Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Bir havale

29.01.08, 23:20.

Rüya Yolu : 4

BİR HAVALE

14 saattır ateşim 38, 5-45 derece Celcius arasında gidip geldi.

Bedenime, ateş düşürücü, uyku hapı, sakinleştirici, vitamin yığdım. Artı, 3 günlük yiyeceğimi 1 günde yedim.

Ateş bende havale yapar, yani halüsinasyon yapar, herkeste yapar ama yetişkinlerde 42 dereceden sonrası öldürücüdür.

Bense, anımsadığım 3.-13. kışlarım arasında her kış, 1 aya yakın havale geçirirdim, okula gidemezdim. O zamanlar terletmek ve sirke sürmek modaydı. Doktor yasakladığı için, 6 ay yıkanmazdım, hem de İzmir’de.

En son havalemi 2000 Mart’ta, Bilgi Üniversitesi’nde (Kuştepe) üstüste 10’a yakın dans filmi seyrettikten sonra yaşamıştım.

Pina Bausch gibi yaşlı bir kadının sesiyle, hem de Almanca konuştum (lisede 2 yıl, 2. yabancı dil olarak okumuştum.) Bu sırada gözümün önünden saniyede rahat 10 kareye yakın fotoğraf akıyordu, o sıralar internete biraz yüklenmiştim. 3 saat filan sürdü, çıldırtıcıydı.

Bugünkü kabus, ‘spider solitaire’ falla başladı. (Türkçe’sini bilmiyorum.) Çok açarım. En son açtığım, 4’lülerin ve 7’lilerin, 5’er 5’er üstüste geldiği falı, evirip çevirip açmaya çabalıyordum. Saatlar sürdü.

Sonra silahımı çektim: ‘Shoot ‘Em Up’ başladı. Orada, ‘Wanted’in açılış planını geçen, bir açılış planı var. Clive Owen, 150 kişiyi biçiyor. Bu arada aslında silahsız ama kurtarmaya çabaladığı hamile kadın ölünce, onun silahıyla ortalığın canına okuyor.

Biraz rahatladım.

‘Doktor Moreau’nun Adası’nın son üçte biri (Marlon Brando) başladı, bu kez ucubelerin safındaydım. Finaldaki tez güzeldi: İnsan da hayvanın allahıdır.

Sonra o bitti, ‘Lost Room’ başladı. 180 dakika, aralıklı olarak onu seyrettim. Bu arada ateşim dalga dalga geldikçe, filmi seyretmeye ara verip, kabuslarımla, battaniyenin altına büzülüyordum.

Son ikisini bugün seyrettim, ötekileri parça parça daha önceki günler seyretmiştim.

Filmlerin hayalleri ateşimi düşürdü.

Bu ilk kez oluyor.

Birinin birinci ölüm yıldönümü yaklaşırken, onun nezdinde ölümle alay etmiştim.

Boyumun ölçüsünü aldım.

Kalktım ve bunları yazdım: 14 saatlık bir kabusu atlatabildim.

Ölüm kapımı bir kez daha çaldı ama ben hazırdım.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..