Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '19

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
51
 

Bir Güzide Taranoğlu Vardı (2)

Güzide Taranoğlu’ndan söz ederken bir anımdan da söz etmek istiyorum. Dedim ya Şair Güzide Taranoğlu’nun Ankara ‘da çok zengin bir kültür çevresi vardı. Değerli eşi Dr. Bilal Taranoğlu ‘da her zaman maddi ve manevi açıdan hep yanında olurdu.  Zaman zaman Ankara Çankaya’daki evlerinde sanat ve kültür etkinlikleri düzenler ve sanatçı dostlarını davet ederdi.  İşte böyle bir etkinlikte bulunmak bana da kısmet oldu.

Tarih 2 kasım 1974. O yıllarda ben de Mardin ili, Kızıltepe ilçesinin bir dağ köyünde çiçeği burnunda heyecan dolu dolu bir öğretmenim.  O yıllarda Ankara’da yayımlanan Hisar, Gülpınar, Karınca dergisini de izliyorum. Yine o yıllarda Ankara’da yayımlanan yerel gazetelerin sanat ve kültür sayfalarında ulaşabiliyor, şiir ve yazılarım çıkıyordu.  Örneğin bu gazetelerden Başkent, Hür Anadolu, Bugün, Tasvir, Yeni Tanin ve Memleket gibi gazetelere hiç yabancı değildim.  Benim de birçok sanatçı dostlarım vardı.

Bir gün Ankara’dan Güzide Taranoğlu bana ufak bir posta kartı göndermişlerdi.  Bu posta kartında aynen şunlar yazılı idi:  “Sevgili oğlum Abdülkadir Güler, 2 Kasım 1974 günü Ankara’da evimizde ünlü bayrak şairimiz Arif Nihat ASYA onuruna bir şiir etkinliğini yapacağım. Bu etkinlikte senin de aramızda bulunmanızı istiyorum” diyordu.  Bunun üzerine hemen ilgililerden (İlköğretim Müdürlüğü’nden)  beş gün izin aldım ve anılan tarihte Ankara’da hazır bulundum. Zaten Ankara’da Kayın pederlerim ve baldızlarım vardı. Onları da bu vesile ile ziyaret ettim… Bu bakımımdan da otele filan gitmiyordum. Ben Mardin Kızıltepe köylerinde öğretmenlik yaptığım günlerde İstanbul olsun, Ankara olsun sanat ve kültür çevrelerinden birçok  yayın organı bana geliyordu. İstanbul’da Nurettin Topçu’nun Hareket dergisi,  Tahir Kutsi Makal’ın Tarla Dergisi, Yaşar Nabi Nayır’ın Varlık Dergisi Nuşin Kavukçuoğlu‘nun Eflatun dergisi bana geliyordu.  Ankara’da ise Mehmet Çınarlı’nın Hisar, Halil Soyuer’den Çaba,  Feyzi Halıcı’dan Çağrı dergisi ve Necdet Buluz’ dan, İrfan Ünver’den  Hür Anadolu, Başkent  ve İsa Kayacan’dan  İlkan San’dan Memleket, Bugün, Tasvir ve Yeni Tanin gazeteleri  geliyordu.  Yeri gelmişken beni yalnız bırakmayan bu saygıdeğer arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Bunların içinden İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Necdet Buluz, İsa Kayacan ve İlkan San’dan hemen hemen her iki, üç günde bir bana postaları dergi ve gazeteleri geliyordu.       

Şimdi 2 Kasım 1974 şiir gecesine dönüyorum. Aradan 45 yıl gibi bir zaman geçti.  O günlerde doğup büyüyenler şimdilerde torun torba sahibi oldular. Yarım asır gibi bir zaman dilimi içinde neler geldi, geçti.  Ancak bu tarihi günü hiç unutmadım…

Kimler vardı bu kutlu ve mutlu gecede:  Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Ev sahibi Güzide Taranoğlu ve eşi Dr. Bilal Taranoğlu,  Şair Arif Nihat ASYA, Mehmet ÇINARLI, Halide Nusret ZORLUTUNA, ( Halide N. Zorlutuna’nın kızı ) Emine Işınsu ÖKSÜZ,   Işınsu, Abdullah SATOĞLU, İrfan Ünver NASRATTINOĞLU, Yaşar Faruk İNAL,  Osman ATTİLA, Sabahattin ÇANKAYA,  Emekli Tank Albay  Enver TUNÇALP, Coşkun ERTEPINAR,  H. Fethi GÖZLER,  Şahin kaya DİL, Fugen TOPSEVEER, Yahya AKENGİN,  Gazeteci Necdet   BULUZ, Ahmet Nedir CANER,  Sadık Necati Ok,  bunlar katılanlardan bazıları idi…O gece A. Nihat ASYA  onuruna şiirler okundu ve hatıralar anlatıldı. Bir ara Hisar dergisinin sahibi  Mehmet ÇINARLI  aynen şöyle dedi:”Arkadaşlar böyle geceleri  hazırlamak elbette kolay değildir.  (Bu gece  hem de  yemekli idi), Güzide  Taranoğlu bunu    büyük bir konukseverlik içinde başarmıştır. Bizler bunu asla yapamayız.  Bu açıdan dolayı Şaire Güzide Gülpınar’ı kutluyorum “ dedi.    Gece dev herkes birer şiir  okumuştu, sıra bana gelince  ben de  daha önce hazırlamış olduğum aşağıdaki  dörtlüğü  okuyarak büyük   bayrak şair  A. Nihat ASYA’nın ellerinden öpmek istedim.  Boynuma sarıldılar ve ellerini öpmemi istemediler. O gece okuduğum dörtlüğü aynen sunuyorum:

İKİ BÜYÜK ŞAİRE
Güzide Anadolu Avrupa’dır, Asya’dır
Taşkent’ten,  Buhara’ya Türkistan,  Kafkasya’dır
Bir elma gönül alma, yeşerdi Çankaya’da
Güzide TARANOĞLU, Arif Nihat ASYA’dır…

                                      2 Kasım 1974 – ANKARA

Evet 2 Kasım 1974 gecesi Ankara  / Çankaya şiir dolu bir gece dolu dolu yaşadık.  Aradan yarım asır7ddan fazla bir zaman geçti.  Yukarıda adlarını yazdıklarımın çoğu bugün yok aramızda.   Öbür âleme göç edenleri saygıyla ve rahmet le anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. Yaşayanlara da sağlıklı günler diliyor ve buradan da selam ve saygılar gönderiyorum.  Evet 2 Kasım 1974 şiir gecesi böylesi  unutulmaz anılarda kaldı…


Abdülkadir GÜLER
29 Ocak 2019-  SÖKE

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Dün da yazmıştınız... “Tadı yok sensiz geçen ne baharın ne yazın Kalmadı tesellisi ne şarkının ne sazın Sarıldım kadehlere derman olur diyerek Kalmadı tesellisi ne şarkının ne sazın…” Güzide Taranoğlu’nun sözlerini yazdığı, Muzaffer İlkar’ın bestelediği ve eşimin halıya dokuyarak armağan ettiği Hicaz makamında seçkin bir yapıt... Kimi sanatçılar bu ölmez eseri seslendirdi. Asıl Behiye Aksoy’un güzel, anlamlı ve buğulu sesiyle kulaklarımızda yankılandı, gönlümüzü ısıttı! Baki kalan bu kubbede bir hoş seda kaldı, diyebiliriz. Anmakla özveri örneğinin en güzelini sergilediniz. Sizi kutluyorum ve esenlikler diliyorum kardeşim Abdülkadir!

Muhsin DURUCAN 
 29.01.2019 16:24
Cevap :
Merhaba Muhsin bey, ilginize ve değerli yorumunuza teşekkürler. Selam ve sevgilerimle...  29.01.2019 18:24
 

Sayın Hocam şiiriniz çok güzel, Güzide Taranoğlu yaşıyorsa mutluluklar öbür dünyaya göçtüyse Allah'tan rahmet dilerim.Size de selam sevgi ve saygılar sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 29.01.2019 15:54
Cevap :
Merhaba sevgili Nahide Çelebi Hocam, değerli yorumunuza teşekkürler. Sizler sağ olunuz. Selam ve sevgilerimle.  29.01.2019 18:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1948
Toplam yorum
: 3852
Toplam mesaj
: 223
Ort. okunma sayısı
: 805
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster