başlasalardı… Obsesif kompulsif bozukluk zorlamaları ise ‘ Monk ‘ un kıyısından bile geçmeyip ilkokul müsameresi ayarında kalarak, neredeyse her şeyden korkmakla bir tutulmuş ve bana göre çok iyi anlaşılıp sindirilememiş…

Bir de ilk bölümdeki 1 buçuk saatlik pilot uygulamasından sonra, dizinin hangi süreye ineceğini de çok merak etmiş, 1 saat civarına düşen süreyi görünce bunu ‘ Galip Derviş ‘ adına pozitif bir haber saymıştım… Ne de olsa ona tahammül edecek kişi bendim ve hayatta zebil edecek o kadar da çok vaktim yoktu…

Lütfen yanlış anlaşılmasın, daha en başta dizi hakkında % 100 olumsuz düşünceye sahip değilim, sadece yerli dizler için otomatik devreye giren % 100 olumsuz önyargıya sahibim… Yani, yukarıdaki size acımasızca gelebilecek sözlerimi o baştan kafada hazır bulunan soru işaretleri söyletiyor… Bunları haklı çıkaracak örneklerle karşılaştığımda da, savunma mekanizmam otomatikman devreye giriyor…

galip e yardımcı hülyaMesela ‘ The Mentalist ‘ deki kahramanımızı her defasında frenleyen ve dizginlerini tutmaya çalışan bayan karakterin, ‘ Galip Derviş’ de yardımcı kadın karakterine dönüştürülmesi… Tam anlamıyla yeni bir çözüm değil, ama dizinin geleceği ve biricikliği adına iyi bir deneme sayılabilir…

Yine ‘ The Mentalist ‘ deki iş bilir kadronun bir benzerinin, yarı aptal yarı şaşkın ne yaptığını tam olarak bil( e )meyen beceriksiz bir yan ekibe çevrilmesi… Belki komedi unsurları adına gelecek vaat ediyor ama her an muz kabuğuna basıp, en ufak sulandırmada yoldan çıkmaya aday bir sapa yol…

Bu güne kadar her defasında dizinin başına, bu ve bunun benzeri soru işaretleri eşliğinde oturuyor, çoğu zaman maçı berabere tamamlayarak yazımı bir sonraki haftaya erteliyordum… Herhalde bu hafta üst üste gelen beraberliklerden sıkılmış olacağım, dayanamadım aldım elime kağıdı, kalemi ve klavyeyi, yazdım Allah ne verdiyse…

galip in ekibinden ersin korkutŞu an takipteyim, bakalım Kanal D uleması benden önce tahammül edemeyip, önceki olumsuz örneklerde olduğu gibi, ‘ Galip Derviş ‘ e sıradan bir polisiye muamelesi yapıp, bir kaç bölümde bitiriverecekler mi diziyi… Buraya kadar Engin Günaydın ayırt edici oyunculuk yeteneği ile oldukça iyi idare etti… Karaktere kendi imzasını az çok atmayı başararak, yerli diziler arasında ‘ Galip ‘ karakterine iyi kötü bir yer edindirmeyi başardı…

Haydi hayırlısı diyelim daha emekleme döneminde olan sevgili dizimiz için… Demin de söylediğim gibi, bu nacizane çiziktirmeler ‘ Derviş ‘ in performansına göre bir yazı dizisine dönüşebilir… Eğer bir daha beni ‘ Galip Derviş ‘ diye gevelerken bulursanız ondandır, şimdiden haberini vereyim…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL 

http://www.hayatveinsan.com/bir-garip-dervis/ 

 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..