Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '06

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Bir gün sizin de ihtiyacınız olabilir

Siz hiç hayatınızda kan bağışında bulundunuz mu? Eğer bulunmadı iseniz, günün birinde bir yakınınız ya da siz kana ihtiyaç duyduğunuzda, doğru Kızılay'ın kapısını çalıp eğer ellerinde kan yoksa nereye başvuracağınızı şaşıracaksınız. Belki de bu arada hastaniz yada siz hayatta olmayacaksiniz artik. O zaman anlayacaksiniz ki kan denilen nesne sadece insan vucudu tarafindan uretiliyor ve o bagisladigi surece ondan yararlanma imkani oluyor aksi halde ihtiyaciniz oldugu anda elimizde yok cevabi ile karsilasip saga sola saldirarak ne yapacaginizi sasirip caresizlik icerisinde o gune kadar kan bagisi yapmamanin ne kadar ihmalkarlik oldugunu fark edeceksiniz.

Bugune kadar boyle birsey gelmedi basima bazen kan bagisinda bulunurken, gorevli ve hasta sahibi arasindaki tartismalara sahit oluyorum. Hasta sahibi caresizlik icerisinde, hemsire de ayni durumda ama birbirlerini anlamalari soz konusu degil; iki tarafta savunmada. Kan almakla is bitmiyor alinan kanlarin labarotuar testlerinden gecmesi gerekiyor. Yoksa AIDS gibi olumcul hastaliklarin bulasmasi soz konusu.

Eger ihtiyaciniz oldugunda kan bankasina ugradiginizda, ihtiyaciniz olan kani bulmak istiyorsaniz, uc ayda bir Kizilay`a ugrayarak kan bagisinda bulunun, goreceksiniz ki fiziken ve ruhen rahatlayacaksiniz. Dusunun verdiginiz kanla yeni dogan bir bebegin, kaninda sarilik oldugu icin kaninin degismesi gerekiyor ve sizin bagislamis oldugunuz kanin sayesinde bebek yasamina devam ediyor boyle bir duyguyu hic tattiniz mi evet ben tattim. Yalniz bir hata yaptim kan bagislagim ailenin adresini almamakla, yillar sonra benim kanimla yasayan kisinin durumunu gormek isterdim. Sonradan aklima geldi bu mevzuu ama cok gecti. 50 nci kez kan bagisinda bulunmanin mutlulugunu yasiyorum. Haftaya yine bagista bulunacagim, o kadar guzel duygu ki anlatamam, gelin hep beraber kan bagisinda bulunalim, ben vucuttaki kani trafikteki arac sikisikligina benzetiyorum. Vucut surekli kan uretiyor fakat kan damarlarda kaldigi surece kanin hareket alani daraliyor. Kan vermekle hem kendiniz saglikli kiliyor hemde baskalarina yasam sansi veriyorsunuz. Gelin bu mutlulugu hep beraber yasiyalim

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...