Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '11

 
Kategori
Animasyon
 

Bir Hayal Çizebilmek...

Bir Hayal Çizebilmek...
 

Benim objektifimden...


Dün, bir iş için, küçük oğlumun odasına girdim. Bakışlarım, çalışma masanın üzerinde duran Shrek ve Fiona'ya takıldı... 

Çok sevimli, seramikten yapılmış birer kumbara... Yıllar önce, ben hediye etmiştim oğluma. Kumbara amaçlı değil, süs için almıştım çünkü çok hoşuma gitmişlerdi. 

Shrek ve Fiona’ya gülümseyerek bakakaldım... 

Bu karakterleri çok seviyorum. Neden mi ? 

Çünkü, kendilerini, oldukları gibi kabul etmişler, rahat ve mutlular... 

Bizlere, kendimiz olmamızdan, daha önemli bir şey olmadığını öğretiyorlar. 

Shrek ve Fiona'ya takıldım ve odaya neden girdiğimi unuttum. 

Bu kahramanlar nasıl bir hayal gücü ile yaratılmıştır ? 

Hayaller nasıl kurulur ? Hayalin dokusu varsa, nedir? 

Bu soruların cevapları, herkese göre, kuşkusuz farklıdır. 

Yine de bu soruların yanıtlarını en iyi bilenler animasyon film yaratıcıları olduklarını sanıyorum. 

Kahramanları önce hayal ediyorlar, sonra çiziyorlar ve o çizgilerle rengarenk istedikleri bir dünya yaratıyorlar. Sır, belki tahayyül gücünde ve sıra dışı fikirlere çok içten inanmakta saklıdır. 

Resim yapmayı seviyorum, fakat yeterince yeteneğim olmadığı için ciddi olarak bu iş ile uğraşmadım, sadece özel bir merakım oldu resim yapmak... 

Oğlumun odasında, Shrek ve Fiona' ya bakarken, hatıralarımın içine daldım.İlkokul yıllarımda, çok istediğim ve annemin bana aldığı bir hediyeyi anımsadım; İnce metal bir kutuda, tam tamına otuz altı ( 36 ) adet renkli kalemler. Kendimi gerçekten çok mutlu hissetmiştim. O kalemler okul çantamdayken, öz güvenim artmıştı. O kadar çok sayıda renkli kalem kimsede yoktu...Farklı , sıra dışı birisi oluvermiştim sanki. O aralar beni bir şekilde üzmek isteyenlere karşı, içimde bir ses yükseliyordu ; Ama benim otuz altı tane renkli kalemim var, çantamdalar!Bana kötü bir şey olamazdı, çünkü benim otuz altı tane renkli kalemim vardı.Kendimi, kalemlerimle birlikte, erişilemez, güvende, çok güçlü ve gerçekten mutlu hissetmiştim. Otuz altı rengim vardı ve onlarla her şey yapabilirdim... Kendimi istediğim gibi hayal edebilirdim. 

Animasyon yaratıcıları, kahramanlarına ve onların büyülü dünyalarına hayat verirken, hangi izlenimlerden, kaç çocukça istekten veya ne gibi hatıralardan esinleniyorlar? Bu sorunun cevabını bilmiyorum. 

Biliyorum ki o filmleri izlerken olumlu etkileniyorum, dahası, hayal etmek için ilham buluyorum . Belki ben de bir gün bu kadar özgün, canlı ve eğlenceli bir şey düşünebilirim... 

Kendimi bildiğim bileli, animasyon filmlerini hep severek izlemişimdir. Shrek ve Fiona haricinde pek çok kahraman geliyor aklıma ;Scart ( Buz Devri), Wall - E, Penguinler ( Madagaskar ), Nemo ( Kayıp Balık Nemo )...Daha sayabilirim, fakat liste çok uzayabilir. Bu kahramanlar o kadar canlı, o kadar gerçek ki, sanki etrafımızda bir yerlerde gizli gibiler. Sıradan eşyalarda, oyuncaklarda, korkularda, sevinçlerde, tencerelerde veya renkli kağıtlarda... Sanki bekliyorlar farklı gözlerle onları görebilmeyi ve sihirli güçlerini hissedebilmeyi. 

Bugün çantamda o renkli kalemlerim yok... O sahte erişilemez duygusu da… Ama çantamda her zaman bir bitter çikolata bulunur, mutsuz anlarım için… Çikolatayı yerken, portakal tadında fikirler beni bulsun hayalini kuruyorum hâlâ… 

Animasyon karakterlerden söz ediyordum bugün... Konuyu yine dağıtmadan : ) Son zamanlarda animasyon deyince Pixar'ın masa lambası geliyor aklıma... Pixar'ın kısa filmlerini çok seviyorum. Bana pozitif enerji, iyilik ve hayal etmek için ilham veriyorlar... Onlara hayranım… Samimi, farklı ve çok eğlenceli buluyorum.İlk izlediğim filmin kahramanları iki masa lambasıydı… Hakikaten çok etkilenmiştim ve çok beğenmiştim. 

Bu soğuk ve güzel pazar sabahında, Pixar'ın :Gece ve Gündünüz, izlediğim en yeni kısa filmini paylaşıyorum; 

http://video.mynet.com/dumidumi/Gece-ve-Gunduz/1023264/ 

Günün sözü : Hayal edebilirseniz yapabilirsiniz. Her şeyin bir fareyle başladığını hiç aklınızdan çıkarmayın. Walt Disney 

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..