Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '15

 
Kategori
Güncel
 

Bir garip Neşet

Bir garip Neşet
 

Görsel internetten alıntı


Aşk biterse yorulur insan, 
ben ne zaman ölürsem Neşet yoruldu desinler...
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu 
Seninde gülbenzin solacak birgün..
Her canlının kalbi Allah'a bağlı 
Herkes ettiğini bulacak birgün!... (Neşet Ertaş)
 
Türküler yetim kaldı, öksüz kaldı. Tel koptu, beste yarım kaldı...Bozkırın tezenesi dediler..Oysa bütün ünvanına ve imkanlarına rağmen kendisini Garip olarak nitelendirmiş. Yapmak istediği herşeyi yapmış ama bir tek TRT'de program yapamamış tek sitemi bunun içinmiş..Mümkün olsaymış keşke..
 
25 Eylül' dü 2012 sosyal medya öldü haberleriyle dolup taşıyor..En güzel türküleri paylaşılmış sözleri hayatı..Türkünün kalbi durmuş..
 
Bu dünyadan bir Neşet Geldi Geçti..Hepimizin yüreğine hitap etmez miydi türküleri?
Ah Yalan Dünya' da, demiş, Yalandan yüzüme gülen Dünya' da..Sen beni göynümce mutlu mu sandın? Ben de gülemedim yalan Dünya' da diyerek seslenmiş...
Yare hitap etmiş; O ne güzel bir hitap şeklidir; Datlı dillim, Güler yüzlüm, Ey Ceylan Gözlüm.. demiş Neredesin Sen? Göremezsek sormaz mıyız gönlümüz gözümüz aramaz mı neredesin sen?
 
Dost Elinden gel Olmazsa varılmaz rızasız bahçanın gülü derilmez..diyor ne güzel söylüyor, gönül rızasız mutluluk olur mu?Kalpten kalbe bir yol vardır görünmez, Gönülden gönüle gider yar oy yar oy yol gizli gizli..Sevgi muhabbet ister Gel gizli gizli demiş kimseler görmeden..
Bazen canımız sıkılırda küseriz hayata sonra deriz ki Kendim ettim Kendim buldum..Eyvah deriz de yanarız peşi sıra..Garadır bu bahtım gara sözüm kar etmiyor yare..Yar duymaz görmez olursa bize hitap etmez mi Eyvah demez miyiz?
Leyla' ya seslenmiş Yazımı kışa çevirdin..bak gözümde yaşa Leyla deyip sitem etmiş..İçimizde Leyla'sı olan yok mudur?
Kadir kıymet bilmeyiz de aklımız başımıza gelince vah yanar tüteriz ya..Bilemedim gıymatını gadrini hata benim günah benim..körümüş gözlerim görmedi seni..demez miyiz?
 
Bağa gel bostana gel.. eger baban salmazsa yalandan hastalan gel.. Bir hoş seda...
Datlı dile güler yüze doyuulur mu doyulur mu?..Canana doyulur mu cananına kıyanlar hakkın gulu sayılır mı? Gönlün Cananına doyum olur mu?
Zahidem gurbanım oy gene bir laf duydum büküldü belim gelenden geçenden haber sorarım Zahidem bu hafta oluyor gelin... Yanık yürekli bir adamın türküsü Zahide..
Kıskanmaz mıyız  yari; Mühür gözlüm seni elden sakınırım kıskanırım, yağan gardan esen yelden der sitem etmez miyiz? 
Cahildim dünyanın rengine gandım hayale aldandım boşuna yandım seni ilelebet benimsin sandın ölürüm sevdiğim zehirim sensin evelim sen oldun ahirim sensin..En güzel sözdür evelim sendin ahirim sensin..
Yazarken bile dinliyorum.. Açalım mı bir Neşet Baba türküsü, yüreğimizin pasını silsin..
 
Cami Cemevi tartışmaları haberlerinden sonra Alevi kökenli olduğunu öldüğünde duydum, daha önce duymamıştım, ne farkederdi? Etnik kimliği, kökeni ilgilendirmiyor ki beni, yüreği Türküleri ilgilendiriyor! Aynı havayı solumuşuz, aynı toprağa ayak basmışız, aynı yürekle duymuşuz, görmüşüz..Başka da ne???
 
 “Kadınlar insandır, biz insanoğlu” demiş ne güzel demiş.. Kadına verdiği değeri yare seslenişinden ve bu sözünden anlıyoruz..İki büyük Nimetim var, Biri Anam Biri Yarim..Kadın-erkek eşit değil, kadın erkekten evveldir sözü de ona ait..Türkü çalıp söyleyen insanlar ince ruhlu güzel insanlardır..
"Vücut ölür ama ruhlar ölmez " Türkülerde yaşayacaksın Neşet Baba!
Bu Dünya' dan bir Neşet geçti; Her insanın hücresine hitap eder Türküleri..
Bağlamaya bir dünya sığdırmış..
Nur içinde yatsın..Büyük Usta..
 
Toplam blog
: 42
: 1010
Kayıt tarihi
: 04.03.15
 
 

Kimi susar, kimi çok konuşur, kimileri de yazar... Yazan olmayı, sevincimi, öfkemi, kavgamı, üzün..