Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Bir gün kuşlar gibi...

Bir gün kuşlar gibi...
 

Bir gün sevda sardığında seni... Kimi?.. Mesala seni. Olmaz mı dersin?.. ''O ''bir gün''ü ben yaşadım, bitti mi diyorsun... İyi ne güzel, darısı hepimizin başına.

Bir gün sevda sardığında/Yüreğini yakar aşk ateşi... Kimi yakar?.. Mesela seni. Yok, yakmaz mı diyorsun. İyi yakmasın seni ama bizi de yakmasın. Darısı başımıza olsun.

O bir gün, o sevdanın sardığı an... Bir kereyle sınırlı olsa... Öyle olmuyor bir kereyle sınırlı olmuyor. Bir gün ve o an, sarıp kalıyor. Varsın sarsın ve varsın kalsın. Kerem gibi, Elif ile Yaralı Mahmut gibi, Tahir ile Zühre gibi... Bu kitapları cami önlerinde alırdık, okurduk, filmlerine giderdik; gezgin aşıklar anlatırlardı, yazardık... Gezgin aşıklar dediğim köye gelen misafirlerdi, gençken yanmış yakılmış belli ki ve Aşık Veysel'in dediği gibi ''Seversen ve kavuşamazsan aşk olur.'' dediği türden. O köy misafirlerinden sevdası aşk olanlar anlatırlardı, Arzu ile Kamber sevdalarını. Babam muhtardı, köyün çoğu misafiri bize gelirdi. Komşu köyün okuluna gitmiş, okur yazar olmuşum. İyi de okuyorum. Ben de adamın burnunun dibinde dinliyorum. Anlatım bitiyor, komşular evlerine, misafir ayak yoluna gider gelir ve o da yatağına... Bense doğru neneme, baştan sona anlatırım dinlediklerimi... Nenem evinin direğini Sarıkamış Cephesi'nde şehit vermiş, onun yüreği yaralı... Nenem ağlar ama ben mutluyum, kolay mı koca sevda destanlarından birini daha anlatmışım neneme... Yüreği yanık neneme... Nenemi ağlatmışım yeniden... Nenem ağlamışsa ben biliyorum ki bu sevda destanını adamakıllı anlatabilmişim.

İşim bitmezdi benim, ertesi güne kalırdı asıl işim.

Ertesi gün babamın muhtarlığından kalma koco koca defterlere yazardım, bu kez de dinlediklerimi... Yazdıklarımı neneme gösterirdim, nenem okuma bilmezdi, çevirdiğim sayfalara bakardı ve bu kadar çok yazıyı nasıl yazdığıma şaşar bir o kadar da mutlu olurdu yaptığım bu yazı işinden. Amcamlara, halama, gelen giden herkese gösterirdi yazdıklarımı... Mutluluğum daha çok artardı benim, şaşıp kalanların sayısı da...

Bir gün ve o an!.. O bir gün ve o an sarar sevda birilerini, sormadan, sorgulamadan... Tehlikesi, zorluğu da buradan başlar; düşünceyi ölçüp tartmayı düşündürtmez insana... Alır, sürükler kor ateşine ve yakar...

O bir gün kuşlar gibilik durumu şiirleştirelim:

Bir gün sevda sardığında seni

Yüreğini yakar aşk ateşi

Mutlu olamazsın hiçbir yerde

Bahane bulursun

Sana söylenecek her söze

Ve yalnızca uçasın gelir sevdiğine

Kuşlar gibi...

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..