Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '10

 
Kategori
Anılar
 

Bir Gümrük kaçakçılığım!

Yemendeydim.

Arkadaşın biri bir tane müzik seti almıştı üç yüz dolara! Getirip Türkiye’de satmakmış niyeti. Gümrüğe tabi olduğunu duyunca canı sıkılmıştı. Radyolu çift kasetçalarlıydı ve longplay de çalıyordu.

Hoşuma gitti görünce.

“Ver iki yüz elli dolar al!” Dedi.

Bir ay kadar kaset dinledim onda. Türkiye’ye döneceğim zaman babam “al götür bunu” dedi. “Neyse gümrüğü verirsin. Olmasa bırak git.”

Ambalajına bile koymadım. Bir bavula yerleştirdim sadece. Kesin alıkoyarlar diyordum.

Yemen gümrüğüne geldik. Uçak beş saat rötar yaptı. Bavulları uçağın bagajına kendimiz yerleştirdik. En üste koydum bavulu, kırılmasın diye.

Patron ve bendim Türk yolcu olarak. Patron da bana kızıyordu.

“ Gümrüksüz satış mağazalarından alsaydın ya. Burada daha ucuzdur bunlar. Bir de gümrük alacaklar senden!”

O sıralar beş yüz mark’a kadar gümrük mağazalarından alışverişte muafiyet vardı.

Patron “gel Ahmet, bizim kıza bir müzik seti alalım mağazadan” dedi.

Bir tane seçti aldı. Dolaşırken güzel bir müzik seti gördüm.

“Abi bu daha güzelmiş. Bunu da alsana!”Dedim.

Onu da aldı. Yalnız limiti dolmuştu.

“Benim pasaportuma işlersen olur mu?”

Benim pasaportuma işledi mağaza görevlisi.

Bomboştu çıkış. Tam çıkıyoruz görevlinin biri bağırdı.

“Kontrol edildi mi sizin bavulunuz?”

Benim müzik setim altta, patronun müzik seti üstte arabada.

Çıkardım faturayı verdim görevliye!

“Tamam, geçebilirsin hemşerim!”

Geçtik!

Patron “Ulan Ahmet!”Dedi. “Kendi müzik setini kurtarmak için ikinci bir müzik seti aldırdın değil mi bana?”

“Sen de benim pasaportu kullandın Abi!” Dedim!

Taksi parasını da ödedi!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..