Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '19

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Bir Güzide Taranoğlu Vardı (5)

Ankara'da bir Güzide Taranoğlu vardı.

Ankaralı sanatçılarımızın  dan şair Güzide Taranoğlu için bu benim  5.yazımdır.  28 Ocak 1922 onun doğum günü idi. 30 Arılık 2013 te onu obur âleme dualarla gönderdik. 91 yaşında iken   hayata   veda etti... Vefatının 6. Yılında bir kez daha saygıyla ve sevgiyle anmak istedim.  Çünkü o benim manevi annemdi.  Bir evladı olarak bir yerde karınca kaderince bir şey yapabilmişsem kendi mi mutlu sayacağım. Bilmiyorum görevimi yapabildim mi? Onu siz değerli okurlarıma bırakıyorum.

Daha önceki yazılarımda şiirlerinin bir kısmı tanınmış sanatçılarımız tarafından bestelenmişti.  Bir arkadaşım beni telefonla arardı, bu sanatçılar, besteciler kim deyince bunun üzerine şiirlerini besteleyenleri yazıyorum:

 Arif Sami TÖKER, Ali ŞENOZAN,  Dr. Alaeddin YAVAŞÇA, Muzaffer İLKAR, Adil ÜLKÜ, Seyfettin SIĞMAZ,  Hasan ÖZÇİVİ, İzzet ALTINBAŞ, Turgut AKSOY,  Necdet TOKATLIOĞLU,  Sabri Süha ANSEN, Hasan ŞANLITÜRK, Hasan DIRAMALI, Ünsal SİLLELİ, Mualla ANIL, İsmet NEDİM,  Yusuf KAYA,  Erol EVGİN,  Yasin Garra GÜLTEN, İzzet ALTINTAŞ ve Mehmet GÜNDOĞDU gibi  tanınmış bestekârlar tarafından 100’e yakın şiirleri bestelenmiştir. Bunların bir kısmı Türkiye radyolarında okunmaktadır.     

Manevi annem olarak tanıdığım ve sevdiğim şair ve yazar Güzide Taranoğlu için birçok şairlerden şiirle ithaf edilmiştir. Hatta bunların bir kısmı bir kitapta toplamışlardı.  1973 yılında 28 Ocak doğum Günü münasebetiyle ben de onun için bir şiir yazmış ve ona armağan etmiştim. “!GÜZEDE TARANOĞLU’YA”    adı geçen şiirimi o günlerin anısına aynen sunuyor tekrar saygıyla ve rahmetle anıyorum:


“ Dostluk gibi sımsıcak” sözleriniz ne güzel
Şefkatli batışlarla gözleriniz ne güzel
Esir-i aşkın olduk annelerin annesi
Burcu burcu içtenlik özleriniz ne güzel

Dudaklarda şarkı “ İnsanlar Mutlu Yaşasın”
Elli yıl daha geçse yine sürer savaşın
Sana saygı, sana sevgi ey annemiz Güzide
Kutlu olsun başarın, mutlu olsun her yaşın

Bu sözler ne hayaldir ne de bir latifedir
Sadece içten gelen gönülden hitabedir
Dil söyler, kalem yazar, gönül erer vuslata
Sana layık olmaya sunulan ifadedir…


                               Abdülkadir GÜLER
                                Kızıltepe- 1973

NOT: İnsanlar Mutlu Yaşasın / Güzide Taranoğlu’nun şiir kitabının adıdır.


Abdülkadir GÜLER
02 Şubat 2019 - SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..