Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Bir garip Orhan Veli

Bir garip Orhan Veli
 

Yakın zamana kadar değerli şairlerimizden ORHAN VELİ KANIK' ın şiirlerinin yorumunu yapmakta zorlanırdım.

Mısralara dökdüğü anlatımlarında herkesin karşılaşması muhtemel dertleri söylenemeyenleri, anlatılamayanları olduğunu yeni yeni keşfettim.

Çocuğunuzun ev ödevi belki vesile olabilir onu araştırmaya.

Belki de kazara duyarsanız bir şiirini o çooook büyük sanatçının anlatımından.

MÜŞFİK KENTER ustadan. Ama diyorum ya kazara duyarsanız. İçiniz bir tuhaf olur.
Birisi tutsun beni kollarımdan dersiniz. Ya da en yakın duvara yaslanırsınız. Helin Avşar ın kaset çıkarmasını sabırsızlıkla bekleyen "sanatsever!" insanlara da sahibiz maalesef!

Hatta MÜŞFİK KENTER ustanın büyülü sesini dinlediğinizden kuşkuluyum. Ama çok geç kalmış sayılmazsınız. Müzik marketlerde bulamazsanız bile edinme çareleri malüm!

Halkımızın müzik tercihleri açısından pek çok karşılaştırma yapmak mümkün. Neşelenme adı altında argo sözlerin olduğu rezil kulak tırmalamaları. Hüzünlenme amaçlı dinlenen kahır dolu arabesk çığlıklar.

Hepsi de çok çok satmaktalar.

Tüm bunları ORHAN VELİ KANIK şiirlerinin MÜŞFİK KENTER in büyülü sesinden dinlemekle aynı kefeye koyabilirmiyiz?

Ama satış rakamlarını karşılaştırmak gerekirse aralarında çok satanlar fiyaskosu yaşanacağını bile düşünürüm.

Örnek olarak seçtiğim iki şiiri MÜŞFİK KENTER in anlatımıyla hayal ediniz lütfen?

DEDİKODU

Kim söylemiş beni
Süheyla'ya vurulmuşum diye?
Kim görmüş, ama kim,
Eleni'yi öptüğümü,
Yüksek kaldırımda, güpe gündüz?
Melahat'i almışım da sonra
Alemdara gitmişim, öyle mi?
Onu sonra anlatırım, fakat
Kimin bacağını sıkmışım tramvayda?
Güya bir de Galataya dadanmışız;
Kafaları çekip çekip
Orada alıyormuşuz soluğu;
Geç bunları, anam babam, geç;
Geç bunları bir kalem;
Bilirim ben yaptığımı.
Ya o, Mualla'yı sandala atıp,
Ruhumda hicranını söyletme hikayesi?

ANLATAMIYORUM.

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Göz yaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..