Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Bir hayalim var: Kreatif Düşünce Enstitüsü

Bir hayalim var: Kreatif Düşünce Enstitüsü
 

Merhaba dostlar,

Bu sütunda Türkiye için hayallerimi, projelerimi, yeni açılımları ve yeni fırsatları paylaşmaya devam ediyorum. Bu yazıların sonucunda "Yeni Fikirler ve Projeler Kataloğu" bölümünde onlarca fikir ve proje oluşacağını umuyorum.

Bu projelerin her biri birer tohum. 100 tohum eksem, bunlardan biri dahi yetişse ve büyüse, ben amacıma ulaşmış olacağım. Günün birinde bu sayfaları okuyacak idealist ve deli birisi daha bu işin önemine inanırsa, bakarsınız taşın altına beraberce elimizi koyarız. Bu açıdan ben umutluyum ve bu projelerin boşa gitmeyeceğine inanıyorum. Akarsu yatağını bulur.

Çok sevdiğim Türkiyem için hayal kurmaya devam edeceğim. Realist değil idealist, pesimist değil optimist olacağım. Problemler yerine fırsatlara, riskler yerine açılımlara odaklanacağım. Ve gün gelecek tünelin ucunda ışık görünecek. Gün gelecek ülkeme baharlar gelecek.

BİR HAYALİM VAR 1

Uzun uzadıya proje teklifini sunmak için yer yetersiz, ana hatları ile kısaca tarif edecek ve başlıkları sunacağım.

TÜRKİYE KREATİF VE TASARIMCI DÜŞÜNME VE ÖĞRENME ENSTİTÜSÜ

"Turkish Institute of Creative Thinking, Teaching and Learning"

Misyon: Eğitim kurumları, Ögretmenler, Öğrenciler
için ufuk açıcı ve yeni teknikler ve uygulamalar;
kaynaklar, yayınlar, araştırmalar, eğitimler,
aktiviteler ortaya koymak.

Faaliyet Alanları:
*Etkin Öğretmenlik
*Aktif Düşünme ve Öğrenme
*Sorgulayıcı ve Sistemci Düşünme
*Yeni Eğitim Trendleri
*Farklı Öğretim Metodolojileri
*Okul Yönetimi
*Eğitim ve Kişisel Gelişim
*Üstün Yetenekli Çocuklar
*Kariyer Yönetimi
*Coaching - koçluk

Aktiviteler:
*"Journal of Creative Thinking, Teaching and Learning"
*Sempozyum, Panel, Seminer Etkinlikleri
*Bilgi Merkezi ve Laboratuvarı
*Okullara Eğitim ve Danışmanlıklar
*Sivil Toplum Kuruluşu Faaliyetleri ve Bilinçlendirme
*Eğitim Araştırmalarına ve Projelerine Destek Sağlama
*En İyi Uygulamalar Veri Tabanı Olusturma
*Dünyadaki Uygulama ve Örnekleri Turkiyeye Modelleme
*Öğretmenler için Online Referans Kaynakları

Gerekli Şartlar:
*Çok sağlam finansal destek - şirketlerle işbirliği
*Güçlü bir Üniversitenin Eğitim Fakültesiyle Ortak
Çalışma
*MEB ile Ortak çalışmalar ve Projeler
*Yurtdışından Bilgi Transferi
*Uluslararası Online Knowhow Paylaşımı ve üretimi
*Full-time kalifiye disiplinler arası kadro
*Saygın profesör, uzman, danışman, devlet adamı,
işadamı desteği

Bu proje gibi kafamda onlarca fikir ve proje var. Vakti geldikçe sizlerle paylaşacağım sevgili dostlar.

Bize ümit lazım, ümitsizlik değil.

Bize vizyon lazım, kısır tartışmalar değil.

Bize üretim lazım, tüketim değil.

Bize projeler lazım, magazin olayları değil.

Bize inanç lazım, yıkıcı eleştiri değil.

Bize hayal lazım, bezginlik değil.

Montreal'den sevgiler, selamlar,

Fahri

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..