Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '06

 
Kategori
Kitap
 

Bir Geyşa'nın anıları

Bir Geyşa'nın anıları
 

Gerçekten de büyüleyici, sürükleyici ve... okumaya başladıgınızda elinizden bırakamayacagınız bir Arthur Golden kitabı..

Genelde kitap alırken Türk yazarları tercih ederim. Yaşar Kemal... Kemal Tahir... Zülfü Lİvaneli... Ve Hıfzı Topuz severim. Yabancı yazarların yazdıkları kitaplara karşı garip bir önyargı vardı önce. Kitabı okurken, anlatıma hakim olamayacakmışım... Kitaba giremeyecekmişim gibi hissederdim kendimi.

Bu okudugum ikinci yabancı yazar daha önce de, Maeve Bınchy okumuştum ilk kez.. ''Aşk bir Kere''.. Kitapta çok seçiciyim.. Güzel kitap seçmesini de bilirim.. Ve okudugum kitapların etkisinde kalırım... O kadar girerim kitabın içine... Ta ki yeni bir kitap okuyana kadar onlarla yaşarım..

Bir Geyşa'nın Anılarını okurken de, sanki ben de Sayuri'nin peşinde gezdim. Onunla gittim her yere. Acılarına şahit oldum birebir... Bir erkeği mutlu etmeyi ögrenmek adına çektiği zahmetleri neredeyse ben de çektim ve bir Geyşa olmasını dört gözle bekledim... Sonunda, her japon kızında olmayan, etkileyici gri gözleriyle diğer geyşaların arasına girdi de.. Erkeklerin başını döndüren bir geyşa oluverdi..

Kitabını okuduktan bir süre sonra da filmini seyrettim. Kitabını okudugum kadar keyif aldım... Sayuri'nin güzelliğini ve başkanın nasıl biri oldugunu merak etmiştim... Filmi izlerken gördüm ki, kitaba girebiliyorsanız, hayal gücünüzü zorlarken az çok benzetebiliyorsunuz

Peki ya;

Biz kadınlar neden, bir erkegin dikkatini çekmek adına çabalarız... Ve onu mutlu etmek adına neden her şeye katlanırız? Yeter ki o rahat etsin mutlu olsun isteriz... Hatta... Daha genç kızlığımızda başlarız nasihatlar almaya.. ''Aman kızım evlendiğin zaman kocanı hoş tut, aman geçimli ol''. Ve.. Evliliğimizde eşimizin, evimizin geyşası oluruz nerdeyse..

Evliliklerde esas olan ''erkek''gibi görünse de,aslında evin temel taşı kadındır bana göre.. O taşı yerinden kaldırıp attıgınızda.. Eviniz sarsılır.. Veyahut yıkılır dogru degil mi?

Yuvayı ''dişi kuş yapar'' denir ya.. Öyle.. Dişi kuş yapar ve bazen de dişi kuş bozar.. Bu hep böyledir.. Bir Geyşanın anılarını hala okumadıysanız muhakkak okuyun derim..

Sevgi'yle..

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..