Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1148
 

Bir hayalim var: Türkiye Eğitimciler Zirvesi

Bir hayalim var: Türkiye Eğitimciler Zirvesi
 


PROJENIN ADI: "EĞİTİMCİNİN VİZYONU"

"Türkiye'nin Eğitim Zirvesi"

PROJENIN AMACI:

Ülkemiz öğretmenleri ve okul yöneticileri için onları 21. yüzyıla taşıyabilecek yetkinlik ve vizyon geliştirici bir eğitim ve sertifikasyon süreci başlatmak, bu konuda bir kongreve zirve tasarlamak.

Bu yazıda amacım, böyle bir kongre programı tasarlamak ve bu program için yeni teknikler, yeni egitimler, yeni yaklasimlar üretmek, bu konuda uzun vadeli bol fikir üretmek.

SAGLANACAK YARARLAR:

*21. yüzyılın eğitimcisinin vasıfları konusunda ufuk açmak ve vizyon geliştirmek
*Eğitimcilerimizin, okul müdürlerimizin, öğretmenlerimizin yetkinlik gelişimi ve bilgi güncellemesi için onlara yardımcı olmak
*Eğitimcinin eğitimi metodolojilerinde çeşitlilik saglamak ve yeni yontemler gelistirmek
*Türk eğitim camiası olarak kullandigimiz egitim yontemleri repertuarimiza kendi olusturdugumuz yepyeni teknik ve yontemleri eklemek (uzun vadede Türk eğitim sistemi için Önemli)
*Öğretmenlerimizin Kuantuma dayalı 21. yüzyıl eğitim yaklaşımlarıyla tanışmalarını sağlamak
*Eğitim dünyasında yaşadığımız problemlerimize Anadolu'nun kültürünü, tekniklerini ve modellerini kullanarak yeni cozumler üretmek, bu çözümler için platformlar oluşturmak

BOYUT 1: EGITIM YÖNTEMLERINDE YENILIKLER

Seminer tarzinin baskin oldugu geleneksel tarzin dışına çıkarak farklı yontemleri bir arada kullanmak. Bunun icin yeni öğretim metodolojileri, ogrenme, metodolojiler, yeni egitim yaklasimlari konularinda derinlemesine arastirmalar yapmak ve sonuçları paylaşmak.
? Bu konularda kitap, yayin, arastirma, toolkit, pratik gerecler, videolar gibi kaynaklardan olusan bir bilgi merkezi, arşiv olusturmak
? Dünyanın gelişmiş eğitim sistemlerinde kullanilan yontemleri gozlemlemek ve ornek almak
? Benchmarking yaparak öğretmenlerimiz icin yeni teknikler uretmek
Bu sistemi saglam sekilde kurarak Egitimcilerin Sertifikasyonu icin de kullanmak, bu metodolojileri Egitimcilere aktarmak

Kullanilabilecek bazi yeni öğretim tekniklerinden ve yaklasimlardan örnekler:
? Peer Based Learning – Collaborative Learning
? Role playing
? Reflection – IMPM
? Fishbowl
? Video
? Takim Yarismalari – Buzz Groups
? Syllabus / ogrenme hedefleri
? Appreciative Inquiry teknigi
? Concept map

Bunun yanısıra:

? Bol kaliteli doküman oluşturma ve kaynak sağlama
? Katılımcı eğitimcilerin çok aktif konumda ögreniyor olmaları
? Katilimcilara sorumluluk ve görevler yükleme
? Katilimcilarin birbirlerinin deneyimlerinden faydalanmalari
? Ortak konularda tartisilip Abant Platformu gibi Eğitim Kurultayı olarak ortak sonuc bildirilerinin hazirlanmasi, ortak değerlerin vurgulanmasi
? Etkilesimi ve etkilesim kalitesini arttirma
? Programi eğitimciler için hatirlanir bir deneyim haline getirme
? Ögrenilenlerin hayata gecirilmesi ve donuste uygulanmasi icin teknikler geliştirme
? Somut sonuçlar ve yeni fikirler ortaya çıkarma
? En iyi uygulamalarin duyurulması ve paylaşılmasi

Eğitimcinin Eğitimi sertifikasyon programı, ayni zamanda sektorel konularin masaya yatirildigi ve cozumler uretilen Abant Platformu gibi bir isleve de sahip olabilir.

BOYUT 2: EGITIM ICERIKLERINDE YENILIKLER

Eğitim içeriklerinde, müfredatta yenilik ve inovasyon üretmek. ARGE ile yepyeni tekniklerin yanisira icerikte de yenilikler olacak.

Eğitim konularında hem NLP, hem çoklu zeka kuramı, hem karakter eğitimi, hem kişilik tipleri bilgileri, hem baska yenilikçi sistemler ve modeller; hepsine yer olsun ve bunları anlamlı bütüncül çatıya oturtalım..

Eğitim konularında kendi özel modellerimizi gelistirme konusunda durmamali, öz kaynaklarimizi Bati'nın modelleriyle sentezleyerek sürekli yeni fikirler üretmeliyiz.

Entegrasyon ve sentez icin daha pek cok alan ve konu var.

Eğitim programında konularla ilgili :

? Dünyadaki en son gelişmeleri, eğitim yaklaşımlarını, trendleri gösteren modüller
? Bizim dünyamızı ve terminolojimizi çok boyutlu ve bütüncül olarak işleme
? Yeni modeller, yeni kavramlar üretme
? Kongre mantığı çercevesinde yenilikler
? Secenekli, özel, alternatif egitimler ve paylaşım ortamları olmalı.

Örnek Eğitimler ve Oturumlar

*Öğretmenlere Koçluk
*21. yüzyılın öğretmeni
*21. yüzyılda Okul yönetimi
*Eğitim liderliği ve eğitim girişimciliği
*Okul Yönetimi Başarısının Temelleri
*Okullarda Paydaş Yönetimi: Degisim, Denge ve Diyalog
*Velilerle Etkin İletişim
*Eğitim Sistemlerinde Pozitif Değişim
*çoklu Zeka Kuramı ve Farklı Öğrenci Kişilikleri
*Eğitim dünyasında sivil Toplum Kuruluşları
*Dünyada Egitim ve Ogrenmede Geliştirilen Son Yaklaşımlar
*Dünya eğitim anlayışı nereye gidiyor?
*Küresellesmenin Getirdigi Fırsatlar ve Eğitim için Anlamı
*“Problem” ögrencilerle Iletisimde Yeni Yontemler
*Kurumlar Arasi İlişkiler ve Diyalog
*Öğrenciler Nasıl Çiçek Açar? Öğrenci Yetkinlik ve Beceri Gelişimi Icin Pratik Öneriler
*Halkla Iliskiler ve Topluma Katkı
*Sıfır Merkezli Eğitim Modeli
*Rehberlikte Yeni Yaklaşımlar: Coaching Sisteminin Uygulanması
*Öğretmenler için Temel Sunum ve Öğretim Becerileri (Instructional Skill Development Small Workshop)
*Okul Yöneticileri için Temel Beceriler (Managerial Skills Development Small Workshop)
*Ögretmenin Kişisel ve Mesleki Gelişim Modeli
*Etkili Eğitimcilerin Tecrübeleri
*Etkili öğretmenlerin Dokuz Alışkanlığı
*Etkin Müdürlerin Dokuz Alışkanlığı
*Okullarda Yeni Uygulamalar: Kanada Egitim Sisteminden Somut Ornekler
*Creativity and Innovation
*Sıfır Merkezli Ögretmene Dogru..

Bunlar sadece örnek olmasi için bir başlangıç.

Ülkemizde "Eğitim Dünyasının Zirvesi" olabilecek, dünyadaki ve Türkiye'deki en iyi uygulamaların masaya yatırıldığı böylesine bir eğitim zirvesi ve kongresi şart.

Böyle bir kongre MEB, okullar, şirketler, sivil toplum kuruluşları, belediyeler, mesleki kuruluşlar işbirliğiyle düzenlenirse potansiyeline ulaşır.

Böyle zirveler ve konferanslar öğretmenlerimiz ve eğitimcilerimiz için biçilmiş bir kaftan olacaktır. Eğitimcilerimiz Haziran veya Ağustos ayında bu tür bir kongre için biraraya gelebilirler. Abant'ta Türkiye çapında öğretmenlerimizin, okul yöneticilerimizin ve eğitimcilerimizin buluştuğu böyle bir kongre düzenlendiğini düşünün. Öğretmnelerimiz ve eğitimcilerimiz hem bir yılın yorgunluğunu atmak için, hem tatil yapmak ve aileleriyle zaman geçirmek için, hem rutinin dışına çıkmak için, hem eğitim dünyasındaki son gelişmeleri, araştırmaları, yenilikleri dinlemek ve sunmak için, hem bilgiyi beraber üretmek ve paylaşmak için, hem yeni hedefler koymak ve tazelenmek için, hem meslektaşlarla görüşmek, ilişki geliştirmek ve ortak projeler geliştirmek için, hem de derinlemesine okumak, düşünmek, araştırmak ve ufuk açmak için buluşuyorlar.

Böyle bir kongre eğitimcilerimiz için kaçırılmaz bir fırsatlar ve açılımlar paketi olabilir. Bu tür bir eğitim zirvesi ARGE kampı, inkübatör, yenilik üretim merkezi, yenilenme ve tazelenme mekanı gibi işlevleri de görmüş olur. Konferans aracılığıyla öğretmenler birbirlerinden öğrenir, okullar işbirlikleri geliştirirler, okullar arası projelere imza atılır. Eğitim camiası ve farklı branşlar ve zümreler bir araya gelir, beyin fırtınası yaparlar, mesleki bilgiler güncellenir, yeilikçi müfredat geliştirilir. Öğretmenlerimiz yeni bir soluk, tazelik ve zindelik yakalamış olurlar.

Başarıyı, yeniliği ve kaliteyi teşvik için eğitim ödülleri verilir. Yılın en iyi, en yenilikçi öğretmenleri seçilir, yıllık eğitim ödülleri verilir, okullar tatlı bir rekabet havasında yarışırlar, en iyi okullar seçilir.

Ülkemizde niçin bu tür Eğitim zirveri, kongreleri, konferansları yapılmıyor?

21. yüzyılda yeni ufuklara, yeni zirvelere, yeni yüksekliklere yelken açmak istiyorsak, eğitim camiamızda bir silkelenme ve yenilenme rüzgarı şart. Böyle bir kongre katalizör görevi görebilir. Ülkemizde eğitim alanında beyin fırtınaları, konsorsiyumlar, ARGE oturumları, sempozyumlar artmadıkça böyle bir yenilenme rüzgarı ve momentum yakalanması zor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu projeyi desteklememek çağın gereğine uymamaktır,sizi gönülden kutluyorum,vizyonumuzu geniş tutarak,sürekli yenilenmeli,yeni ve geçerli metodlar geliştirmişsek bunu kişileri kırmadan (çünkü değişimi kabul etmek herkesin kolay bulduğu bir şey değildir.) anlatarak,birlik bütünlük içinde gelişmenin,öğrenmenin,yeni davranış biçimlerinin yaşanır gerçekler haline getirilmesinin önemi büyük.Teşekkürler...

Tanju 
 17.02.2007 0:28
Cevap :
Merhaba Tanju Bey, Bu projenin bir gün gerçek olmasını o kadar arzu ediyorum ki. Türkiye'mizin böyle bir eğitim zirvesine ve platformuna ihtiyacı var. Değişimi beraberce başarabiliriz. Yeter ki umudumuz hiç sönmesin. Umarım ileride böyle bir eğitim zirvesinde buluşur ve bu günleri yad ederiz. Saygılarımla,  20.02.2007 22:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2446
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster