Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '12

 
Kategori
Kitap
 

Bir Gençlik Hikayesi ve Fahri Ersavaş

Bir Gençlik Hikayesi ve Fahri Ersavaş
 

Fahri Ersavaş'ın yeni şiir kitabı - Bir GENÇLİK Hikayesi- 2012.


Fahri Ersavaş Cumhuriyet dönemi şairlerimizdendir. Yaklaşık yarım asırdır sanatla, edebiyatla ve şiirle uğraşan bir gönül eridir. Zaman zaman sanat ve kültür etkinliklerinde bir araya geliyoruz, sohbeti hoş bir gönül ve kültür adamıdır. Sanatımıza, kültürümüze âşıktır. Anadolu’ya sevdalıdır. Yurdunu, milletini candan seviyor. İçinde yaşadığı toplumun geleneklerine, inançlarına ve de yaşayış tarzına saygılıdır, milli değerlerimize bağlıdır. Şu anda masamın üzerinde bir şiir kitabı vardır.İstanbul'dan bana  gönderip armağan etmişlerdir. Bu güzelim has duygulu şiir kitabından dolayı ve  beni unutmadıkları için teşekkür ediyor,sevgili öğretmenime saygılarımı arz ediyorum. Birkaç gündür döne döne bu şiirleri okuyorum.

Ersavaş’ın akıcı, yalın ve duru bir Türkçesi vardır. Şiirlerinde ağdalı yabancı ve anlaşılmaz sözcük bulamazsınız.Henüz yakası açılmamış şiirlerle karşılaşırsınız.Dizeleriarasında sizleri üzecek, rahatsızedecek çalı,çırpı, deve dikenini bulamazsınız. Naif dizelerin şairidir Fahri Ersavaş.Şiirlerinde anılarını, özlemlerini, aşklarını, sevgilerini, yalnızlıklarını, dostlarını, arkadaşlarını ve sevdiklerini bir bir anlatmaya çalışıyor. Bunları yazmaya çalışırken Atatürk’ü de unutmamıştır. O bir eğitimcidir, bir öğretmendir, gerçek bir yurtseverdir. Nasıl Atatürk’ü unutabilir ki? İşte Ankara’ya gittiği bir günde ANITKABİRDESİN adını taşıyan şiirinde bir bakın ki nasıl sesleniyor bizlere ozanca:
 
Anıtkabirdesin
 
O Anıtkabir ki, bir vatan sanki
 
Şehit kanlarıyla yoğrulmuş toprağı
 
Senin savaştığın cephelerden alınmış
 
Senin ayak bastığın beldelerden
 
19 Mayıs güneşinin doğduğu
 
Tarihi Samsun’dan
 
Hatay’dan, Hakkâri’den, Edirne’den
 
İzmir’ den, Dumlupunar’dan
 
Ve
 
Doğunun sarsılmaz kalesi
 
O şanlı topraklardan…( s -14 )
 
Bu şiirde de görüldüğü gibi Atatürk’ün sevgisinin yanı sıra birleştiricidir, yapıcıdır, Edirne’den Hakkâri’ye koca Türkiye’yi dizelerinde sarmalayıp kucaklıyor.  Vatan bir bütün halinde sevmeye çalışıyor. Bir yerde öğretmenlik görevini yapıyor. İnançlıdır ve dik bir duruşu vardır. Yıkıcı ve bölücü değildir. İsyankârda değildir. Fahri Ersavaş aşkı ve sevdayı da çok iyi anlatıyor. Geçmiş günlerini, aşklarını ve sevdalarını  “AŞK BUDUR “  adını taşıyan şiirinde şu güzelim dizelerle anlatmaya çalışıyor: 
 
O gün tophane de rastladım sana
 
Göz ucuyla bile bakmadın bana
 
Dünü bir düşünüp hatırlasana
 
 Ne kadar sevmişti seni bu gönlüm
 
Bu aşktır güzelim, aşk budur gülüm
 
Gölerin yeşildi, saçların sarı
 
Gençtik, yaşıyorduk henüz baharı
 
Harcadık sebepsiz nice ayları
 
Boşuna sevmedi seni bu gönlüm
 
Bu aşktır güzelim, aşk budur gülüm. ( s.19 ).
 
Şair Fahri Ersavaş, değerli hayat arkadaşı eşinin  ölümünün 10. yılında onu anmak ,anılarını  yaşatmak onulmaz bir duygu halesi içinde gel görün ki özlemle neler yazıyor?
 
Mavi gözlerinin içi gülünce
Yeniden gelirdim sanki dünyaya
Mutluluk yaşardım bütün gönlümce
Aldırmazdım geçen haftaya, yaza
 
+++
Ne kadar güzeldi seninle günler
Kapladı içimi şimdi hüzünler
Hayalinle dolu bu evde her yer
Acelen neydi  böyle erken gitmeye?
 
+++
Birakıp gittiğin bir karlı gündü
Tamiri olmayan hasarlı gündü
Ruhumu dağlayan en  harlı gündü
Şimdi yalnız kaldım yollarda yaya...( .s.21 )
 
Evet şair Ersavaş sevgili hayat arkadaşı Lütfiye  Ersavaş'ın ardından bunları böyle acı acı  yazıyor. Hüzün dolu, anlam yüklü dizeler. Değerli şairimize geçte olsa başsağlığı ve değerli hayat arkadaşına Allah'tan rahmet diliyorum. Yalnız kalmak elbette kolay değildir.
 
Fahri Ersavaş şiirlerinin bir kısmını serbest, bir kısmını da hece ve kafiyeli, ölçülü olarak yazıyor. Şiirlerinde genelde hece ve ölçü kaygısı yoktur. İçinden geldiği gibi yazıyor. Fazla abartmalara ve anlaşılmaz imgelere manasız şiirlere yer vermiyor. Sanatı sanat için yazmaktan çok, sanatı toplum için kullanıyor. Sevgiden ve barıştan yanadır. Şiirlerinde milli ve manevi değerlerimize son derece bağlıdır. 
 
Peki, bu kadar güzel şiir yazan Fahri Ersavaş kimdir?
 
Fahri Ersavaş, 1920 yılında Sakaryan’nın Geyve ilçesinde doğdu. İlköğrenimini Geyve Kemalpaşa ilkokulunda, ortaöğrenimini Bursa Tophane Meslek lisesinde, yüksek öğrenimini Ankara’da Erkek Yüksek öğretmen okulunda tamamladı. Öğretmenlik mesleğine Edremit’te başlardı. Buradan Ankara Yedek Subay Okulu’na atandı. Vatani görevini yedek subay olarak Erzincan’da tamamladı. Terhisten Sonra Uşak Meslek Lisesinde görev yaptı. 1977 yılında kendi isteğiyle emekliye ayrıldı.
 
Emekliden sonra Denizcilik ocağında idare müdürlüğü, Sonra Carlo –Erba İlaç fabrikasında 12 yıl daha çalıştı.
 
Fahri Ersavaş küçük yaşta şiir yazmaya başladı, ilk şiirleri 1940 yılında Yeni Mecmuada yayımlandı. Daha sonra Yedigün, Yarımay, İstanbul, Varlık, Her hafta, Bayrak, Orkun, Türkeli, Gurbet, Aras, Türk Sanatı, Çağrı, Yeni Defne, Toprak, Ocak, Tarla, Milli Işık; Ötüken, Size, Yesevi, Türk Dili, Sarızeybek gibi sanat ve kültür dergilerinde yayımlandı.
 
Fahri Ersavaş’ın Türk edebiyatına kazandırdığı eserleri:
 
Şiir kapları: Kırçiçeği, Yüzüncü Yıla Şiirler, Sularda Yüzen Dallar, Çanakkale, Çanakkale, Antoloji olarak:  Kıbrıs Şiirleri Antolojisi, Çanakkale Geçilmez Şiirleri Antolojisi ve Hamasi Türk Şiiri Antolojisi gibi kitapları yayımlanmıştır.
 
Şair Fahri Ersavaş hala yazmaya devam ediyor ve yaşamını İstanbul’da sürdürüyor. Bu güzel çalışmalarından dolayı tebrik ediyor, sözümü " MEHMETÇİK SESLENİYOR"  adını taşıyan şiirinden bir iki dörtlükle son veriyorum:
 
Şan ve şeref dolu, benim geçmişim
 
Kaç feleğin çemberinden geçmişim
 
Vey  Nehrin’den Tuna’dan su içmişim
 
Bağımsızlık benim, yaşam tarzım hey!
 
*
 
Dünya bana dar gelirdi bir zaman
 
Savaşta düşmana vermedim aman
 
Soyumun her ferdi yiğit kahraman
 
Bağımsızlık benim, yaşam tarzım  hey!
 
*
 
Tüm dünya bir olup saldırdı bana
 
Her cephede karşı koydum düşmana
 
Ayak bastırmadım aziz vatana
 
Bağımsızlık benim, yaşam tazım  hey!
 
*
 
Gemiler batırdım Çanakkale’de
 
Diz çöktürdüm yedi ünlü devlete
 
Düşmedi ulusum asla zillete
 
Bağımsızlık benim, yaşam tarzım hey!
 
*
 
Mustafa Kemal’in hep izindeyim
 
Bugün eskisinden daha zindeyim
 
Gözlerim hududa ve tetikteyim
 
Bağımsızlık benim tarzım Hey!
 
*
 
Hesabını iyi yapsın o düşman
 
Akmağa hazırdır damarımda kan
 
Ya benimdir, ya kimsenin bu vatan
 
Bağımsızlık benim yaşam tarzım hey! … ( s.132 133 )
 
Fahri ERSAVAŞ
 
Bir GENÇLİK Hikayesi / Şiirler - İstanbul 2012.  
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..