Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '11

 
Kategori
TV Programları
 

Bir garip oğlan: Aref Ghafouri…

Bir garip oğlan: Aref Ghafouri…
 

( Not : Açıkçası, bu yazıyı burada yayınlayıp yayınlamamayı çok düşündüm... Çünkü şampiyonluk tahminimde bir sıra yanılmışım... Bana göre hala birincilik Aref ' in hakkıydı... Ama malesef halkım bilinmez ve anlaşılmaz olandan korktuğu için Sefa ' yı seçti... Saygı duyuyorum halkımın tercihine... Yanlız doğru bulmadığımın altını da kalın kalın çizmek istiyorum... Hoş bir nostalji olsun diye alıntılıyorum bu yazımı bloguma... Bir sıra farkla da olsa iyi tahmin ettiğim anlaşılsın herkesçe... Buyrun tadını çıkarın nostaljik yazımın efendim... )

Yetenek Sizsiniz’ in en büyük keşfi Aref Ghafouri hakkında çok çok olumlu düşüncelere sahibim… Bunun altını özellikle çizmek istiyorum… Çünkü ister internet ortamında olsun, isterse diğer medya platformlarında, bu harika çocuğa karşı bir karalama kampanyası başlatıldığını, ama tüm sempatikliği ve profesyonelliği ile, onun bu saldırılardan paçayı kurtarmayı becerebildiğini görüyorum…

Yok efendim tüm foyası ortaya çıkmış, aslında yaptığı insanları kandırmakmış, numaralarının şu şu defoları varmış, isterse herkes bu numaraları yapabilirmiş, mış mış mış… Aslı olsun olmasın ne saldırılar, ne alaşağı etme girişimleri görüyorum Aref’ e karşı… Gözlerime inanamıyorum şahit olduklarım karşısında… Diyeceğim o ki, bu hazımsızlıkların en temelde tek gerçekçi bir sebep var…

Biz masalsı hikayeleri ve mutlu sonları hiç sevmiyoruz… İşimiz gücümüz meyve yemek değil, meyve veren ağacı taşlamak ve çekilen acıdan zevk almak… Eğer özel bir değer ve nitelik bize ait değilse, hiç kimseye ait olmamalı, başka hiçbir varlık ondan faydalanamamalı… Ustalık gerektiren, maharete tabi girişimler yok edilmeli… Saydığım tüm özellikler, aslında masalsı başarı hikayelerinin vazgeçilmezleridir bildiğiniz gibi…

Hani fakir mağrur oğlan, kızın babasının ve kötü arkadaşlarının tüm engellemelerine karşın, zengin kızın gönlünü çalar ve evlenip sonsuza dek mutlu yaşarlar ya… Öyle bir mutlu sona tahammülümüz yok… Yada simit satarak sıfırdan iş hayatına giren birisi, muhteşem bir yükselişle kendi şirketini kurar ya… Asla izin vermemeliyiz bu semirişlere hemen yok etmeliyiz mucize sahibini…

Oysa ben bayılırım bu masalsı insan üstü efsaneleşmiş başarı hikayelerine… Nerelere gelebileceğimizin, imkansızlıklar içinde nasıl yükselebileceğimizin yol haritalarını içerir bu hikayeler… Ama görüyorum ki, karanlık güçlere yamanmayı pek seven bir kısım ahali, ya hayatları boyunca hiç masal dinlememişler ve ona inanmayı istememişler yada bu tür başarı hikayelerinden keyif alıp mutlu olmamışlar…

İşte Aref Gaouffuri’ nin hikayesi böylesi bir fair tale, yani bir peri masalı… O şeytani hayal avcıları da şans meleklerini pataklamaya yada öldürmeye çalışan cani ruhlu başarı düşmanları maalesef… Hani bir öbür alem hikayesi vardır anlatılan… Cehennemde kazanlar kurulur… Her millet ayrı işkence kazanlarına yerleştirilir ve başlarına birer zebani atanır… Ama gel gelelim Türklerin kazanına zebani bekçi konulmaz…

Diğer milletler itiraz eder… Efendim bu ne biçim çifte standart bize var onlara yok, adam kayrılıyor diye… Şöyle uzaktan bir seyredin bakalım gerek var mı zebaniye diye yanıtlarlar onları… Bir bakarlar, kazandan bir Türk çıkmak isterken, tam kurtulacağı anda diğer bir Türk, derinlerden onu gerisin geri kazanın içine çeker… Maalesef hala ülkemdeki insan manzarası kısaca ve özetle bu…

Güzel ve başarılı bir iş görmeyelim… Onu yok etmek için inanılmaz komplo teorileri kuruyor ve en kısa zamanda o kişinin sesini kesmeye çalışıyoruz… Bu nefretimizin hedefindeki son kurbanda Aref ne yazık ki… Yine de hala umutluyum… Çocuk öylesi engelleri aşmış gelmiş ki, bizim de çaremize bakacaktır… Çünkü onun bu başarı hikayesi, İran’ da sokakta giderken bir gazete parçası üzerinde bulduğu bir ilan ile başlıyor…

Ülkemize gelerek üniversite hayatına atılıyor… Türkçeyi kısa sürede sökerek içimizden biri olup çıkıyor ve yeteneklerini bir bir sergilemeye başlıyor… Bildiğiniz sihirbazlardan farklı olarak o bir zihinbaz… Hatta ortamın ve insanların nabzını çok iyi tutan bir mentalist… Kavram olarak ne ad takarsanız takın, o şeytana bile pabucu ters giydirebilecek beceriye sahip bir yaşam ustası…

Gösterilerinden etkilenmemek mümkün değil… Acun Ilıcalı’ yı, Hülya Avşar’ ı ve Ali Taran’ ı aynı anda tepe takla ettirecek kaç kişi var şu dünyada… Kendisini zevkle ve merakla izlemeye devem edeceğimi belirtip, bu yıl ki Yetenek Sizsiniz yarışmasının galibi olacağını da şimdiden ilan ediyorum nacizane… Bunu da buraya yazdım efendim…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/bir-garip-oglan-aref-ghafouri.html

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..