Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir günde 150 YTL kazandım..!!!

Bir günde 150 YTL kazandım..!!!
 

Her ailenin malum 2-3 yılda bir evi boya badana yapma krizi tutar. Evin her köşesi toplanır, bir boyacı bulunur ve evin büyüklüğüne bağlı olarak bu göçebe hayatı birkaç gün sürer. Boyanın bitimini takip eden yaklaşık bir hafta içinde de burnunuzdan boya kokusu pek eksik olmaz.

Bizde aile olarak bu sene bu kervana katıldık. Ancak evin boyanmasını da bahane bilip evin yerleşim düzeninde bazı değişiklikleri öngörüyorduk. Bunlardan en önemlisi yatak odasındaki L şeklindeki giysi dolabının karşı duvara alınmasıydı. Bu sadece sök yeniden birleştir olmayacaktı, çünkü karşı duvarın yapısı dolabı bire-bir kurmaya elverişli değildi. Orjinal kurulumda köşe bölmenin sol tarafında biri ikili, biri tekli olmak üzere üç bölme, sağ tarafında ise bir ikili bölme vardı. Yeni yapıda ise köşenin sağ tarafına dört bölme gelecek, sol tarafta bir tek bölme kalacaktı.

Masko' da dolabı aldığımız büyük mobilya üreticisi firmanın bayisine uğradık. Durumu anlattık. Tamam yaparız dediler, ancak karşılığında sadece ve sadece 150 YTL istiyorlardı. 150 YTL, işi düşündüğümde gerçekten iyi paraydı. Kendimi düşündüm, bunca yıldır mühendislik yapıyorumdum, milyon dolarlık sistemlerle uğraşıyorumdum, ancak benim günlük maaşım bile bu kadar değildi. Önce işe bir bakıp öyle karar vermek gerekti, zorluklarına bakıp işin altından çıkıp çıkamayacağımı düşünmeliydim. Bu nedenle tedbiri elden bırakmayıp irtibat telefonlarını alıp çıktık.

Eve gelir gelmez ilk işim dolabı analiz yapmak oldu. Yapısını inceden inceye gözden geçirdim. En büyük sıkıntı kapıların ayarlanmasıydı, ancak kapılar daha önce ayarlanmış olduğu için delikleri merkezleyip kapıları yerine takmak yeterli olacaktı. Bölmelerin farklı dizilimi köşe duvarların yer değiştirmesini gerektiriyordu. Ancak dolaba ait her yan duvarın standart olması, deliklerin bile aynı olması çok iyiydi. Bu nedenle dolab içindeki her ekipmanı rahatlıkla yer değiştirebilirdim. Sonuç:

"Ben bu işi yaparım..!"

oldu. Önce işin adımları düşündüm, güleceksiniz ama iş yerinden gelen alışkanlık, resmen bir proje planı çıkardım. Neyi nasıl sökerim, hangi sırayla takarım tek tek düşündüm. Ardından proje planı üzerinden adım adım gitmeye başladım. ALLAH' tan evde ekipman anlamında herşeyim vardı. Pilli torvidadan, matkaba kadar herşey elimin altındaydı. Öyle ya iyi bir proje planında ekipman olmazsa olmazdır, aksi halde iş yürümez. Bir pazar akşamı ve bir de pazartesi akşamı yani toplamda bir günde proje, pardon dolap bitti. Şu an cebimde kalmış 150 YTL' nin sıcaklığını hala hissedebiliyorum. Bir günde 150 YTL para kazanmıştım, güzel iş. Sizin de varsa bu tür işleriniz neden olmasın:)))

"Bazen işler tahmin ettiğimizden daha basit veya daha zor olabilir. Önemli olan ne yapıp ne yapamayacağımızı çok iyi bilmemizdir..!"

Hoşcakalın....

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..